Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
(19-07-2026, 05:38 PM)Hannibal Wrote:
(19-07-2026, 05:27 PM)Vindueknækkeren Wrote:
(19-07-2026, 01:40 PM)VB-stralis Wrote: Vender lige blikket mod den forgangne sæson, for skal Frede ikke have en straf for den forgangne?
Det er tilladt at leje tre spillere til sit hold. Frede benyttede sig af muligheden og hentede tre spillere i FCM.
Imidlertid kunne de godt bruge en fjerde, så de aftalte at købe Friday Etim deroppe, for så senere at sælge ham tilbage til samme.
Hvis ikke det er et andet ord for 'leje' - aftale at købe billigt i FCM og sælge billigt retur til samme.
En mand kendt fra Anders And kommer mig i hu: S. Vindler.
Det lugter i dén grad af, at man liiiige bøjer reglerne til begges bedste. Frede får fire spillere derfra og FCM får givet deres marginaler spilletid.
Købte FCF Friday Etim på markedsvilkår, eller er det potentielt konkurrenceforvridende i forhold til de andre klubber?
Hvis sidstnævnte er tilfældet, må der følge en passende straf - til begge klubber!
(FCF kan mildest talt kaldes en venskabsklub med FCM med 30 indgåede aftaler inden for de seneste 8 år!)

Håber i dén grad, at der graves videre i dén (penible!?) sag!

De spiller efter reglerne?? Der er intet at brokke sig over, bare fordi 2 klubber er kreative.
Men det er jo lige netop det de muligvis ikke gør.
Hvis man har en regel om man Max. Må leje 3 spillere.
Og man så “lejer” 4,og man laver en forhånds aftale om
At det beløb man købte spilleren for det samme beløb
Skal man købe ham tilbage for når sæsonen er slut..
Så er det jo bare en leje aftale forklædt som et køb.
Jeg er ikke jurist,men man kan altså godt blive dømt
For ikke at overholde loven.selvom det ved første
Øjekast virker helt lovligt.
Men det må der være andre instanser der må tage stilling til.
Ellers er den regel jo intet værd det kan enhver jo se.
Nej de købte Friday Etim. De har ikke lejet ham. Man må sgu bare anerkende når ens konkurrenter lavet et klogt stk arbejde.
Reply
Ja det er jo lige det jeg mener,når jeg skriver at
Jeg håber der nogen fodbold instanser der vil undersøge
Hvad der er foregået.
Når der er nogle klubber der har lavet et
“Klogt stykke arbejde”
Lidt for klogt efter min mening.man kan jo godt
Slippe for en straf.hvis der ikke er nogen der opdager det.
Men man kan jo godt blive taget i at have snydt alligevel.
Bare fordi der er et hul i loven kan man jo nogen
Gange godt blive dømt alligevel.
Bare lige for god ordens skyld,har du bemærket
Jeg har brugt anførselstegn.
Det var for at understrege ironi.
Jeg er godt klar over de har “købt” ham
Det var derfor jeg skrev “leje”
Reply
(19-07-2026, 06:43 PM)Hannibal Wrote: Ja det er jo lige det jeg mener,når jeg skriver at
Hvad der er foregået.
“Klogt stykke arbejde”

Jamen de har ikke snydt? Hvad er det for noget vrøvl med " lidt for klog", så nu skal man holde sig tilbage hvis man er dygtig til det man laver.. Jaja jeg tror vi alle i dette fanforum ved at du er ironi-kongen.
Reply
Kender du udtrykket 'kreativ bogføring'? Det har en dobbelt betydning. Det samme med 'lidt for klog').
(Husker du Britta Nielsen? Ret dygtig til sit job. Fik pengene til at passe - og sat DKK 115.000.000,- ind på sin konto. Ingen gøede. Lidt for 'dygtig'!)

Man bøjer reglerne efter eget hoved. Bestemt ikke lig med lovligt. Dette bør jurister kigge på!
Laves der aftaler "Vi 'køber' og sælger tilbage til samme pris efter sæson'en" omgår man reglerne. Men lad det da stå sin prøve!
Reply
(20-07-2026, 06:54 AM)VB-stralis Wrote: Kender du udtrykket 'kreativ bogføring'? Det har en dobbelt betydning. Det samme med 'lidt for klog').
(Husker du Britta Nielsen? Ret dygtig til sit job. Fik pengene til at passe - og sat DKK 115.000.000,- ind på sin konto. Ingen gøede. Lidt for 'dygtig'!)

Man bøjer reglerne efter eget hoved. Bestemt ikke lig med lovligt. Dette bør jurister kigge på!
Laves der aftaler "Vi 'køber' og sælger tilbage til samme pris efter sæson'en" omgår man reglerne. Men lad det da stå sin prøve!

