Threads: 0
05-05-2026, 02:44 PM
(This post was last modified: 05-05-2026, 02:54 PM by VB-Koebenhavner.)
(05-05-2026, 01:24 PM)Vindueknækkeren Wrote: (05-05-2026, 12:20 PM)VB-Koebenhavner Wrote: McLovin-det er søreme mange andre kampe med ualmindelig ringe præstationer at tage af--nu var Randers kampen bare den sidste i rækken.
Jeg har i øvrigt et nyt "barnligt spørgsmål":
I går aftes, så jeg Viborg F.F. yde en fremragende præstation mod et lige så fremragende FCM-hold.
Ved oprykningen i 2020 "efterlod" VB Viborg i 1.divsion
I 2021 rykkede Viborg op i Superligaen.
Her 5 år efter er Viborg F.F. klasser over VB. Efter de samme 5 år har VB været igennem en nedrykning og en konstant linedans med nedrykningsstregen og nu er vi faldet ned af linen med et brag!
Viborg er en noget mindre by end Vejle, de har aldrig vundet en medalje, de ligger i konkurrence med 3 andre superligaklubber indenfor 50 km's afstand og har ikke et "brand" der nærmer sig VB's og har ikke nogen voldsomt stærke økonomiske mæcener.
Hvad er det Viborg F.F.har gjort så meget meget bedre end Vejle Boldklub?- er der noget vi kunne lære af??
De har haft en langt bedre scouttingafdeling og troet på deres projekt og givet det tid. Modsat fans i vejle, de vil jo gerne have alt bliver ændret på en sæson ikke 
Hvad er det så for et projekt vi "skal tro på" i Vejle.Vi lå i 1.division i 9 år uden at bygge noget holdbart op , vi har haft samme antal sæsoner som Viborg- ja faktisk en mere - til at bygge et projekt der holdt. Og da vi skulle tro, at nu var der midler til at vi kunne sætte et slagkraftigt hold sammen fejles der på alle parametre og vi ryger ud på r og a.
VB har haft siden årtusindskiftet til at bygge op -og vi har stort set ikke rykket os rent sportsligt - så krav om at alt klares på en enkelt sæson?--bum bum.
Og hvis vores scouting er for dårlig er der vel en post(er) i klubben, der skal ses alvorligt på.
Hører gerne meget snart om dette projekt, andet end at vi skal have flere danske spillere ( uanset kvalitet? ) Bemærker i øvrigt stilfærdigt, at gårsdagens hold fra Viborg og FCM havde rigtig mange ikke-etniske danskere på banen
05-05-2026, 02:44 PM
(This post was last modified: 05-05-2026, 02:55 PM by VB-Koebenhavner.)
(05-05-2026, 01:24 PM)Vindueknækkeren Wrote: (05-05-2026, 12:20 PM)VB-Koebenhavner Wrote: McLovin-det er søreme mange andre kampe med ualmindelig ringe præstationer at tage af--nu var Randers kampen bare den sidste i rækken.
I går aftes, så jeg Viborg F.F. yde en fremragende præstation mod et lige så fremragende FCM-hold.
Her 5 år efter er Viborg F.F. klasser over VB. Efter de samme 5 år har VB været igennem en nedrykning og en konstant linedans med nedrykningsstregen og nu er vi faldet ned af linen med et brag!
Viborg er en noget mindre by end Vejle, de har aldrig vundet en medalje, de ligger i konkurrence med 3 andre superligaklubber indenfor 50 km's afstand og har ikke et "brand" der nærmer sig VB's og har ikke nogen voldsomt stærke økonomiske mæcener.
Hvad er det Viborg F.F.har gjort så meget meget bedre end Vejle Boldklub?- er der noget vi kunne lære af??
De har haft en langt bedre scouttingafdeling og troet på deres projekt og givet det tid. Modsat fans i vejle, de vil jo gerne have alt bliver ændret på en sæson ikke 
I øvrigt kan man til en vis grad skifte Viborgs navn ud med Randers, Silkeborg og SjE(Haderslev)
05-05-2026, 03:23 PM
(This post was last modified: 05-05-2026, 03:26 PM by McLovin.)
(30-04-2026, 08:44 PM)SteenBiilmann Wrote: OAOA, det kan meget vel tænkes, ja. Under alle omstændigheder bør spørgsmålet måske snarere være, om man vil have mere af det samme som vi har fået de sidste 25 år, eller om vi ønsker noget nyt? Efter min mening er det nu tid til at bestyrelsen finder en direktør som har potentialet til at drive klubben opad. Ikke bare mere middelmådighed.
Disclaimer: Jeg finder Tønder (og øvrige i hele butikken) særdeles sympatiske, men det skaber altså ikke resultater. Der skal mere til.
