Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noget er helt galt - foråret 2026!
Nej, jeg havde heller ikke set det komme. Jeg var enig i beslutningerne (overordnet) i sommers, og jeg fandt det positivt med ny spillestil, og senest ny træner.

Nu er vi jo en flok mandagstrænere med hver vores vinkel, så min vinkel er at fejlen blev begået her i vinterpausen. Det er en fin trup vi har, men som altid vil man efter noget tid opdage mangler. Og som vi var voldsomt mange der påpegede, så mangler vi altså en centerforsvarer og en angriber. Imo også en venstre back. Min påstand, som jeg naturligvis ikke kan bevise, er at havde vi hentet forstærkninger på de 3 pladser her i pausen, så havde tingene set anderledes positive ud efter de to første kampe.

Jeg undrer mig fortsat voldsomt over den nærmest totale mangel på handling i vinterpausen. Jeg fatter det simpelthen ikke. Det ligner selvmord. Man har sagt A, men nægter at sige B.
Reply
(18-02-2026, 10:17 AM)SteenBiilmann Wrote: Nej, jeg havde heller ikke set det komme. Jeg var enig i beslutningerne (overordnet) i sommers, og jeg fandt det positivt med ny spillestil, og senest ny træner.

Nu er vi jo en flok mandagstrænere med hver vores vinkel, så min vinkel er at fejlen blev begået her i vinterpausen. Det er en fin trup vi har, men som altid vil man efter noget tid opdage mangler. Og som vi var voldsomt mange der påpegede, så mangler vi altså en centerforsvarer og en angriber. Imo også en venstre back. Min påstand, som jeg naturligvis ikke kan bevise, er at havde vi hentet forstærkninger på de 3 pladser her i pausen, så havde tingene set anderledes positive ud efter de to første kampe.

Jeg undrer mig fortsat voldsomt over den nærmest totale mangel på handling i vinterpausen. Jeg fatter det simpelthen ikke. Det ligner selvmord. Man har sagt A, men nægter at sige B.

Mit bud er at VB ikke kan tiltrække spillere af to vigtige grunde 

1 VB ligger til nedrykning , ingen spillere gider VB 

2 VB vil eller kan ,eller må ikke bruge den rette økonomi til nye spillere
Reply
Ja, det er svært at se andre årsager end økonomi. For der er trods alt en del gode spillere uden kontrakter, eller uden spilletid, som man godt kunne tiltrække. Om ikke andet, så på leje i foråret. Men det har man altså valgt at undlade. Eller også er der simpelthen bare ikke flere penge i kassen. Under alle omstændigheder - alt peger på en dårlig økonomi.
Reply
Jeg var ligeledes enig i handlerne i sommer, troede på de nye spillere, og den nye spillestil.
Vi var mange, der nu forventede en slutplacering som 6-8. Dog forstod vi aldrig idéen i at hente Prelec tilbage!

Vi startede jo fint, godt spil og fhv gode resultater. Resultaterne udeblev, men vi skulle 7 kampe ind i turneringen, hørte vi,
før resultaterne for alvor ville komme. Skete på ingen måde - det blev værre jo bedre, holdet blev spillet sammen.
Lidt underligt - efterhånden forstod man, at VB taktikken gik ud på at hente skadede spillere eller spillere, kørt fast andre steder.
Dette viste sig så at være en risikabel/rigtig dårlig idé!

Money talks! Naturligvis stod VB med de miserable resultater ikke forrest, når superligaklubberne bød sig til.
Men det burde nu ikke være vanvittigt svært at hente forstærkninger i fx næstbedste række, eller i fjerne lande.
Der skal penge til, men det har Eske (Dan Cake) nu også. Og de adskillige andre ejere. - En degradering er dyr.
Stiller mig nu ret tvivlende overfor, om ikke man ville kunne hente, hvis man virkeligt ville .....

Enhver kunne se, at vi manglede en forsvarer, en vb og en angriber. Hvorfor det ikke skete, kan man kun gisne om.
Degraderingen kommer vel til at koste DKK 20 mio,- ... Den bliver dyr!
Reply
Det var hamrende naivt at tro på, at en angrebstrio med Faghir, Duin og AK ville være konkurrencedygtig på SL niveau. Og det er inkompetent, at man ikke har forstærket truppen på dén plads samt en ekstra centerforsvarer.
Reply
Det var ikke naivt at tro på, at Faghir havde klassen. Det var naivt at tro på, at han ikke ville blive skadet.
Reply
(19-02-2026, 10:46 AM)vbfyn Wrote: Det var hamrende naivt at tro på, at en angrebstrio med Faghir, Duin og AK ville være konkurrencedygtig på SL niveau. Og det er inkompetent, at man ikke har forstærket truppen på dén plads samt en ekstra centerforsvarer.

Hvorfor er du ikke sportsdirektør hva smarte?
Reply
Vindueknækkeren - STOP nu dig selv med det personfnidder for fanden. Tag dig sammen.
Reply
(19-02-2026, 11:41 AM)Vindueknækkeren Wrote:
(19-02-2026, 10:46 AM)vbfyn Wrote: Det var hamrende naivt at tro på, at en angrebstrio med Faghir, Duin og AK ville være konkurrencedygtig på SL niveau. Og det er inkompetent, at man ikke har forstærket truppen på dén plads samt en ekstra centerforsvarer.

Hvem f.... tror du, du er..?
Så man må ikke give sin mening til kende om ledelsens gøren og laden, uden at man "bare selv kan tage jobbet.."?

(19-02-2026, 10:50 AM)Victor Wrote: Det var ikke naivt at tro på, at Faghir havde klassen. Det var naivt at tro på, at han ikke ville blive skadet.

Det er også dét, jeg mener. Vi kender alle Faghir's kvaliteter, men vi kender alle også hans skadeshistorik. Og ud fra dét, mener jeg, at Hemmersam burde have tilføjet forstærkninger. Især når vi også har Duin, som godt nok blev klar til de sidste kampe i '25, men som vel allerede var skadet igen, inden transfervinduet lukkede.
Reply
(19-02-2026, 01:49 PM)vbfyn Wrote:
(19-02-2026, 11:41 AM)Vindueknækkeren Wrote:

Hvem f.... tror du, du er..?
Så man må ikke give sin mening til kende om ledelsens gøren og laden, uden at man "bare selv kan tage jobbet.."?

(19-02-2026, 10:50 AM)Victor Wrote: Det var ikke naivt at tro på, at Faghir havde klassen. Det var naivt at tro på, at han ikke ville blive skadet.

Det er også dét, jeg mener. Vi kender alle Faghir's kvaliteter, men vi kender alle også hans skadeshistorik. Og ud fra dét, mener jeg, at Hemmersam burde have tilføjet forstærkninger. Især når vi også har Duin, som godt nok blev klar til de sidste kampe i '25, men som vel allerede var skadet igen, inden transfervinduet lukkede.
Snak da ordentligt din klovn man!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)