Threads: 0
(24-08-2026, 08:53 PM)genpres Wrote: Vatnhamar er vel midterforsvar.
Med andre ord har vi derfor 5 mand til de to positioner. Medmindre Gitz er langtidsskadet og Lund er tiltænkt som erstatning, må det betyde at Velkov er på vej væk (hvis vi skal have noget for ham, så er det også ved at være nu).
Det kan godt være at vi nominelt har 5 stoppere, men Lund er på en lejekontrakt resten af året, Lasse N. 38 år, Gitz har spillet 2 seniorkampe, Gunnar kender vi ikke niveauet på, så det vil da være selvmord at skille sig af med Velkov, selvom han da heller ikke har virket helt rustfri her i starten.
Threads: 3
24-08-2026, 10:23 PM
(This post was last modified: 24-08-2026, 10:28 PM by VB-stralis.)
Nok godt at give Kristensen på mål lidt spilletid. Karlsson på hb. Mon ikke Velkov og LN skal sammenspilles i centralforsvaret. CS/Lund/Brolund på vb.
Så kan vi altid prøve med de yngre lidt hen i kampen. Ingen tvivl om, at Aarhus-kampen i week-enden er klart vigtigere!
Er det i morgen Lucas From skal præsenteres?
Threads: 12
24-08-2026, 11:26 PM
(This post was last modified: 24-08-2026, 11:26 PM by Tobias Jacobsen.)
Hvis vi skal bruge de unge kunne startopstillingen hedde:
Pløger
Jensen - Lund - Selvejer - Brolund
Lauritsen - Bismarck
Camara - Subasic - GG
Yusuf(har bedre relationer med GG og Subasic end Amoo)
Nicolaisen, Amoo, Gundelund, Gitz, Kristensen, Karlsson, Wahid, Hetemi, Bach på bænken
Nielsen, Larsen og Sørensen uden for truppen, da de er ældst.
Det var mest tænkt som et alternativt, underholdende indlæg, men kunne alligevel være fedt at prøve - selvom de nok ville få tæsk.
Threads: 13
Sjovt, at ingen, som det plejer at være, mener, at vi skal stille i stærkeste opstilling og gå efter sejren.
Vi har nu efter fem kampe tretten points. Godkendt! Tankeeksperiment: Hvis vi nu spillede i Superligaen med dette hold, hvor mange points ville vi så have? Jeg tror: nul. De fleste af de mål, vi har scoret, ville modstanderne i SL undgå. Og de ville have scoret endnu flere end ti med det forsvar, vi har stillet med.
Hvis vi nu stillede i stærkeste opstilling på torsdag, ville vi få et svar på, om vores forsvar virkelig er så dårligt. Det ville jeg egt. gerne se. Men hvis vi stiller svækket op, får vi aldrig det svar - og det er måske også ligegyldigt lige nu. Men ikke, hvis vi rykker op.
Threads: 10
Fine betragtninger Victor. Og sjovt forslag til opstilling Tobias!
Jeg er egentlig ikke så meget i tvivl mht Voctors pointe om vores styrke pt, og hvad der kræves for at klare sig i superligaen; For øjeblikket er vi lige nøjagtigt stærke nok til at holde den kørende i 1. div, dog med det forbehold at vi endnu ikke har mødt de antageligt stærkeste hold.
Samtidig er jeg ikke et sekund i tvivl om at vi ville ligge absolut nederst i superligaen med nul eller ganske få point med nuværende trup og træner. Superligaen og 1. div. er ganske enkelt to forskellige verdener, og jeg synes at forskellen er meget markant. Tempo, plads, tid, taktik - der er langt mere albuerum i 1. div, hvor vi ville blive klippet midt over i suppen.
Vores mangler i forhold til superligaen er jo et tema, da vi forhåbentlig skal være klar om knap et år. Min påstand om nuværende trup er at vi maksimalt har en håndfuld spillere med superliganiveau. Ingen nævnt, ingen glemt. Resten er OK til 1. div, men heller ikke mere. Og derfor ligger spørgsmålet jo også og lurer: Hvornår og hvordan forstærker vi os, så vi er klar fra dag 1 i superligaen - når vi forhåbentlig rykker op.
Min holdning til pokalturneringen, er at så længe vi ikke ligger stabilt i superligaen, så giver det ikke mening at gå efter pokalen, da indsatsen (skader osv) vil trække for mange tænder ud i forhold til at yde maksimalt i 1. division. Vi kan ganske enkelt ikke begge dele pt.
