Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
Vikingurs træner mener, at Vatnhamar skifter klub, når de har spillet mod KR den 30. august. Om ca 14 dage. Medier mener, det er til VB.
Hvis Hemmersam har gjort sit arbejde (research) godt - også mht Lund - tegner det til noget. (- spørgsmålet er blot: Hvorfor vil Vikingur af med ham?)

Næste opgaver: Har vi de to backs, der kræves? Og især: Skaf nu dén 9'er!
Reply
(14-08-2026, 09:29 AM)VB-stralis Wrote: Vikingurs træner mener, at Vatnhamar skifter klub, når de har spillet mod KR den 30. august. Om ca 14 dage. Medier mener, det er til VB.
Hvis Hemmersam har gjort sit arbejde (research) godt - også mht Lund - tegner det til noget. (- spørgsmålet er blot: Hvorfor vil Vikingur af med ham?)

Hvis Vikingur gerne ville af med ham, så var han jo nok skiftet allerede.
Handler nok mere om Gunnar gerne vil prøve sig af et andet sted. Han er trodsalt 31, så sidste chance for at prøve sig af.
Han er så gentleman nok, til atgøre arbejdet færdig i Vikingur.

Gunnar har i øvrigt kun spillet i to klubber i som professionelle karriere.
Vikingur Gøta (Færøerne)
Vikingur Reykjavik (Island)

Hvis er god nok, kan det være vi i hans ære skal hedde Vikingur Vejle i et par sæsoner  Big Grin
Reply
Jeg har netop hørt "For nuancerne" podcasten, som i øvrigt er ganske fin og giver en god indsigt i klubben, denne gang er Jesper Banke og Lucas Hansen med som deltagere.

De kommer ret bredt omkring og vender kæder, spillestil, transfers osv., Lucas Hansen kommer nogle gange til kort ift. Vejle spillere, men har til gengæld nogle gode lidt bredere betragtninger. En af dem er at han synes at Vejle Boldklub er for uambitiøse ift. sammensætningen af den defensive organisation. Hans hovedpointe er at vi går efter spillere fra en for lav hylde, som måske kan fungere i 1. Division, men som aldrig kommer til at fungere i Superligaen. Her mener han at Hemmersam burde være mere ambitiøs og kigge 2-3 år ud i fremtiden og han kommer med et bud på et par spillere vi burde kigge efter i stedet for.

Jeg er helt enig med ham i ovenstående og jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor vi går efter så gamle spillere, når vi samtidig snakker om "det lange seje" træk, mange af de nedenstående spillere har i mine øjne udløbsdato inden for et år og så skal vi til at spille en ny bagkæde ind i Superligaen, hvilket før har vist sig at være meget svært. Vi har nu en unik mulighed for at spille noget stærkt sammen i 1. Division, men hvad er planen? Er det Valdemar Lund og Gitz vi skal satse på? og hvem skal spille vores backs? Hvad er planen med Gunnar som eftersigende heller ikke er hurtig, det er vel ikke oplagt sammen med Velkov som heller ikke besidder fart? Jeg synes mange at de nedenstående transfers virker som de letteste løsninger.

Pt. har vi:
Nikolaj Larsen - 35 år
Christian Sørensen - 34 år
Lasse Nielsen - 38 år
Velkov - 29 år
Gitz - 18 år
Valdemar Lunde - på leje
Gunnar - 31 år (Kommer højst sandsynligt sidst i august)
Reply
(14-08-2026, 11:00 AM)Jonathan Togo Wrote: Jeg har netop hørt "For nuancerne" podcasten, som i øvrigt er ganske fin og giver en god indsigt i klubben, denne gang er Jesper Banke og Lucas Hansen med som deltagere.

De kommer ret bredt omkring og vender kæder, spillestil, transfers osv., Lucas Hansen kommer nogle gange til kort ift. Vejle spillere, men har til gengæld nogle gode lidt bredere betragtninger. En af dem er at han synes at Vejle Boldklub er for uambitiøse ift. sammensætningen af den defensive organisation. Hans hovedpointe er at vi går efter spillere fra en for lav hylde, som måske kan fungere i 1. Division, men som aldrig kommer til at fungere i Superligaen. Her mener han at Hemmersam burde være mere ambitiøs og kigge 2-3 år ud i fremtiden og han kommer med et bud på et par spillere vi burde kigge efter i stedet for.

