Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noget er helt galt - foråret 2026!
Forleden tabte vi til rækkens ringeste hold, en klart mindre klub, oprykkere med klart ringere økonomi.
Efter en forrygende start - naturligvis uden mål, intet angreb - scorede vi det første mål - i eget net.
Tog ikke skeen i den anden hånd, men spillede derpå som en flok amatører, lavede den ene brøler efter den anden.
På hjemmebane. mod rækkens ringeste hold (medmindre det er VB): 0-3.
Anden halvleg godkendt. Men på en billig baggrund, kampen var jo afgjort.
VAF's karakterer afspejlede da også en umanérligt ringe kamp. AK fik fx 2 (u af 10). Kun Back fik 6 (godkendt).

Forfærdelige miniputfejl. Cekic. Velkov. Nielse. Gunde. Fejl på samlebånd! Intet angreb.Hvordan i Alverden kunne Nørgaard 
sætte AK i angrebet? 
Vi hørte, da transfervinduet lukkede, at vi var glade for de spillere, vi havde - og havde tillid.
Hvad mener de om angrebet? AK? Bismarck? Camara? Duin? Er det dem, de nu sætter deres lid til?
Duin skadet (igen-igen-igen) på ubestemt tid. 
Mikkel Hemmersam: "Vi er. yderst fortrøstningsfulde mit de angribere, vu har!"
Claus Nørgaards kommentar: "Lige præcis på dén plads har vi mange alternativer"! - Er de dumme? Tror de, vi er dumme? vi har NUL!

Denne nedrykning kan ende rigtigt galt for klubben. Hvem er det, vi vil bygge holdet op omkring nede i 1.div?
De konstant skadede afdankede stjernespillere? Talenterne er vi begyndt at sælge ud af.
DET LIGNER EN TUR I RENDESTENEN AF DANSK TOPFODBOLD I EN ÅRRÆKKE  Sad ))

En god ven skrev i går: 

- "Jeg er færdig med at være VB-fan ... det er simpelthen dråben!
Jeg ringer til Klubben i morgen og fortæller, hvilken smertefuld følelse, jeg sidder med.
Og jeg opsiger alle mine 5 sæsonkort. HA' DET. GODT, VB."

Det er trist, men jeg kender adskillige, der har det på dén måde. Føler sig svigtet af VB. Af Klubbens ledelse.
Deres udmeldinger forekommer så hule, at man mistænker dem for at tro, at vi alle er dumme. I bedste fald naive!
Reply
(13-02-2026, 03:17 PM)VB-stralis Wrote: Forleden tabte vi til rækkens ringeste hold, en klart mindre klub, oprykkere med klart ringere økonomi.
Efter en forrygende start - naturligvis uden mål, intet angreb - scorede vi det første mål - i eget net.
Tog ikke skeen i den anden hånd, men spillede derpå som en flok amatører, lavede den ene brøler efter den anden.
VAF's karakterer afspejlede da også en umanérligt ringe kamp. AK fik fx 2 (u af 10). Kun Back fik 6 (godkendt).

Forfærdelige miniputfejl. Cekic. Velkov. Nielse. Gunde. Fejl på samlebånd! Intet angreb.Hvordan i Alverden kunne Nørgaard 
sætte AK i angrebet? 
Vi hørte, da transfervinduet lukkede, at vi var glade for de spillere, vi havde - og havde tillid.
Hvad mener de om angrebet? AK? Bismarck? Camara? Duin? Er det dem, de nu sætter deres lid til?
Claus Nørgaards kommentar: "Lige præcis på dén plads har vi mange alternativer"! - Er de dumme? Tror de, vi er dumme? vi har NUL!

Denne nedrykning kan ende rigtigt galt for klubben. Hvem er det, vi vil bygge holdet op omkring nede i 1.div?
De konstant skadede afdankede stjernespillere? Talenterne er vi begyndt at sælge ud af.

En god ven skrev i går: 

Jeg ringer til Klubben i morgen og fortæller, hvilken smertefuld følelse, jeg sidder med.

Det er trist, men jeg kender adskillige, der har det på dine måde. Føler sig svigtet af VB. Af Klubbens ledelse.
Deres udmeldinger forekommer så hule, at man mistænker dem for at tro, at vi alle er dumme. I bedste fald naive!

Så må du hilse din ven og sige tak for denne gang. Gider fandme ikke have med uloyale fans at gøre.
Reply
Frem med violinerne
Reply
(13-02-2026, 03:17 PM)VB-stralis Wrote: Forleden tabte vi til rækkens ringeste hold, en klart mindre klub, oprykkere med klart ringere økonomi.

sætte AK i angrebet? 

En god ven skrev i går: 

Det er trist, men jeg kender adskillige, der har det på dine måde. Føler sig svigtet af VB. Af Klubbens ledelse.

Det er helt i orden at være kritisk, men det her er useriøst efter min mening. Vekić lavede en begynderfejl og vi sejlede rundt forsvarsmæssigt det næste kvarters tid, men derudover spillede vi faktisk en rigtig god kamp. Vi havde en xG på 2.96, som er langt over vores gennemsnit på ca. 1, så angrebsmæssigt så det fornuftigt ud.
Klubånd i solskin – troskab i regn
Reply
Vi skal simpelthen nøjes med at spille 2. halvleg... Smile Jeg har regnet mig frem til, at VB ville have haft 27 point, hvis det kun var 2. halvleg, der blev spillet. Det viser, at vi er generelt er helt væk i 1. halvleg.
Reply
Hvis jeg nu skal spille skideklog og mandagstræner i mindst OL-klasse, så vil jeg sige, at klubben lavede en strategisk bommert i sommers ved at hente femten nye spillere ind, hvoraf mange var fysisk skrøbelige, samt lave en ny spillestil.

