Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noget er helt galt - foråret 2026!
(24-04-2026, 01:15 PM)colazero Wrote: Sæsonen har selvfølgelig været skuffende. Nok den mest skuffende jeg kan huske, med konkurrence fra flere i fortiden :-).
Overordnet set - sølle. Ikke fordi holdet er nedsmeltet i mange kampe. Man har bare ikke været gode nok.

Vi har kun kun én sejr mod et af de hold vi med rette kan forvente at være konkurrencedygtige mod.
Ikke en eneste over Fredericia, SIF, Randers, Sønderjyske, Viborg eller dem der. Det kan nås endnu - bevares.
Men alligevel.... Der skal gode argumenter til før jeg ikke synes nedrykning er helt fortjent.

Nyt tider nye håb er et velkendt slogan og med det nye ejerskab håber og tror jeg stadig på det bliver godt med tiden.
Det hele godt nok startet i tomgang. Man venter stadig på sæsonen for alvor starter for os. I år er vi aldrig kommet i gang.
Nørgaard ikke en sejr. Prelec én. Virkelig kun Kielstrup der kan få dette hold til at VINDE?

(Steen Biilmann skriver: ) - "Det er 100% VB's egen skyld. Ikke AaB's vejrets, dommernes, banens, kommunens eller andres skyld. 
Det er efter min mening udelukkende VB's egen skyld. Vi har manglet kvalitet i beslutninger og i handlinger på alle niveauer, 
fra og med reservespillere til og med Tønder. Så nu er det (igen) tid til at se indad, og få styr på tingene. 
Helt centralt er det naturligvis at få sammensat en trup der kan konkurrere i 1. div. hvilket er sværere end mange forestiller sig. 
Samtidig skal den ny trup (og trænerteam) have en motivation for opgaven. Det er ikke bare et job. Det SKAL være en passion."

MEGET MEGET ENIG MED COLAZERO OG SB: EN TRIST "OMGANG I TOMGANG!"!
Reply
(24-04-2026, 01:32 AM)Administrator Wrote: Konstruktiv og saglig kritik er altid befordrende for en god debat, men hvis kritikken blot er der for kritikkens skyld og uden belæg, så er den lige så belastende for en god debat, som en konstruktiv saglig kritk er befordrende.

Hvis man bare er negativ, lige meget hvad der sker, så synes jeg at der mangler noget balance. Og det samme gældende ved modsat fortegn. Balance og nuancering har aldrig skadet en debat.

Jeg er ikke tilhænger af sensationskritik (Ekstra Bladet-ish), tale i overskrifter eller one-liners. Eller når der løbes tør for reelle argumenter og man i stedet forsøger at hævde sig i debatten ved at flytte fokus fra bolden til manden. Det ikke det samme som at korte indlæg vejer mindre end lange indlæg eller at nogle basismeninger er rigtigere end andre. Det kommer meget an på, hvad det serveres sammen med og hvordan det serveres.

Heldigvis er vi alle medlemmer af denne side, hvor debatterne i al væsentlighed rammer en god tone og tilpas spænding mellem højt til loftet og ordentlighed - sammenlignet med hvad man kan risikere at opleve på det dersens internet.

Tak for alles bidrag hertil.

Jeg er overordnet enig. 

Fodbold er dog noget, man ofte følger med følelserne, så der kan man nok ikke altid forvente samme rationelle vurderinger, som hvis vi diskuterede videnskab eller årsbudgettet i den lokale ejerforening Big Grin Men selvfølgelig kan tendensen gå den anden vej - at man er overdrevent og unuanceret kritisk. 

F.eks. mener jeg, at det er naivt at forvente, at Vejle i den nærmeste ikke er en elevatorklub - både når man ser vores budget og sportslige setup. Der er kun 12 hold i Superligaen, og med større og større konkurrence økonomisk og sportsligt bliver det bare svært at følge med. Lige nu går det godt for Viborg og Sønderjyske, men de kan sagtens være rykket ned om 3-5 år, ligesom vi ser det med Silkeborg og Randers, som er i nedrykningsrisiko. 

Derfor mener jeg, at Superligaen skal udvides til 16 hold, da dansk klubfodbold er modent til det nu - men det er en helt anden diskussion  Shy
Reply
(24-04-2026, 09:12 AM)Mads Wrote: Overlevelsen i 2024/2025 sæsonen, ødelagde planlægningen og 2025/2026 sæsonen.

Så det er AaBs skyld at vi rykker ned. Hvis de nu ikke havde været så røv elendige sidste sæson, så havde VB fået den nedrykning klubben trængte til.

Jeg tror at miraklet sidste sæson ødelagde
Strategien der blev lavet af vores nye ejerskab.
Så det jeg er mest træt af ved denne nedrykning
Det er ikke at man ikke prøvede godt nok at
Overleve.
Men at det for mig har virket som om det ikke ville
Gøre så meget hvis vi rykkede ned.
Det er så også det eneste negative jeg har mod
Vore nye ejere.
Jeg elsker Vejle boldklub og er mega glad for de nye 
Lokale ejermænd.
Reply
Hører, at Hemmersam er rejst til Afrika. Jeg ved snart ikke... Ift. næste sæson tror jeg ikke, vi kan nå at hente et par juveler dernede, der allerede vil kunne blive dominerende på holdet straks. Jeg tror, det vil tage mindst et år. Derfor vil de ikke kunne "bruges" til at sikre den oprykning, som Tønder udtaler, er klubbens mål næste sæson.
Reply
Taler vi om oprykning allerede næste sæson, skal Hemmersam have en mere sikker hånd - og muldvarpen frem!
Dén trup, der svigtede og viste sig for svag til Superligaen, skal i dén grad forstærkes.
En del skal hentes (med sikker hånd), og en del skal afhændes (hvilket kan blive ligeså svært)!

