Threads: 10
Sat lidt/meget på spidsen, kan man måske sige at nogle er villige til at sælge en oprykning for at gå langt i pokalen, mens andre ikke er det. Jeg hører til sidstnævnte.
Jeg betragter det, med vores nuværende hold, som helt og aldeles umuligt at vinde pokalen, og samtidig rykke op. Hvis vi gør dét forsøg, taber vi begge dele på gulvet. Og jeg mener at oprykning er langt langt vigtigere end at komme lidt længere i pokalen.
Men har naturligvis fuld respekt for at andre har andre holdninger.
Hvis du læser mit indlæg, så skriver jeg bl.a. "med vores nuværende hold". Jeg mener ikke at vi er i en forfatning hvor vi kan vinde pokalen og rykke op. Du er velkommen til at have en anden holdning.
Threads: 0
Jeg var 9 år i 1984,sidste gang vi vandt noget.jeg har et kæmpe ønske at opleve
VB vinde noget i mit voksenliv.
Selvfølgelig helst et Danmarks mesterskab,men at blive pokalmester vil også være
Kæmpe stort.
At rykke op i superligaen igen er enormt vigtig
Men det er ikke noget man vinder.
Som det store hold vi er i 1 division skal vi gå efter
Begge dele.
Vi ka ikke begge dele. Vi har ikke spillerne til det.
Threads: 4
25-08-2026, 06:45 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 06:46 PM by Administrator.)
Man kan også sætte det på spidsen og sige, at nogle er villige til at snolde en turnering væk ved at lalle den i pokalen. Der er jeg ikke. Vi andre vil hellere rykke op samtidig med vi gør vores bedste i de turneringer vi deltager i ved at tage dem seriøst.
25-08-2026, 07:47 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 08:00 PM by SteenBiilmann.)
Ja der er da heldigvis plads til begge holdninger, og dem indimellem. Ellers ville det jo også være et ringe debatforum, hvis vi bare var enige om alting allesammen.
Hannibal skriver
"
Så kan man jo også sige hvorfor skal vi satse på at
Rykke op i superligaen,den vinder vi jo ikke alligevel.
"
Men DN-guld tvivler jeg på der er nogen der har som realistisk succeskriterie for VB indenfor en overskuelig årrække. Så i min optik kan man ikke stille det sådan op.
Succeskriteriet bør efter min mening være oprykning i første omgang, og derefter etablering i superligaen. Så kan vi skue mod højere mål når det en dag er opnået.
Og derfor er det fortsat min vurdering at vi ikke kan rykke op, og samtidig vinde pokalen, da en lang pokalturnering vil slide voldsomt på holdet, både med flere kampe og flere skader. Vi har en hel del "ældre herrer" i truppen, og vi ser efter min mening skrøbelige ud. Alt for skrøbelige til at klare begge opgaver. Som eksempler på trupper der godt kan klare begge dele, ser jeg f.eks. FCM og FCK.
PS: Har lige set Aab tabe efter forlænget til Vatsanspor (Jyllandsserie), så Aab slipper for at bekymre sig om to turneringer på én gang, og kan koncentrere sig om divisionen. De fremstår godt nok i ringe forfatning pt.
I 5 ud af de seneste 7:pokalfinaler, har klubber som Silkeborg, Sønderjyske og OB været en del af dem. Og de har altså ikke nogen væsentlige større trupper, end vi har. Det drejer sig om sølle 7 kampe mere efter Silkeborg-kampen over flere måneder, kan spillerne, holdet og klubben ikke holde til det, så kan man ligeså droppe at være en professionel fodboldklub.
Threads: 6
Selvfølgelig kan vi (sandsynligvis..) ikke vinde pokalen, men derfor mener jeg stadig, at vi bør satse på at komme så langt som muligt. Det kan godt være, vi ryger ud mod Silkeborg, men vi skal gøre forsøget og ikke sælge kampen på forhånd.