Misundelse er en grim ting..
Reply
(20-07-2026, 12:10 AM)Vindueknækkeren Wrote:
(19-07-2026, 06:43 PM)Hannibal Wrote: Ja det er jo lige det jeg mener,når jeg skriver at
Hvad der er foregået.
“Klogt stykke arbejde”

Jamen de har ikke snydt? Hvad er det for noget vrøvl med " lidt for klog", så nu skal man holde sig tilbage hvis man er dygtig til det man laver.. Jaja jeg tror vi alle i dette fanforum ved at du er ironi-kongen.
Jeg skriver ingen steder at jeg ved,der er blevet snydt.
Men det lugter lidt af prut,det de har gang i.
Reply
(20-07-2026, 07:26 AM)Hannibal Wrote:
(20-07-2026, 12:10 AM)Vindueknækkeren Wrote:
Hvad der er foregået.
“Klogt stykke arbejde”

Enig! Reglerne er selvfølgelig lavet for at de skal følges og derfor går det selvfølgelig ikke at man bare omgår det ved at lave en fiktiv købs- og salgspris. DBU bør give dem en advarsel og indskærpe at de ikke må bruge denne praksis som lugter langt væk af noget vi selv kunne finde på under det gamle ejerskab. 

Og det har intet som helst at gøre med at være dygtig, det handler direkte om omgåelse af regler, og det burde FCF holde sig for gode til.
Reply
(20-07-2026, 09:26 AM)Jonathan Togo Wrote:
(20-07-2026, 07:26 AM)Hannibal Wrote:
(20-07-2026, 12:10 AM)Vindueknækkeren Wrote: Jamen de har ikke snydt? Hvad er det for noget vrøvl med " lidt for klog", så nu skal man holde sig tilbage hvis man er dygtig til det man laver.. Jaja jeg tror vi alle i dette fanforum ved at du er ironi-kongen.

Enig! Reglerne er selvfølgelig lavet for at de skal følges og derfor går det selvfølgelig ikke at man bare omgår det ved at lave en fiktiv købs- og salgspris. DBU bør give dem en advarsel og indskærpe at de ikke må bruge denne praksis som lugter langt væk af noget vi selv kunne finde på under det gamle ejerskab. 

Og det har intet som helst at gøre med at være dygtig, det handler direkte om omgåelse af regler, og det burde FCF holde sig for gode til.

Det er lovligt, fordi et permanent salg ikke tæller som en leje. Spilleren bliver Fredericia-spiller, og et senere tilbagekøb er en ny transfer.
Reply
- "Et mål. En sejr på hjemmebane. Vi får de tre points, og det er dét, der er vigtigst til sidst. Det positive:
Det betyder ekstremt meget at få dén der gode start. De dér 3 points. Dem fik vi ikke i sidste sæson. Vigtigt!"

Dejligt at høre. Nååeh vent, forkert interview. Det var Thomas Jørgensen efter hjemmesejren i Viborg over OB.
Der var ikke én af de røde, der jublede i Vejle. Det gik på alle måder skævt. Ingen forstærkninger (vi har jo dét superligahold intakt).
Dét superligahold med lutter nederlag, som røg ud på r** og albuer af suppen.
Totalt blottet for selvtillid, rystende usikkert. Alligevel sælger vi ud - hullet forsvar, usikker midt, uden angreb.

Hvor mange gange har vi ikke hørt, at træningskampene er noget helt andet (3-3, 2-2, 1-1, 1-1). I dag 2-2.
"Bare vent, til turneringen er i gang." Viljen var der. Men evnerne!? Trænerens? Eller spillernes?
Eller var AB bare en 'klassemodstander'?
Reply
Selvfølgelig kunne det være rart med en Onugkha-type som er garant for de der 15 mål på en sæson. Det tror jeg ikke vi skal forvente fra hverken Duin eller Faghir. Måske hvis vi kunne være sikre på at de ville spille hver gang, men begge har en skadeshistorik som får mig til at tvivle på dét vil ske. Nærmest tværtimod. Jeg venter blot på at meldingen fra træningerne igen er at Duin var ikke med eller Faghir trænede blot i fitness i dag. Så jeg synes også der skal hentes til angrebet. Men to mål i går og scoringer i alle træningskampe viser trods alt at vi kan lave mål. Hvis Hetemi nu endelig har fået hul på bylden (på tide må man sige efter alle de kampe) så har vi en god trussel fra kanten af feltet. Hvor mange forsøg har han ikke haft i sin karriere fra den distance?

Jeg er mere nervøs for det defensive hvor AB, som altså ikke var noget skræmmende godt hold, fik lov at spadsere sig igennem. Havde det været en SL kamp var vi blevet straffet hårdere.

Jeg bifalder egentlig at VB ikke bare blindt henter spillere ind i bundter som vi har set så mange gange. Jeg tror stadig der kommer et par stykker til og det er også nødvendigt. Men jeg er allermest nervøs for om det er den rigtige der står på sidelinien. Er der ét punkt hvor vi er blevet bedre med Nørgaard?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)