Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - AB (2-2)
Ingen ind, ingen ud (Amon ligegyldig), før fredagens kamp. Umiddelbart positivt, at vi som nedrykket superligahold har bevaret hele truppen. At Lundrim igen er klar, er endog en forstærkning.

Alligevel er optimismen behersket. Noget tyder på, at vi er svære at slå. Til gengæld har vi også svært ved at vinde. Vi har angribere. De scorer bare ikke.

Ønske: Holdet står godt på banen, og Wahid/Jelle stempler ind.

Men det kan måske også let ende i en uafgjort mod et toptændt nyoprykket københavnerhold. Med vores ambitioner er uafgjort det samme som nederlag. Men lad os nu se...
Reply
(21-07-2026, 08:49 AM)Victor Wrote: Ingen ind, ingen ud (Amon ligegyldig), før fredagens kamp. Umiddelbart positivt, at vi som nedrykket superligahold har bevaret hele truppen. At Lundrim igen er klar, er endog en forstærkning.

Alligevel er optimismen behersket. Noget tyder på, at vi er svære at slå. Til gengæld har vi også svært ved at vinde. Vi har angribere. De scorer bare ikke.

Ønske: Holdet står godt på banen, og Wahid/Jelle stempler ind.

Men det kan måske også let ende i en uafgjort mod et toptændt nyoprykket københavnerhold. Med vores ambitioner er uafgjort det samme som nederlag. Men lad os nu se...

Hvad med Nicolai Larsen og Gustav Marcussen?
Reply
Det kan siges meget meget enkelt

Vi er blevet tildelt en drømmestart. Møder på hjemmebane et oprykkerhold.Vi kommer med superligatempo i benene. Vi er på alle odds udnævnt til KÆMPE favoritter. Vi har en økonomi AB kun tør drømme om.Vi er på papiret forstærket med Marcussen, Hetemi og Larsen.

Uanset de noget tvivlsomme træningsresultater er der slet ingen -jeg gentager INGEN - undskyldning for andet end 3 point på fredag.Får vi ikke det, må jeg konstatere, at vi er omgivet af komiske Ali'er, der har fået talt denne trup op til noget, den ikke er nærheden af!!
Reply
Glem ikke, at AB kommer med en stribe sejre i benene. VB har ikke vundet i 2026 (bortset fra de to kosmetiske sejre, da alt var afgjort)!
Det psykiske spiller som bekendt utroligt meget i fodbold. Det har vi også set ved det netop overståede WM.
Folk kan tude os (sig selv) ørerne fulde om, at resultaterne er ligegyldige i træningskampe. Det er bare ikke korrekt:
Det havde været vanvittigt sundt for holdet, om de havde været i stand til at besejre EfB, RFC, Hille, HIF. I kampreferatet skrev klubben,
at VB ikke rigtigt kom ud efter pausen. Hvorfor? Mit gæt er, at VB prøvede at fedte sig til en sejr, i det mindste i den allersidste kamp.
Ikke én sejr imod hold, som vi mer' eller mindre burde kunne klare. Og endnu værre: Ikke ét mål fra hverken Duin el Faghir. End ikke tæt på!
De andre må også gerne score, udtalte Hemmersam inden foråret. Sandt nok. Det gør DE bare også for sjældent.
Forsvaret ser i det mindste (nogenlunde) stabilt ud. Omend det også forærer direktører væk i kampene. Og mangler substitutter.
Alt dette ikke skrevet i had til klubben. Derimod bekymring. Vi har hentet for lidt (mindst to)!

Vanvittigt vigtigt at komme godt fra land. Alt andet end sejr fiasko. Hvilket kan være med til at lægge endnu større pres på spillerne.
Tæt på årets hidtil vigtigste kamp!
Reply
Skru ned. Vi er hverken sikre på at rykke op ved en sejr eller det modsatte ved uafgjort eller nederlag. Det er på ingen måde den vigtigste kamp i sæsonen. Når den er spillet mangler der stadig 31 kampe.
Reply
(22-07-2026, 07:01 AM)OAOA Wrote: Skru ned. Vi er hverken sikre på at rykke op ved en sejr eller det modsatte ved uafgjort eller nederlag. Det er på ingen måde den vigtigste kamp i sæsonen. Når den er spillet mangler der stadig 31 kampe.