(05-05-2026, 02:44 PM)VB-Koebenhavner Wrote: (05-05-2026, 01:24 PM)Vindueknækkeren Wrote: (05-05-2026, 12:20 PM)VB-Koebenhavner Wrote: McLovin-det er søreme mange andre kampe med ualmindelig ringe præstationer at tage af--nu var Randers kampen bare den sidste i rækken.
I øvrigt kan man til en vis grad skifte Viborgs navn ud med Randers, Silkeborg og SjE(Haderslev)
Kan du huske hvordan det hele startede i både Viborg og i særdeleshed Silkeborg?
Silkeborg røg ud med et brag. ?
Det holdt fast i Kent Nielsen og strategien. Det har de høstet frugterne af siden.
Viborg lå i 1. Division i flere sæsoner.
Fælles for dem begge er at det gik af helvedes til i starten. De holdt fast i deres strategi. Det modsatte af hvad hylekoret gerne vil nu.
(05-05-2026, 03:23 PM)McLovin Wrote: (30-04-2026, 08:44 PM)SteenBiilmann Wrote: OAOA, det kan meget vel tænkes, ja. Under alle omstændigheder bør spørgsmålet måske snarere være, om man vil have mere af det samme som vi har fået de sidste 25 år, eller om vi ønsker noget nyt? Efter min mening er det nu tid til at bestyrelsen finder en direktør som har potentialet til at drive klubben opad. Ikke bare mere middelmådighed.
Disclaimer: Jeg finder Tønder (og øvrige i hele butikken) særdeles sympatiske, men det skaber altså ikke resultater. Der skal mere til.
(05-05-2026, 02:44 PM)VB-Koebenhavner Wrote: (05-05-2026, 01:24 PM)Vindueknækkeren Wrote: De har haft en langt bedre scouttingafdeling og troet på deres projekt og givet det tid. Modsat fans i vejle, de vil jo gerne have alt bliver ændret på en sæson ikke 
Kan du huske hvordan det hele startede i både Viborg og i særdeleshed Silkeborg?
Silkeborg røg ud med et brag. ?
Det holdt fast i Kent Nielsen og strategien. Det har de høstet frugterne af siden.
Viborg lå i 1. Division i flere sæsoner.
Fælles for dem begge er at det gik af helvedes til i starten. De holdt fast i deres strategi. Det modsatte af hvad hylekoret gerne vil nu.
Vejle lå som sagt i 1.divison 9 sæsoner i træk.Efter oprykning i 2018 har vi haft 2 sæsoner i 1.division og været i stor nedrykningsfare i resten.
I år præsterer vi så VB-s ringeste sæson i den bedste række nogensinde
Så har VB ikke haft sin andel af "gået af helvede til" ?
Hvad er det for en strategi, der konstant af visse fans henvises til??Var det en del af strategien, at vi ikke skulle gøre noget for at undgå denne nedrykning?
Og kan vi så ikke blive fri for dine nedladende "hylekoret"-opfør dig dog som en voksen hvis du vil tages seriøst i en debat!!
Threads: 8
(05-05-2026, 12:20 PM)VB-Koebenhavner Wrote: McLovin-det er søreme mange andre kampe med ualmindelig ringe præstationer at tage af--nu var Randers kampen bare den sidste i rækken.
Jeg kan klart anbefale denne dokumentar om Viborg, efter de rykkede op i Superligaen (den er nogle år gammel): https://www.tvmidtvest.dk/for-enhver-fcking-pris
Her får man et indblik i en klub, hvor der i høj grad er styr på struktur og scouting. Derudover var/er (?) de ejet af Better Collective, som har bidraget med en masse data og viden om nye spillere - lidt a la Brentford og FCM's brug af data og statistik. Det tror jeg helt sikkert har gavnet dem en helt masse.
Man skal jo også huske, at Vejle i mange år har været ejet af Zolotko, hvilket nok ikke har hjulpet på den langsigtede struktur og talentudvikling (selvom jeg gerne vil rose Zolotko for at have reddet klubben og faktisk været en udmærket udenlandsk ejer).
HVibeke L entz
Angående strategi, så er der i regnskabet meldt ud at den er færdiggjort og at den forventes præsenteret i 2. Kvartal. Mon ikke de venter til efter den sidste kamp er spillet med at offentliggøre den. De 2 sidste kampe kan meget vel ende med 2 nederlag mere, og det vil forestyre enhver form for udtalelser om fremtiden.
Jeg glæder mig til at se strategien
Threads: 1
" Man skal jo også huske, at Vejle i mange år har været ejet af Zolotko, hvilket nok ikke har hjulpet på den langsigtede struktur og talentudvikling (selvom jeg gerne vil rose Zolotko for at have reddet klubben og faktisk været en udmærket udenlandsk ejer). "
Præcis!
