Threads: 8
12-07-2026, 01:46 PM
(This post was last modified: 12-07-2026, 01:47 PM by Allan Simonsen.)
Jeg studsede forleden over, hvorfor Vejle generelt er så dårlige til kommunikation og ikke virker til at bruge mange ressourcer på det. Her tænker jeg primært på kommunikationen på SoMe, da hjemmesiden egentlig er udmærket. Så er der selvfølgelig også VB-app'en, hvilket dog er et koncept, jeg grundlæggende ikke er enig i (I er velkomne til at være uenige) - hvorfor holde kommunikation i et lukket forum frem for at bruge SoMe-kanaler og YouTube f.eks.?
Nå, men jeg ser ofte forskellige opslag fra andre klubber i Danmark på f.eks. Facebook (jeg er ikke rigtigt på andre sociale medier - ja, boomer  ). Her er der ofte lange interviews med trænere, spillere og mange andre efter kampe og træning - ikke nødvendigvis noget fancy, bare en mikrofon og lidt samtale med en kommunikationsmedarbejder, men alligevel meget brugbart og oplysende for fansene. Derudover er der "sjove" indslag med spillere, hvor man kan lære dem bedre at kende. Der kan også være klip fra træningen og hverdagen i klubben og meget andet.
Jeg ser næsten aldrig sådan nogle opslag på Vejles SoMe. Bevares, der er da opslag på Vejles SoMe-kanaler. De virker bare enormt styrede og - for at sige det ligeud - kedelige. Halvdelen af opslagene virker i øvrigt til at handle om, at man skal huske at købe billetter til kampene.
For at bruge andre ord virker Vejles SoMe-strategi corporate og meget lidt umiddelbar og ægte. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan den strategi kan skaffe nye fans til klubben - især de unge. Mange af Vejles fans er måske 40+, og derfor er de måske lidt ligeglade med SoMe, men vi befinder os i en skarp konkurrence om nye fans med stærke lokale klubber som Fredericia, Horsens, FCM og vel også Kolding i fremtiden. Her tror jeg, at SoMe har en betydning for, om man får de unge, nye fans eller ej. Se Haaland og Norge til denne VM-slutrunde - SoMe-strategien har i høj grad medvirket til, at de er blevet VM's darlings (ud over deres sportslige niveau selvfølgelig).
Er jeg den eneste, som har den holdning? Og hvad er grunden eventuelt - at Vejles fans i gennemsnit er 80 år (ironi kan forekomme  ), og at der derfor ikke er den store interesse generelt for SoMe blandt fanskaren?
Threads: 10
Jeg er enig i at kommunikationen burde kunne forbedres. Vi mangler imo både faktuelle informationer om stort og småt, inklusive det man nu kan/må skrive om diverse skader og lignende. Men også noget sjov og spas med spillere og trænere.
Threads: 6
SoMe afdelingen var super gode og sjove op til sidste sæson med deres præsentationer af de nye spillere.
Mere af det...
Jeg savner rigtig meget optakt, opstilling og live opdateringer fra træningskampene. Ikke engang som betaler af app'en får man noget.
Threads: 13
Men der står meget i kampprogrammerne op til turneringskampene. Her mener jeg, at jeg får nok at vide.
Threads: 14
For de fleste er det da ikke nok med et godt kampprogram. Da slet ikke henover sommeren. Jeg er enig i at det halter meget med fanplejen på det område. Jeg ar generelt irriteret da det var "se højdepunkter senere i appen". Jeg gider ikke se højdepunkter på min mobilskærm. Jeg betaler ikke for den udvidede adgang til appen længere. Jeg betaler gerne for lidt ekstra indhold men så skal det også være med adgang via deres hjemmeside så jeg kan se det på min computer.
Threads: 1
Jeg er helt enig med trådstarter.
For mig virker det til, at det bare ikke er et område man vil ligge ressourcer og mandetimer i hos VB. Det kan man selvfølgelig mene om hvad man vil. Nogle bruger sociale medier andre bruger det ikke, og vil derfor ikke blive påvirket af det.
Jeg tror der er tilpas mange unge der bruger det til at værdien ved at gøre det overstiger omkostningerne. Hvis man er typen der væksler mellem at tage på stadion afhængigt af humøret, modstander, vejr etc., så kan det måske være tungen på vægtskålen hvis man kendte lidt mere til spillerne fremfor det lidt mere distancerede forhold (forstå mig ret), der er nu. Der er jo f.eks. ingen der ved hvordan Vekic er udenfor banen, bare for at nævne et eksempel.