Nej, men jeg synes efterhånden vi må have lært, at de point man spiller om i starten af sæsonen tæller lige så meget som dem i slutningen. Ok, vi havde to sæsoner hvor vi klarede den til sidst alligevel, men tænk hvis vi havde fået en bedre start der. Så var det aldrig blevet så spændende til sidst. 

Men det vigtigste er jo troen på hele projektet, og den vokser kun med gode resultater. En ting er ikke at være konkurrencedygtig i SL men i 1. div skal vi se noget fremgang.
Reply
Til Pegro: Ved ikke, hvorfor jeg glemte Larsen og Marcussen. Sikkert alderdom.
Reply
(22-07-2026, 08:13 AM)colazero Wrote:
(22-07-2026, 07:01 AM)OAOA Wrote: Skru ned. Vi er hverken sikre på at rykke op ved en sejr eller det modsatte ved uafgjort eller nederlag. Det er på ingen måde den vigtigste kamp i sæsonen. Når den er spillet mangler der stadig 31 kampe.

Nej, men jeg synes efterhånden vi må have lært, at de point man spiller om i starten af sæsonen tæller lige så meget som dem i slutningen. Ok, vi havde to sæsoner hvor vi klarede den til sidst alligevel, men tænk hvis vi havde fået en bedre start der. Så var det aldrig blevet så spændende til sidst. 

Men det vigtigste er jo troen på hele projektet, og den vokser kun med gode resultater. En ting er ikke at være konkurrencedygtig i SL men i 1. div skal vi se noget fremgang.

Det er jeg helt enig i, men at skrue den første kamp i sæsonen op til sæsonens vigtigste og at den nærmest skulle afgøre udfaldet for resten af sæsonen er nærmest hysterisk.

Kampene mod de andre oprykningskandidater er i mine øjne vigtigere og mere definerende.
Reply
Måske nok (lidt) - men kan vi ikke hjemme, med et trimmet (forhåbentligt forstærket) superligamandskab, på hjemmebane,
besejre en oprykker ... ser det mildest talt svært ud. Siger ikke, det er let - det er ingen kampe - men en sejr er et krav!

Lasse Nielsen efter HIF: - "Der er meget positivt at tage med videre fra dagens kamp: Kvalitet og omtanke bag meget af det, og vi ligner et hold,
der har været gennem en god opstart. I nogle kampe har vi set trætte ud til sidst, men mod HIF har vi det fysiske overtag mod slutningen.
- Den eneste anke mod vores første 45 min. er, at vi skaber for få chancer - og har dybdebolde, som mangler præcision
- Når pasningerne ikke lykkes, ser vi sårbare ud, og omkring udligningen er det en brudt pasning og et boldtab,
som fører til en omstilling imod. Hvidovre straffede os kynisk - forhåbentlig værdifuld læring!
- Vi kommer for passivt ud til de sidste 45 min, og så kommer HIF med og straffer os også
- I den sidste fase af kampen har vi muligheder, chancer og optræk til at vinde. Positivt, at vi jagter sejren og er tættest på
- Men til syvende og sidst handler det om at udnytte chancerne, og der halter vi
- der er mange gode hold i rækken, men vi skal blive skarpere i felterne. En kliché, men det er her kampene afgøres
- Som tidligere nævnt så vi tidligere mere trætte ud i slutningen af de første kampe, men mod HIF havde vi overskud,
og det er en god fornemmelse, inden det bliver rigtig alvor!"

Den dér med at undlade at komme ud efter pausen - dumpet! En kamp skal vindes, det sker med aggressivt spil. Hele kampen!
Og ja - vi skaber for få chancer!
Reply
Stiller VB med stærkste hold eller har Tønder anordnet at alle potentielle salgsemner ikke må komme i kamp inden transfer deadline? Med den ledelse og sportsdirektør vi har kan man godt frygte det!
FORZA VB 4EVER - TØNDER RAUS - NØRGAARD RAUS
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)