Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sommertransfervinduet 2026
(13-08-2026, 10:29 PM)Engangvejlealtidvejle Wrote: Synes ikke rigtigt der er nogen af dem, der har nogen stats der er så spændende, så vil jeg hellere give Bismarck mere spilletid. Sågar hellere hive Benjamin Nicolaisen op i truppen.

Hvorfor vil du have ham op i truppen? Hvad bygger du det på
Reply
Det er jo svært med en slags spillere som ligger i periferien af større klubbers førstehold. Men jeg synes også at her må der da være noget viden hos Hemmersam & Co - herunder offentligt tilgængelige stats, og at de forhåbentlig ser en masse træningskampe hos de andre klubber i Danmark. Så de må og skal simpelthen vide mere om de spillere end vi gør. Det samme for så vidt mht vores akademispillere. Og hvis en 2. holds-spiller fra Viborg og en af vores egne akademispillere vurderes nogenlunde på samme niveau, så bør vi imo altid vælge akademispilleren.

Konklusionen fra min (og Hemmersams) side må være, at hvis vi skal hente noget (og det skal vi sgu), så skal det være til start-11. Breddespillere kan vi trække op fra akademiet. Som sidebemærkning vil jeg lige nævne at dét jo er en stor ros til akademiet, at man kan sige sådan. Vi har fået et virkeligt stærkt akademi, hvilket i høj grad skyldes Steen Thychosen, som snart går på en velfortjent pension. TAK til ham for en kæmpe indsats, på og udenfor banen gennem årtier.

Når dét så er sagt, så undrer det mig en smule at vi ikke har en 9'er i akademiet, som kunne udfylde en rolle omkring førsteholdet. Eller det har vi måske også - er der nogen med til træning, som bare ikke har været med til kamp endnu?
Reply
(14-08-2026, 10:31 AM)SteenBiilmann Wrote: Det er jo svært med en slags spillere som ligger i periferien af større klubbers førstehold. Men jeg synes også at her må der da være noget viden hos Hemmersam & Co - herunder offentligt tilgængelige stats, og at de forhåbentlig ser en masse træningskampe hos de andre klubber i Danmark. Så de må og skal simpelthen vide mere om de spillere end vi gør. Det samme for så vidt mht vores akademispillere. Og hvis en 2. holds-spiller fra Viborg og en af vores egne akademispillere vurderes nogenlunde på samme niveau, så bør vi imo altid vælge akademispilleren.

Konklusionen fra min (og Hemmersams) side må være, at hvis vi skal hente noget (og det skal vi sgu), så skal det være til start-11. Breddespillere kan vi trække op fra akademiet. Som sidebemærkning vil jeg lige nævne at dét jo er en stor ros til akademiet, at man kan sige sådan. Vi har fået et virkeligt stærkt akademi, hvilket i høj grad skyldes Steen Thychosen, som snart går på en velfortjent pension. TAK til ham for en kæmpe indsats, på og udenfor banen gennem årtier.

Når dét så er sagt, så undrer det mig en smule at vi ikke har en 9'er i akademiet, som kunne udfylde en rolle omkring førsteholdet. Eller det har vi måske også - er der nogen med til træning, som bare ikke har været med til kamp endnu?

I optakten til den nye sæson var der flere akademispillere med f.eks. Kerim Sejdic. Han er ekstrem spændende. Til træningerne scorede han på næsten alt, hvad der rørte sig. Han kunne desværre ikke helt leve op til det, da han fik chancen i træningskampene, men han er decideret 9'er - og 1. års U/19.
Reply
Tak for info Pegro.
Reply
Jeg kan læse på Bold.dk at Christian Gammelgaard sælges til OB. Det har længe stået i kortene, så det synes jeg som udgangspunkt er fornuftigt.

Er der nogen som kender prisen? Det må vel betyde at vi endelig har økonomien til at lave de nødvendige udskiftninger i de andre kæder, da jeg forestiller mig at vi har indfriet vores transfermål?
Reply
Men hvor meget kan OB give for ham? Så fantastisk en økonomi har de heller ikke. 6 mio.? (bare et skud. Eller er det alt for meget?)
Reply
Forhåbentlig er 6 mio for lidt. 10 - 12 mio bør være prisen, men det er det garanteret ikke..
Og jeg synes, det er et uambitiøst skifte af GG.
Men måske var der ikke andre bud...
Reply
Spændt på prisen har vi været presset til at sælge.
Eller har ob overgået sig selv og givet det samme eller mere
End hvad Brøndby bød i sidste sæson.
Mener det var over 15 mill.
Reply
Mon ikke det er 1 mio euro
Reply
(17-08-2026, 12:25 PM)OAOA Wrote: Mon ikke det er 1 mio euro

Prisen blev nævnt af VB til at være 30 mio kroner ifølge Farzam i februar, så jeg håber sandeligt ikke at vi har solgt ham for billigt. Ikke at jeg tror vi overhovedet kan få 4 mio euro for ham i 1. division, men alligevel. Håber da vi mindst har fået 2 mio euro for ham fra OB. 
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig...ammelgaard
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)