Jeg er helt enig med ham i ovenstående og jeg har virkeligt svært ved at forstå hvorfor vi går efter så gamle spillere, når vi samtidig snakker om "det lange seje" træk, mange af de nedenstående spillere har i mine øjne udløbsdato inden for et år og så skal vi til at spille en ny bagkæde ind i Superligaen, hvilket før har vist sig at være meget svært. Vi har nu en unik mulighed for at spille noget stærkt sammen i 1. Division, men hvad er planen? Er det Valdemar Lund og Gitz vi skal satse på? og hvem skal spille vores backs? Hvad er planen med Gunnar som eftersigende heller ikke er hurtig, det er vel ikke oplagt sammen med Velkov som heller ikke besidder fart? Jeg synes mange at de nedenstående transfers virker som de letteste løsninger. 

Pt. har vi:
Nikolaj Larsen - 35 år
Lasse Nielsen - 38 år
Velkov - 29 år
Gitz - 18 år
Valdemar Lunde - på leje

Undrer mig i øvrigt at Lucas Hansen siger han kender Gunnar fra hans tid i Danmark. Men i følge de oplysninger jeg kan finde, har han aldrig spillet fodbold i Danmark.
Reply
(14-08-2026, 11:17 AM)xhofa Wrote:
(14-08-2026, 11:00 AM)Jonathan Togo Wrote: Jeg har netop hørt "For nuancerne" podcasten, som i øvrigt er ganske fin og giver en god indsigt i klubben, denne gang er Jesper Banke og Lucas Hansen med som deltagere.

Pt. har vi:
Nikolaj Larsen - 35 år
Lasse Nielsen - 38 år
Velkov - 29 år
Gitz - 18 år
Valdemar Lunde - på leje

Undrer mig i øvrigt at Lucas Hansen siger han kender Gunnar fra hans tid i Danmark. Men i følge de oplysninger jeg kan finde, har han aldrig spillet fodbold i Danmark.

Det studsede jeg også over, kan han have taget fejl? Vigtigt at vi får en styrmand som kan løfte kvaliteten, kan det være ham? Generelt kunne jeg godt tænke mig at vi byggede holdet mere op omkring fart, særligt på vores backs.
Reply
(14-08-2026, 11:29 AM)Jonathan Togo Wrote:
(14-08-2026, 11:17 AM)xhofa Wrote:

Pt. har vi:
Nikolaj Larsen - 35 år
Lasse Nielsen - 38 år
Velkov - 29 år
Gitz - 18 år
Valdemar Lunde - på leje

Det studsede jeg også over, kan han have taget fejl? Vigtigt at vi får en styrmand som kan løfte kvaliteten, kan det være ham? Generelt kunne jeg godt tænke mig at vi byggede holdet mere op omkring fart, særligt på vores backs.

Jeg tror svaret er at VB ikke har råd ,eller ikke vil ,eller kan tiltrække yngre og her også bedre spillere. Set udefra ligner det ofte,at VB vil have hele pakken for den halve pris
Reply
Eller vurderer anderledes end en forholdsvis tilfældig scout fra 2. Division, der fx ikke havde helt styr på hvem Lundrim er og hvad hans styrker er..
Reply
(14-08-2026, 01:41 PM)Senior Wrote:
(14-08-2026, 11:29 AM)Jonathan Togo Wrote:
(14-08-2026, 11:17 AM)xhofa Wrote: Undrer mig i øvrigt at Lucas Hansen siger han kender Gunnar fra hans tid i Danmark. Men i følge de oplysninger jeg kan finde, har han aldrig spillet fodbold i Danmark.

Jeg tror svaret er at VB ikke har råd ,eller ikke vil ,eller kan tiltrække yngre og her også bedre spillere. Set udefra ligner det ofte,at VB vil have hele pakken for den halve pris
Enig -tror også dette er et problem
Og netop alle disse spillere over 30- hvad er det for et "langt sejt træk" der skal foretages med dem?
Reply
16 ud af 18 point. Men det går af helveds til. Ikk Stralis?
Reply
(14-08-2026, 08:47 PM)McLovin Wrote: 16 ud af 18 point. Men det går af helveds til. Ikk Stralis?

16 point eller ej, så synes jeg stadigvæk ovenstående er “hoved på sømmet” modargumenter mig gerne, men med rigtige argumenter i stedet for halvdårlige onliners. Tror du på CS, Nikolaj Larsen, LN med flere i Superligaen?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)