Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Betano Pokalen: VB - Silkeborg
De havde da mindst én yderligere debutant. Og flere der ikke starter normalt. 

Men selv hvis vi ser bort fra deres opstilling, så må de være endog særdeles vanskeligt for jer at beskrive deres indsats, deres opdækning, deres niveau, som superligaværdigt. De spillede som en sæk kartofler. Kommentatorerne på viaplay var også enige om at SIF spillede elendigt, både forsvarsmæssigt og angrebsmæssigt.

Jeg er glad for sejren, og specielt glad for at vi undgik skader, og at Kristiansen og Jensen fik spilletid, og at Bismark og Camara fik tid og lov til at shine. Skønt!

Men det var på en relativt billig baggrund.
Reply
Hvem var mere debutant fra start 11’er? De sendte Bøgild ind i anden halvleg, hvis det er ham du tænker på. Men flere havde de ikke. Jeg har været igennem dem i forrige indlæg, og der var kun 1. Og hvem (en del) mener du ikke starter normalt?

Vi havde også en debutant (godt nok kun skiftet ind) og flere spillere der ikke starter normalt (var det 6 stk. vi havde). Måske endda flere end SIf havde, når man kigger ned over opstillingerne for de to hold. SIFs hold var i hvert fald ikke uprøvet. Bare så vi ikke kommer til at tale Silkeborgs tilgang til opstillingen ned ved en fejl ud fra forkert grundlag. 

Men  helt enig i, at Silkeborg spillede en dårlig kamp og vi omvendt lavede en god kamp. Og enig i, at det var et decimeret hold sammenlignet med hvad SIF har kunnet stille med tidligere og ja de havde - som os - også nogle “afbud” i dag.
Reply
Begge hold stillede stærkt op med dén intention at gå videre. Dejligt. VB var klart bedst. Fuldt fortjent sejr!
I første halvleg var vi 100% i kontrol, den eneste indvending herfra var Duelunds afbrænding af en direktør!
Men ellers spillede han, som resten af holdet blændende!
I anden halvleg slap vi i en periode lidt grebet - gad nok vide, hvad der var sket, om SIF havde fået udlignet på sin direktør!?
Kort efter tog vi igen taktstokken, spillede virkelig besnærende. Fuldt fortjent 3-0. Og skønt med Clean Sheet!
Dejligt at se Bismarck endelig få kredit for sin scoring (cool!), at se Camara igen hamre den ind, og se Marcussen stemple ind. Kongemål!

Især giver sejren selvtillid og blod på tanden: Spiller vi søndag på samme måde, er der 3 stensikre points! Godt vi stillede så stærkt op!
Reply
Det kan være, at nogen af os (inkl. mig selv!) der har ment, at vi med dette hold ville få nul points I Superligaen, skal til at revidere sine holdninger...

Ang. søndag er intet stensikkert på baggrund af den flotte kamp i går. Ikke pga. spillernes individuelle kvalitet, hvor jeg tror, vi er bedre, men pga. banen i Aarhus. Jeg ved det ikke, men hvis den er knoldet, kan det gøre os til et ordinært hold. Om serie-stadion-oplevelsen også vil spille negativt ind, ved jeg ikke.

Men Kielstrup/Nørgaard har sat noget i gang. Spændende, hvad det udvikler sig til.
Reply
Selvfølgelig bør der ikke herske 2 meninger om, at Silkeborg leverede en meget dårlig indsats, Jeg synes dog at man bør læse noget af det Dahm  Kjærgaard udtaler efter kampen:

Vejle spiller en god kamp, og de gør ondt på os på udvalgte tidspunkter i kampen.

Vejle kommer hele tiden tilbage til deres base

For det var også en del af fortællingen om Silkeborgs ringe præstation: Vi spillede bare en rigtig stærk kamp! Vi fandt nemlig hele tiden tilbage til vores spillemæssige base og sjældent har jeg set vores presspil fungere så godt. Begge hold havde sparet gode spillere- så ikke den store forskel fra start der.

Havde Valdemar Lund været i en eller anden tryllegryde?: Han var helt uigenkendelig: Flot præstation.

Havde VB haft en skarpretter i front havde den kamp været lukket og slukket allerede efter 1.halvleg. Og ja man kan godt pege på enkelte sekvenser, hvor SIF kunne være kommet tilbage i kampen--men kan man ikke det i næsten alle kampe.

Men nu skal armene lynhurtigt ned igen. Kampen kan godt minde mig lidt om hjemmekampen mod OB for godt et år siden. 4-0- alle var ved at falde i svime og vi var næsten allerede favoritter til guldet Big Grin- efter den kamp gik det kun nedad og vi ved alle hvordan det endte.

Så vi skal glæde os og så tilbage til hårdt arbejde. Stensikre points findes ikke i denne række-men det bør være et hold med selvtillid, der fortsætter deres videre færd i Betinialigaen.
Reply
Igen - vi spillede en forrygende flot fodboldkamp i aftes. Herligt at se VB sprudle på dén måde!
Godt styr på forsvaret (hvem skulle tro, at dét hold havde lukket 10 mål ind i 1. div?).
Godt styr på midtbanen (på trods af udskiftninger undervejs). Godt bid i angrebet!

Alle spillede godt, så næsten urimeligt at fremhæve nogen frem for andre, men alligevel:
Kasper Kristensen, glædeligt at han stod så sikkert, vist fejlfrit ...
Max Jensen, som jeg har været lidt skeptisk omkring, overraskede mig positivt. En redning, gode erobringer/afleveringer ...
Valdemar Lund, viste vel noget af det bedste, han har leveret i VB blusen ...
Gustav Marcussen, spillede en fantastisk kamp, og lavede en klasse-kasse, whaaarv - vildt ...
Johann Karlsson, gjorde et fint indhop ...
Camara, Bismarck, Duelund, og og og - man kan jo blive ved!

Siger ikke, at der ligger 3 stensikre points og venter på os på Riisvangen men - spiller vi som i aftes gør der!
Reply
(Today, 12:55 AM)VB-stralis Wrote: I anden halvleg slap vi i en periode lidt grebet - gad nok vide, hvad der var sket, om SIF havde fået udlignet på sin direktør!?

Så den som offside på stadion og højdepunkterne gør ikke min tro på det mindre. https://pokalturnering.dk/media/1_eottlxll
Reply
Men der er ikke VAR med så tidligt i pokalen, så den var ikke blev kaldt tilbage uanset.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)