Så kan det nok også hjælpe på de lidt (ældre) gnavne fans, som mener klubben virker indelukket
Appen er lidt en joke. Jeg får hver eneste kamp, både hjemme og ude og træningskampe notifikation om, at jeg kan stemme på kampens spiller. Fin tanke, hvis folk da vidste det var muligt, og man så også kunne se resultatet. Og det der er bag betalingsmuren på appen, er gratis tilgængelig på hjemmesiden.
Men vi må nok erkende, at der desværre langt op til hvad andre klubber kan præstere på samme område.
Threads: 10
14-07-2026, 11:43 PM
(This post was last modified: 14-07-2026, 11:44 PM by SteenBiilmann.)
Fint skrevet genpres. Enig, også i dine betragtninger.
Mvh en ældre, gnaven fan :-)
Threads: 12
(12-07-2026, 01:46 PM)Allan Simonsen Wrote: Jeg studsede forleden over, hvorfor Vejle generelt er så dårlige til kommunikation og ikke virker til at bruge mange ressourcer på det. Her tænker jeg primært på kommunikationen på SoMe, da hjemmesiden egentlig er udmærket. Så er der selvfølgelig også VB-app'en, hvilket dog er et koncept, jeg grundlæggende ikke er enig i (I er velkomne til at være uenige) - hvorfor holde kommunikation i et lukket forum frem for at bruge SoMe-kanaler og YouTube f.eks.?
Nå, men jeg ser ofte forskellige opslag fra andre klubber i Danmark på f.eks. Facebook (jeg er ikke rigtigt på andre sociale medier - ja, boomer ). Her er der ofte lange interviews med trænere, spillere og mange andre efter kampe og træning - ikke nødvendigvis noget fancy, bare en mikrofon og lidt samtale med en kommunikationsmedarbejder, men alligevel meget brugbart og oplysende for fansene. Derudover er der "sjove" indslag med spillere, hvor man kan lære dem bedre at kende. Der kan også være klip fra træningen og hverdagen i klubben og meget andet.
Jeg ser næsten aldrig sådan nogle opslag på Vejles SoMe. Bevares, der er da opslag på Vejles SoMe-kanaler. De virker bare enormt styrede og - for at sige det ligeud - kedelige. Halvdelen af opslagene virker i øvrigt til at handle om, at man skal huske at købe billetter til kampene.
For at bruge andre ord virker Vejles SoMe-strategi corporate og meget lidt umiddelbar og ægte. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan den strategi kan skaffe nye fans til klubben - især de unge. Mange af Vejles fans er måske 40+, og derfor er de måske lidt ligeglade med SoMe, men vi befinder os i en skarp konkurrence om nye fans med stærke lokale klubber som Fredericia, Horsens, FCM og vel også Kolding i fremtiden. Her tror jeg, at SoMe har en betydning for, om man får de unge, nye fans eller ej. Se Haaland og Norge til denne VM-slutrunde - SoMe-strategien har i høj grad medvirket til, at de er blevet VM's darlings (ud over deres sportslige niveau selvfølgelig).
Er jeg den eneste, som har den holdning? Og hvad er grunden eventuelt - at Vejles fans i gennemsnit er 80 år (ironi kan forekomme ), og at der derfor ikke er den store interesse generelt for SoMe blandt fanskaren?
Jeg er meget enig. Savner selv utroligt meget kommunikation fra klubben. Det er godt begrænset, hvad der kommer ud. Tit er prøvespillere kommet til klubben eller mange spillere har forladt klubben uden info fra klubben. Det synes jeg man som minimum burde kunne forvente(udover hvad der kommer ud nu). Folk kommer med gisninger, spotter spillere diverse steder og lign.
Threads: 8
(14-07-2026, 08:28 AM)Victor Wrote: Men der står meget i kampprogrammerne op til turneringskampene. Her mener jeg, at jeg får nok at vide.
Her har du nok afsløret dig selv som en lidt ældre fan
Spøg til side, så tror jeg bare, at der er meget få under 30 år, som læser kampprogrammet. Uanset hvad så foregår meget kommunikation i dag bare på de sociale medier - om man kan lide det eller ej. Jeg siger ikke, at man absolut skal følge alle de nye trends, men hvis man har nogen ambitioner om at fange unge, nye fans, så skal man være aktiv på Instagram, TikTok, Facebook osv. Og det er sagt af en, som kun er på meget få sociale medier, så det er ikke for min egen skyld, at jeg efterspørger det.
Jeg tror, at jeg taler på vegne af mange fans, når jeg siger, at klubben kan virke meget distanceret til tider. Det er jo fair nok, at man ikke skal vide alt, der foregår i klubben, men jeg føler f.eks. ikke, at jeg har et særligt stort kendskab til de fleste af spillerne. Hvorfor ikke lave en fem minutters video på YouTube eller andre steder med en introduktion af alle spillerne i A-truppen - deres baggrund, spillestil, ambitioner, forhold til klubben, byen osv. - gerne med en lille sjov vinkel. Det må da også være noget, som sponsorerne er glade for.