Det var alt for mange på en gang og med indbyggede kæmpestore risici.

De skrøbelige kunne fortsætte med at være skrøbelige. Det skete.

Femten nye er alt for mange på en gang. Kæmpe risiko. Og så oven i hatten en ny spillestil.

Som etableret og anerkendt mandagstræner (!) vil jeg sige, at det var dødsdømt på forhånd.

Man burde have fortsat med forårets succeshold, inkl. Kiel og Mølby, og også med de spillere, der kæmpede så mange points hjem i foråret. Endvidere med den defensive spillestil, kampvilje og omstillinger, som gav forårets succes. Være ydmyg og indse, at vi ikke i løbet af nul komma fem kunne blive et slags SIF- eller FCN-hold, men at dette ville tage flere år, hvor man kun ganske langsomt og forsigtigt ændrer spillet i en mere bolddominerende retning.

Vi ville ikke være Horsens. Det betaler vi nu regningen for. I stedet skal vi nu endnu, endnu engang ned og bygge op igen.
Reply
(15-02-2026, 10:02 AM)Victor Wrote: Hvis jeg nu skal spille skideklog og mandagstræner i mindst OL-klasse, så vil jeg sige, at klubben lavede en strategisk bommert i sommers ved at hente femten nye spillere ind, hvoraf mange var fysisk skrøbelige, samt lave en ny spillestil.

Det var alt for mange på en gang og med indbyggede kæmpestore risici.

De skrøbelige kunne fortsætte med at være skrøbelige. Det skete.

Femten nye er alt for mange på en gang. Kæmpe risiko. Og så oven i hatten en ny spillestil.

Som etableret og anerkendt mandagstræner (!) vil jeg sige, at det var dødsdømt på forhånd.

Man burde have fortsat med forårets succeshold, inkl. Kiel og Mølby, og også med de spillere, der kæmpede så mange points hjem i foråret. Endvidere med den defensive spillestil, kampvilje og omstillinger, som gav forårets succes. Være ydmyg og indse, at vi ikke i løbet af nul komma fem kunne blive et slags SIF- eller FCN-hold, men at dette ville tage flere år, hvor man kun ganske langsomt og forsigtigt ændrer spillet i en mere bolddominerende retning.

Vi ville ikke være Horsens. Det betaler vi nu regningen for. I stedet skal vi nu endnu, endnu engang ned og bygge op igen.

Jeg kunne ikke være mere enig. Vildt god og helt præcis analyse af rigets tilstand Smile
Reply
VEJLE BOLDKLUB STÅR MIDT I ET MARERIDT!

Fredagens nederlag til Randers FC betyder, at Jyllands Rubin ligger nummer sjok i Superligaen og er i reel fare for at ende i 1. division
efter flere katastrofale måneder. Men det er hverken spillerne eller cheftræneren, der er skyld i den massive nedtur.

- Der er en grund til, at VB har sportslig nedtur: Pilen peger mod bl.a hovedaktionærerne. Det her er ikke marginaler. Det er ikke tilfældigt.
Det er ledelse. Topprofessionel fodbold kræver ejere, bestyrelse, direktion med sportslig erfaring - og naturligvis forretningsmæssig dygtighed.

- Man kan have stærkeste brand. Man kan have historien. Man kan have fansene. Men uden rette ledelsesmæssige sammensætning hjælper det ikke.
- Succes skabes af mennesker med viden og erfaring på de rette pladser. VB’s sportslige nedtur er ikke et spillerproblem, men et ledelsesproblem!

VB kan i det mindste ikke rykke længere ned i tabellen, når dagens Superligarunde er færdigspillet. I skrivende stund er der vel 95 procent sandsynlighed for, at det ender i en historisk fiasko!

Med ganske få ændringer præcis de samme ord, den sagnomspundne Don Ø anvender om sin hjerteklub (FCK).
Reply
Morasset, som vi er i nu, er et resultat af håbløs scouting gennem mange år. Vi har rent ud sagt pisse i bukserne - det er gået godt de sidste par år, men nu går den ikke længere. De panikagtige indkøb/aftaler i sommer mindre i høj grad om købmændenes fal-lit i slutningen af 80´erne og Aab flodbølgen i 00´erne.
Reply
Banke skriver, at VB kan overleve, men så skal holdet finde et niveau, vi endnu ikke har set.

Enig.

Jeg aner ikke, hvad der er gået galt. Vi burde, på papiret, være markant stærkere end sidste år. Fortsætter kun med stabile Vekic og Velkov og håndplukker resten, hvor Enggaard, Hjulsager, Chiakha, Lund og Sørensen burde være klare forstærkninger. Jubler over, at en af de allerstærkeste sidste år, Gundelund, alligevel bliver.

Hvorefter det hele rasler sammen.

Nu skal I ikke være skide kloge og fortælle, at det havde I forudset. I havde heller ikke regnet med det her.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)