Threads: 3
Yesterday, 08:51 AM
(This post was last modified: Yesterday, 09:07 AM by VB-stralis.)
Men stadig lidt taberagtigt: Vi er netop røget ud af ligaen. Har (i hvert fald i princippet) forstærket os.
Truppen burde være for god til 1. div. Alligevel smider vi håndklædet, bare vi skal møde et middelmådigt hold fra bedste række.
"Dét kan vores hold ikke holde til." - Mon SIF, der kæmper for livet i Suppen, kan? - Der er altså lidt tabermentalitet i VB.
Véd godt, at Aarhuskampen søndag er klart vigtigere. Men alligevel. Vi har tre dage til at rekreere os !!!
"Vi henter simpelthen Karlsson, som mest har siddet på bænken i sin gamle klub, men som allerede har brug for pause, det lyder sgu mærkeligt.
Og Lasse Nielsen har spillet 24 minutter i de sidste 4 kampe, men har brug for en pause? Lyder mere og mere som en rigtig vattet træner vi har."
(- skriver Engangvejlealtidvejle.) Ja, den er godt nok 'langt ude'! Karlsson og Nielsen BRUG FOR PAUSE!?? Og Lund, netop ankommet fra Norge,
har spillet 3 kampe for os og trænger til kamptræning. Og Gunde, som måske endda må på bænken, ifald Karlsson overtager hans plads!
6 dage siden sidste kamp! - Helt ærligt - lyder piwet!
Threads: 12
Hans førsteprioritet er at slippe for skader, ser det ud til.
Men hvis både Velkov, Lasse N og Lund skal sidde på bænken, hvem skal så danne midterforsvaret? Jeg tror, en del U19-spillere får chancen, Brolund f.eks.
Threads: 6
Yesterday, 10:20 AM
(This post was last modified: Yesterday, 10:23 AM by vbfyn.)
Hvis VAF har citeret Nørgaard korrekt, er det dælme en vattet holdning og nogle skrøbelige spillere, vi har.
Hvis Nørgaard virkelig mener, at en pokalkamp mod et SL hold er ligegyldig, så er jeg da i tvivl, om han har det rigtige job.
INGEN tællende kampe er ligegyldige...
Threads: 10
Mit gæt er at CN og staben har nogenlunde samme vurdering som jeg har; Vores trup er (for) skrøbelig til at kunne klare to turneringer, uden at det er med høj risiko for at det går ud over første prioriteten, som er oprykning. De ekstra kampe - i en turnering hvor der er tradition for at gå til stålet - indebærer høj risiko for skader i en trup som ikke er trimmet til to turneringer.
Nogle vil kalde det vattet og taberagtigt. Andre vil kalde det realistisk og vinderagtig fokus på prioritet nr. 1.
Jeg fornemmer også at der - heldigvis - er en masse følelser involveret hos os fans. Vi hader at VB ikke er i bedre forfatning. Det BURDE vi være. De følelser møder så en mere realistisk - måske kynisk - tilgang, hvor man ser mere faktuelt på tingenes tilstand, og træffer de beslutninger der skal til, for at opnå størst mulig chance for at rykke op. Man vurderer at vi ikke både kan blæse og have mel i munden. "BURDE" er død.
Jeg glæder mig til kampen, og til at se hvordan det hele udspiler sig. Og primært krydser jeg fingre for at vi ikke får nogen skader. Hvis der er én ting vi ikke har brug for, så er det skader. Og så glæder jeg mig også til at se om der snart dukker en færing og en From op.
Threads: 6
Hvor mange af vores skader er opstået i kamp.?
Hetemi's seneste opstod, så vidt jeg husker, i en træningskamp. Skal vi så heller ikke spille dem..?
Det kan ligeså vel ske til træning.
Men ok, CN er cheftræner, mens jeg kun er sofa- og internettræner...
Threads: 3
Yesterday, 12:21 PM
(This post was last modified: Yesterday, 12:26 PM by VB-stralis.)
Spillerne kan få erfaring fra at spille mod hold fra Superligaen, hvilket kan vænne især nogle af dem,
der ikke har spillet superliga endnu mere til det høje tempo, vi gerne skulle komme op på hen imod næste sæson.
"Vi henter Karlsson, som mest har siddet på bænken i sin gamle klub men allerede har brug for pause - det lyder sgu mærkeligt.
Lasse Nielsen har spillet 24 min. i de sidste 4 kampe - har brug for en pause? Lyder mere og mere som en rigtig vattet træner."
Noget lidt andet: Hvad er strategien for kommende sæson, hvor turneringen bliver hårdere, og de skrøbelige spillere et år ældre?
- Stopper hér - indtil efter kampen. Men skuffende indstilling, efter min mening.
Threads: 12
Yesterday, 03:10 PM
(This post was last modified: Yesterday, 03:11 PM by Victor.)
Også jeg håber på en From færing...De, der mener, at Færøerne er så'n lidt tredje division-agtigt skulle måske tænke tilbage på Tody Jønsson. Han var god!
Bortset fra det overlader jeg det til Nørgaard at foretage det rette valg. En ting er i hvert fald sikkert: Ingen skal spille, hvis de er småskadede eller har lidt, der vist ikke er alvorligt ("vi løber det væk!) Men alligevel er lidt usikre på det. De skal på bænken.
Threads: 10
Jeg mener det er sekundært i hvilke kampe skaderne sker. Det er den samlede eksponering for kampminutter, hvor risikoen trods alt er højere end til træning. Og derfor giver det mening at reducere eksponeringen, hvis man har en skrøbelig trup.
Threads: 1
(Yesterday, 11:43 AM)vbfyn Wrote: Hvor mange af vores skader er opstået i kamp.?
Hetemi's seneste opstod, så vidt jeg husker, i en træningskamp. Skal vi så heller ikke spille dem..?
Det kan ligeså vel ske til træning.
Men ok, CN er cheftræner, mens jeg kun er sofa- og internettræner...
Der er stor forskel på sort uheld som Hetemis skade var og mange af de overbelastnings-/muskelskader, som vi var forfulgt af sidste sæson.
Threads: 0
Trupsmæssigt sparer Silkeborg i hvert fald ikke nogen.
|