Threads: 1
Vild kamp kamp i dag, set fra den gode side så er vi til tider gode til at skabe chancer.
Hvis man tager den del væk, så har vi en del andre facetter at spillet hvor vi er udfordret. Det var blandt andet meget let for Hillerød at lave store chancer i mod os, kommer der er bold som ligger i mellem backen og CB, så er der ingen som tager ansvar, her laver vi et væld af fejl og det gælder egentlig hele bagkæden inkl. målmand. Camara er blandt andet ved at koste det hele til sidst fordi han glemmer han er back. Dette forsøg på være slut nu og Gundelund må derud igen og så må vi håbe at Valdemar kan holde koncentrationen centralt, selvom det ofte ikke var tilfældet sidste efterår.
På den centrale midtbane er vi også udfordret, her var vi okay når vi var bagud, men de to gange vi kom foran mistede vi kontrollen. Hetemi kan mange ting, men han har brug for virkelig stærk makker, som kan dominere luftrummet, derudover skal den anden spiller også jævnligt komme i boksen og være farlig, vi har i mine øjne ikke løsningen i den nuværende trup. Jeg var godt tilfreds med Faghir i dag og jeg tror egentlig det ville have været spørgsmål om minutter før han scorede hvis han var blevet inde. Bismark var også okay, men med ham bliver det hele hurtigt lidt mere rodet. Vores fløje var okay offensivt, men de var ikke gode til at hjælpe midtbanen ved eksempelvis omstillinger.
Det var med hiv og sving i dag, jeg håber snart vi bygger et holdbart fundament. Det kræver i mine øjne en ny højre back, en stærk 8’er og en 9’er som kan aflaste Faghir. CS og Nikolaj Larsen ser pt. ud til at være “over the hill” det er potentielt set et problem da de ikke har niveauet til Siperligaen, hvis vi rykker op, men lad os håbe at vi kan få dem til at fungere i 1. Division.
Threads: 0
09-08-2026, 05:14 PM
(This post was last modified: 09-08-2026, 05:26 PM by VB-Koebenhavner.)
En kolos på lerfødder!
Det er det udtryk, der falder mig ind om VB efter dagens kamp.
En kolos ,når spillet flød og rullede frem mod Hillerøds mål og på lerfødder, når forsvaret udstillede sig selv på Danmarksserieniveau, og når mange angreb- navnlig i 1.halvleg endte i ingenting, fordi VB ikke råder over den skarpretter, der måske kunne have scoret 5 mål yderligere
Så det negative først: Nu skal de forsvarsproblemer løses. Det MÅ være muligt på markedet at finde forstærkninger, så vi ikke har flere spillere, der spiller ude af deres normale position. Gundelund værfet væk ved målet til 1-2, og Camara der var mere end heldig med at undgå udvisning og i øvrigt gav det frispark væk, der kostede udligningen til 4-4. Det kan ikke være rigtigt, at modstanderen bare skal sætte 3-4 afleveringer sammen eller skyde en lang bold bag ved vores forsvar- bang så er der mål!!!!
Og så haster det trods de 5 mål stadig med en angriber.Vi kan ikke påregne lige så gavmilde forsvar på vores videre vej frem. Ifølge Hemmersam inden kampen så er det heeeeeeeeelt umulig at finde en ordentlig angriber før end d. 2/9 kl. 23.59. Jeg må diskret pege på at Hvidovre kunne få fat i HIKs topscorer der idag scorede deres 2 mål i sejren over Esbjeg. Og islændingen der scorede det flotte mål til 1-2 i dag, har Hillerød lejet i Lyngby. Der er jo ikke Mbappé vi beder om for pokker!!
Og så det positive: Hold kæft en mandfolkepræstation af drengene i dag! Sikken sejrsvilje til sidst. Det var virkelig flot og når I spiller bedst, er det yderst seværdigt-om end undertiden lidt ineffektivt.
Samlet set var det spillemæssigt og offensivt er par skridt fremad i dag- defensivt sæsonens lavpunkt indtil nu
Jeg har en lille udfordring. Find lige det præcise citat af Hemmersam. For jeg så også det interview før kampen. To gange. Og han sagde ingenting, der ligner det du påstår.