Målet: Hvis Vekic smutter (foruden Haahr), har vi kun Gustav Knudsen på mål!
Forsvaret: Flø, Gunde, Sørensen og Velkov vel de eneste, vi kan regne med som havende klassen i divisionen.
- Nielsen (måske), van Bruggen (langtidsskadet), Tabatadze (måske), Latsabidze (næppe), Lund (FCK)
Midtbanen: Vestergaard den eneste, vi med sikkerhed kan bruge (måske Hjulsager, Duen (skrøbelig), Bisse (skadet)).
- De andre har været Ravn (ung, skadet), Enggard (smutter), Hetemi (skadet), Pitu (forsøgt afhændet).
Angrebet: Bach, GG (sælges måske), Duin (altid skadet), Amon (mgl. niveau), AK (skadet), Amoo (uprøvet), Faghir (altid skadet),
Bismarck (måske), Camara (måske).

Der er virkeligt mange åbne spørgsmål - ikke mange spillere, om hvilke man kan føle sig sikker på 'klassen'.
Kæmpeudskiftning på vej. Stor opgave forestår. Spændende, hvad Hemmersam finder af sort guld i Afrika!
Reply
Ang. Hetemi, van Bruggen, Ravn og Bisse, kan de vel ikke blive ved med at være skadet. Jeg går ud fra, at f.eks.Lundrim er klar til næste sæson.

Duin og Wahid skal i næste sæson bevise, at de ikke er fodboldinvalider. Det håber jeg vil lykkes.

NB: Ang. van Brüggen mener jeg at have læst et sted, at han ikke får forlænget nu. Det har jeg svært ved at forstå. Han var god før sin skade. LN bliver ikke yngre.
Reply
"Skader, skader, skader" - under denne overskrift forklarer VAFs fine sportsjournalist Banke en del(!) af årsagerne til VB's deroute:

- Faghir (22) hentet hjem fra Stuttgart. Det blev aldrig til mere end glimt. Spillet 8% af VB's kampe! Skader og manglende form
- Duin har spillet ca 1% af VB's kampe. Skade på skade. Ikke bare uheld, et hul i truppen, men forlods burde vide var der
- AK skadet i de første 12 kampe. Senere skadet igen. Alt for lidt, alt for ustabilt. En kalkuleret risiko, der slog fejl

VB gik ind i sæsonen med 3 angribere, alle med historik med skader eller formdyk. En satsning som de tabte
- Chiakha forlod truppen i januar. Men ingen erstatning! En afgørende fejl!

- Hjulsager blev brugt hårdere, end kroppen kunne bære. 8 kampe ude, og fandt aldrig tilbage til sit niveau
- Bisse nåede 15 runder, før kroppen sagde stop. Siden ude resten af sæsonen. Forsvandt, da det gjaldt
- Bach et af få lyspunkter. Også ramt af en skade, men kommet tilbage, har leveret
- Velkov ude i sæsonens mest afgørende fase. Den slags tipper kampe/sæsoner

Nogle skader burde VB have forudset - som Hjulsagers. Andre er uheld. Men: for mange nøglespillere ude på samme tid!
Hetemi og van Bruggen skal nævnes, men VB vidste, de var ude - så absolut ingen undskyldning!

- Amon blev hentet for fart og gennembrudskraft. Men én lang skadeshistorie. Og ligner ikke længere den spiller, han var. Et fejlskud
- Tabatadze spillet 2,5 kampe. Potentiale uden kontinuitet

Skaderne forklarer ikke alt. men meget - og de afslører noget om VBs disponeringer!
Når så mange nøglespillere falder fra, og alternativerne ikke er der/ikke kan holde sig skadesfri - er det ikke uheld:
Det handler om planlægning. Præcis dér, evalueringen bør starte!
Reply
Jeg tvivler meget på at vi får lov til at beholde Flø og GG.
Reply
(26-04-2026, 07:33 PM)SteenBiilmann Wrote: Jeg tvivler meget på at vi får lov til at beholde Flø og GG.

Det er naturligvis klubben selv, der bestemmer om der er nogen, der skal sælges, men jeg tror desværre også at GG bliver solgt, men jeg håber kun det bliver, hvis de kan få en ordentlig pris for ham. Jeg kunne rigtig godt have set et angreb med Bach, Wahid og GG.
Med hensyn til Flø, så håber og tror jeg at han får i hvert fald et halvt år mere.
Reply
Kampen mod Fredericia den 10. maj tegner til at blive interessant. Hvis næste runde ender med sejre til Silkeborg, Randers og FCK -kan Vejle sende Fredericia tilbage i 1. division ved blot uafgjort. Hellere det scenarie end at Fredericia reder sig i tilfælde af sejr over Vejle - det vil være den totale ydmygelse oven på en elendig sæson. Fredericia møder i næste runde FCK, OB tager i mod Silkeborg, og Randers møder Vejle.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)