Threads: 15
(24-08-2026, 11:26 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Hvis vi skal bruge de unge kunne startopstillingen hedde:
Pløger
Jensen - Lund - Selvejer - Brolund
Lauritsen - Bismarck
Camara - Subasic - GG
Yusuf(har bedre relationer med GG og Subasic end Amoo)
Nicolaisen, Amoo, Gundelund, Gitz, Kristensen, Karlsson, Wahid, Hetemi, Bach på bænken
Nielsen, Larsen og Sørensen uden for truppen, da de er ældst.
Det var mest tænkt som et alternativt, underholdende indlæg, men kunne alligevel være fedt at prøve - selvom de nok ville få tæsk.
God opstilling hvis vi vil ryge ud på røv og albuer
Threads: 0
Fuld gas i stærkeste opstilling, vi skal videre, og ikke ryge ud til Silkeborg.
Threads: 1
(24-08-2026, 09:08 PM)pegro Wrote: (24-08-2026, 08:53 PM)genpres Wrote: Vatnhamar er vel midterforsvar.
Med andre ord har vi derfor 5 mand til de to positioner. Medmindre Gitz er langtidsskadet og Lund er tiltænkt som erstatning, må det betyde at Velkov er på vej væk (hvis vi skal have noget for ham, så er det også ved at være nu).
Det kan godt være at vi nominelt har 5 stoppere, men Lund er på en lejekontrakt resten af året, Lasse N. 38 år, Gitz har spillet 2 seniorkampe, Gunnar kender vi ikke niveauet på, så det vil da være selvmord at skille sig af med Velkov, selvom han da heller ikke har virket helt rustfri her i starten.
Men så vil der for en af de fem være voldsomt langt til spilletid.
Provstgaard havde kun 5 seniorkampe, da vi rykkede ned og han kom ind og spillede fast i 1. division. Jeg ser samme case her med Gitz. Det er en oplagt mulighed for at give et stort talent kontinuerlig spilletid med en masse rutine omkring sig. Indtil videre har han kun vist sig at være god nok.
Jeg ser det som meningsløst at hente Vatnhamar, hvis ikke én af vores midterforsvarer smutter. Det må ikke blive svære for en som Gitz at komme på holdet.
Angående kampen.
Selvfølgelig skal vi ikke sælge pokalen og stille med ungdomshold. Hvornår har vi sidst kunne sige, at vi er komfortable med situationen i ligaen gående ind til en pokalkamp?
Forventer vi sparer Wahid og Hetemi (måske CS) og spillere med skavanker pga. fysikken. Derudover give Kasper Kristensen chancen, så han kan holde sig varm.
Threads: 6
25-08-2026, 03:00 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 04:05 PM by vbfyn.)
Vi skal ikke satse på pokalen, når vi kæmper for livet i SL..?
Nu skal vi heller ikke satse på pokalen, når vi ligger nr. 1 i næstbedste række og meget gerne skal / vil rykke op...?
Hvornår f... skal vi så satse på pokalen..? Jeg mener som altid, vi skal stille med stærkest mulige hold og spille for at gå videre. Silkeborg spillede mandag aften, og vil måske spare spillere. Vi spillede fredag, så det bør ikke blive et problem. Ja, der venter en tricky kamp i Aarhus på søndag, men det er sgu taberagtigt ikke at gå efter begge dele. Så må det briste eller bære.
Threads: 14
25-08-2026, 05:30 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 05:49 PM by colazero.)
Tror vist alligevel ikke man bliver enige om hvordan de pokalkampe skal priroriteres. Nogen vil i Parken og dermed spille med de stærkeste. Nogen vil spille med brugere fra nærværende forum for ikke at risikere noget som helst. I virkeligheden bliver det nok midt imellem... Ellers, i konkrete eksempel trods alt lidt tættere på stærkeste opstilling. Med alt respekt for meddebattører. Så derfor er jeg ret sikker på at vi ser Kristensen i mål, Karlsson kommer også med, Bismarck tænker jeg også kommer på. Max Jensen vinger jeg af. Den type. Måske Amoo får debut. Måske et par stykker som også startede mod Esbjerg. Spillere vi ikke ser - Faghir. Med hans fysiske skavanker står han formentlig over her. Det er mit gæt.
|