Threads: 10
Jeg noterede mig også at der ikke er nye spillere på vej ind her og nu, og det virker som om vi pt primært afventer at holdene som er højere oppe i fødekæden tager for sig, inden vi så selv forsøger. Det virkede i hvert fald ikke som om det er noget der haster.
Threads: 3
09-08-2026, 07:11 PM
(This post was last modified: 09-08-2026, 07:19 PM by VB-stralis.)
I 2022 spillede vi en kamp mod Nykøbing F, som vi vandt 5-4. Altså på udebane ganske vist.
Fin gejst og flot kommet igen - ros for det - men hallo, det rene vanvid at skulle score 5 mål for at vinde.
Alt i alt også fortjent sejr, men det går bare ikke at stille op i 1. division uden et forsvar.
Nogle vil mene, at vi da stillede med et forsvar - men så højst med et kvindeforsvar - alt for mange huller i dét forsvar!
Den eneste reelle forsvarer i den kæde var Velkov - som skulle 'spille forsvar' med CS, Gunde og Camara - bare alt for tyndt.
Det blev begået så mange fejl i den kæde - desuden må Nicolai Larsen også nævnes - involveret i flere!
Fint offensivt, dog virker Faghir lidt langt væk fra formen. Stadigvæk!
Flot at vi trods alt kom op på 5 mål - fint udbytte - men vil stadig hævde: Vi mangler angribere!
Ikke at forglemme en stærk 8'er, som kan være fremme, som kan styre midtbanen, som har fysik!
Dejligt vejr, dejligt at vi vandt, dejligt at vi ligger nr 1 - men det holder ikke hjem - uden et fornuftigt forsvar - en 8'er og en 9'er.
Så må tcr Lars selv definere/gætte, hvad en 9'er er i mine øjne  ) ....
Threads: 13
09-08-2026, 08:35 PM
(This post was last modified: 09-08-2026, 08:36 PM by Victor.)
Kunne ikke se kampen. Jeg kan forstå på det hele, at jeg gik glip af noget!!!
Kan ikke kommentere noget, selvfølgelig, men håber, at sejren sidste fredag og sejren i dag vil give spillerne et moralsk boost. Nu er I hvert fald den lange række af uafgjorte kampe brudt. Holdet er i gang!
Det er klart, at når modstanderne scorer fire mål, så er forsvaret til debat fremadrettet. Omvendt sjovt, at det ineffektive angreb scorer fem mål...Der er nogen, der må tage deres skråsikkerhed op til revision.
Threads: 10
Nu véd jeg ikke om jeg tælles med som "en af de skråsikre", men dagens kamp ændrer ikke på min holdning til vores offensiv. Vores eneste ægte 9'er scorede ikke og virkede ret anonym. Vores mål bestod bl.a. af et straffe, et selvmål, og en bold der fik lov til at hoppe langsomt gennem hele deres forsvar. Så med al respekt, så var det et håbløst elendigt forsvar vi var oppe imod. Det var ikke vores offensiv der var specielt skarp eller effektiv.
Threads: 14
Ja helt enig, den kamp viste netop vi har brug for en angriber. Vi kan godt lave mål og det er jo det vigtigste men Faghir skal virkelig spilles helt rigtigt for at han bliver effektiv. Det mål Bach lavede var jo netop sådan en Faghir skulle lave. Vi så også i første halvleg han pludselig fik en bold foræret. En angriber med selvtillid havde taget turen mod målet. I stedet afsluttede han hurtigt næsten fra midten fordi deres målmand måske stod lidt langt ude.
Threads: 3
09-08-2026, 09:11 PM
(This post was last modified: 09-08-2026, 09:28 PM by VB-stralis.)
C Nørgaard undskylder holdet med, at vi spillede forsvarsspil med to spillere ude af position.
Vi talte undervejs om, at TRE spiller var ude af position: Gunde, Camara - og CS. Næste spørgsmål herfra lyder så: Ja, og hvorfor gør vi dét?
Det skulle vel aldrig have noget med skader/mgl spillerkøb at gøre? En problematik, en del af os HAVDE set komme - inden turneringen gik i gang.
Forsvaret holdt én kamp! Så var vi tvunget til at ommøblere.
Faghirs udskiftning efter en lille time var pga. Faghirs svindende kræfter, ifølge Nørgaard! Tjaaa ...
Hvis man ikke kan spille en hel kamp, så er man i dårlig form.
|