Ledelsen var i over 8 år underkastet en form for spændetrøje under Zolotko. Jeg tror det må have været meget svært ved at drive en fodboldklub under de forudsætninger. Det var svært at bygge nogen form for struktur eller retning, når der hele tiden kom "gode" ideer på bordet. Alt lige fra kinesere der ikke kunne tage indkast til en uduelig sportschef der valgte at strejke i midten af transfervindue.
Der blev skiftet træner til højre og venstre og hver gang var det trænerens ideer, som der skulle bære klubben (behøver jeg at nævne Carit Falch?). Men trænere kommer og går, så derfor er det håbløst at bygge en strategi på det.
Igen for at nævne Viborg, der kunne man skifte Jakob Poulsen ud med Nikolaj Lund uden nogen som helst indvirkning på resultaterne. I Randers skete det samme da Thomasberg smuttede og Berthelsen tog over. Netop fordi rollerne er så forankret i den klub, og man kan skifte træner uden det medfører noget jordskred rent spillestilsmæssigt og strukturelt.
Når jeg hører på udtalelser nu, så er det netop det man gerne vil opbygge.
Threads: 14
Viborgs ejere er Better Collective som i forvejen er i sportsbranchen med blandt udvikling af betting software. De har fingeren på pulsen i fodboldverdenen og har været dygtige til at finde spillere i mindre ligaer. Og de har været gode til at få noget ud af dem. Jeg synes bestemt Viborg er et eksempel at følge på den måde de har gjort tingene. Det samme med Silkeborg og Randers. Jeg kan ikke se vores potentiale i Vejle skulle være ringere end deres. Men fælles for alle tre er at de har bygget på stille og roligt over tid. Skabt noget som har været interessant for investorer. Jeg tror også snart Randers sælges. Ok både Silkeborg og Randers har sportsligt haft det svært i denne sæson og ingen af dem kan endnu sige sig fri fra nedrykning, men set i det store billede over de sidste 10 år har det været klart bedre hos dem end os.
Syd for os er Fredericia. Igen - de kan sagtens risikere at tage turen med ned sammen med os, men de har draget gode erfaringer i denne sæson og det skulle ikke undre mig de udnytter det til at kunne komme op med det samme og næste gang gøre det endnu bedre for til sidst at blive hængende.
Jeg må sige jeg er meget mere skeptisk overfor hvordan VB kommer igennem næste sæson. Jeg kan ikke se nogen plan på det sportslige vi kan tage med videre og bygge på. Tværtimod ser jeg en trup der igen skal trimmes og hvor der igen skal nye ind for igen at skulle spilles sammen. Lige nu ser jeg også slet ikke som blandt de 3-4 største favoritter til at rykke op men klubben skal selvfølgelig have sommeren til at skrue noget sammen.
Threads: 3
05-05-2026, 10:12 PM
(This post was last modified: 05-05-2026, 11:23 PM by VB-stralis.)
Har været på farten hele dagen - meget interessante indlæg/betragtninger. Forstår nu ikke ganske, hvad det er, 'de andre' har gjort,
der er så formidabelt, så meget bedre end os. Vi har haft utroligt mange tilløb, og I DENNE SÆSON SKULLE DET VÆRE: VI SKULLE BIDE OS FAST!
Vi skulle en gammel hat, sku' vi! - Det korte af det lange: Konklusionen er, at vi på 25 år ikke har flyttet os en døjt! Ikk' en meter!
Det ser så ringe ud, at ejheller jeg kan se en vej ud af dette morads! Hvad er det, vi satser på i næste sæson?
Skal vi fortsætte med de spillere, vi mestendels har brugt? Det kan blive katastrofalt! Skal vi hente et nyt "halvt hold?"
Skal vi satse på de unge? De mange talenter på vej! Det er mer' end farligt! De er der nemlig ikke (i hvert fald ikke i hobetal)!
Viborg ejerskab er nok det ejerskab, udover FC Midtjylland, jeg er mest misundelig på. En flok fodboldkompetente mennesker, som er lokale og har vist en stor investeringslyst. De har bl. a skudt 100 millioner kroner ind i klubbens egenkapital, for at give klubben en økonomisk sikkerhed.
Silkeborg IF’ ejerskab og strategi tror jeg kommer til at stå overfor en prøve, allerede lidt nu og bestemt den dag Kent Nielsen ikke længere er der. De var enormt gode til at finde undervurdere spillere i 1. Division og gøre dem til gode Superliga spillere. Problemet nu er dog at 1. Divisions spillere ikke længere er undervurderet og der er en langt større konkurrence om disse spillere fra andre Superliga klubber, samt svenske og norske klubber.
Vores ejerskab synes jeg også virker lovende, men jeg ser det også som værende lidt usikkert. Hele ejerskabet er kommet på baggrund af Henrik Tønder’ plan. Jeg er i tvivl om hvordan ejerskabet kommer til at reagere, såfremt planen ender med at mislykkedes, og vi ikke får en stabil Superliga klub om 3-5 år.
|