Som eksempel på andre klubbers kommunikation så jeg en video på Facebook, da Sønderjyske havde fået en ny træner. De havde en video med et pressemøde, hvor han blev introduceret. Efterfølgende var der en anden længere video med en samtale med ham. Derudover var der også et interview med ham efter en træningskamp, hvor de snakkede om fremgang og udfordringer. Intet avanceret og fancy, men som fan føler man sig alligevel tættere på klubben med sådanne videoer. Det kræver jo ikke meget mere end en mobil og en mikrofon.
Threads: 0
21-07-2026, 12:25 PM
(This post was last modified: 21-07-2026, 12:27 PM by Niller.)
(21-07-2026, 08:53 AM)Allan Simonsen Wrote: (14-07-2026, 08:28 AM)Victor Wrote: Men der står meget i kampprogrammerne op til turneringskampene. Her mener jeg, at jeg får nok at vide.
Her har du nok afsløret dig selv som en lidt ældre fan 
Spøg til side, så tror jeg bare, at der er meget få under 30 år, som læser kampprogrammet. Uanset hvad så foregår meget kommunikation i dag bare på de sociale medier - om man kan lide det eller ej. Jeg siger ikke, at man absolut skal følge alle de nye trends, men hvis man har nogen ambitioner om at fange unge, nye fans, så skal man være aktiv på Instagram, TikTok, Facebook osv. Og det er sagt af en, som kun er på meget få sociale medier, så det er ikke for min egen skyld, at jeg efterspørger det.
Jeg tror, at jeg taler på vegne af mange fans, når jeg siger, at klubben kan virke meget distanceret til tider. Det er jo fair nok, at man ikke skal vide alt, der foregår i klubben, men jeg føler f.eks. ikke, at jeg har et særligt stort kendskab til de fleste af spillerne. Hvorfor ikke lave en fem minutters video på YouTube eller andre steder med en introduktion af alle spillerne i A-truppen - deres baggrund, spillestil, ambitioner, forhold til klubben, byen osv. - gerne med en lille sjov vinkel. Det må da også være noget, som sponsorerne er glade for.
Som eksempel på andre klubbers kommunikation så jeg en video på Facebook, da Sønderjyske havde fået en ny træner. De havde en video med et pressemøde, hvor han blev introduceret. Efterfølgende var der en anden længere video med en samtale med ham. Derudover var der også et interview med ham efter en træningskamp, hvor de snakkede om fremgang og udfordringer. Intet avanceret og fancy, men som fan føler man sig alligevel tættere på klubben med sådanne videoer. Det kræver jo ikke meget mere end en mobil og en mikrofon.
Selvom jeg er enig i at klubben godt kunne blive bedre til at kommunikere flere ting ud til os fans, så synes jeg det vil være forkert at lægge det meste på sociale medier. Og jeg er desuden selv en yngre fan.
Når man som klub har sin egen app, så ejer man også alt den data der kommer igennem den. Denne data er enorm vigtigt. Den kan bruges til at skabe en bedre forståelse af fanbasen, så Vejle Boldklub vil være langt skarpere overfor potentielle sponsorerer, og hvilke segmenter Vejle Boldklub har adgang til. Nutidens store sponsorater kræver meget mere fra klubberne ift de skal vide hvad de præcist får tilbage, når de tegner et sponsorat i en klub. Hvis man er nysgerrig på det så bare søg på Steen Leth Jørgensen og hans firma Just Play. De arbejder blandt andet med, hvordan sportsklubber og andre sportsorganisationor bedst muligt får ejerskab over alt den data de skaber.
VB Appen synes jeg dog også mangler en del, både ift mulighederne på den og de nyheder der kommer. Hvis man er nysgerrig på hvordan det kan gøres bedre, så skal man downloade FC Midtjylland nye app. Det er enormt godt lavet, selvom de formentlig nok også har betalt en del mere for den end Vejle har.
Der bør selvfølgelig stadig komme nogle nyheder på sociale medier, men spillerinterviews, trænerinterviews og highligts skal bare forblive på appen. Men meget mere af det selvfølgelig. Og især den del hvor man kommer tættere på spillere og trænere, så man som fan føler en større forbindelse med klubben. Men som udgangspunkt så synes jeg formålet med kommunikations på sociale medier ikke skal være de store nyheder. Det skal mere handle om at være "in top of mind" hos fansene, samtidig med at forsøge at få dem over på klubbens egen app.
|