Threads: 10
Helt fair med andre holdninger.
Hvis vi hypotetisk antager for et øjeblik, at jeg har ret i min vurdering om at vi ikke kan begge dele - Vil du så sælge oprykning for f.eks. en kvartfinale i pokalen? Er du enig i at vi forringer vores chancer for oprykning, jo længere vi kommer i pokalen (pga skader, slid, osv)?
Threads: 0
Haha, hold nu skulle vi miste oprykningen på grund af 4 kampe mere over de næste 4 måneder? Skulle vi ryge ud i kvartfinalen, sker det i december, langt før ligaen overhovedet er opdelt i top og bund, og før der kan hentes eventuelle forstærkninger i vinterpausen. Men jeg ved jo også godt at du undervurderer flere af spillernes evner, så selvfølgelig tror du ikke på at de kan klare begge turneringer, ingen overraskelse der.
Threads: 10
25-08-2026, 09:10 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 09:11 PM by SteenBiilmann.)
Så du tror altså at vi kan begge dele?
Er du enig i at vi forringer vores chancer for oprykning, jo længere vi kommer i pokalen (pga skader, slid, osv)?
Threads: 2
(25-08-2026, 09:10 PM)SteenBiilmann Wrote: Så du tror altså at vi kan begge dele?
Er du enig i at vi forringer vores chancer for oprykning, jo længere vi kommer i pokalen (pga skader, slid, osv)?
Jeg er ikke enig i den betragtning. Uanset om vi rykker op eller ej, så er vores deltagelse i pokalturneringen ikke en årsag herfor.
Threads: 3
25-08-2026, 09:43 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 10:39 PM by VB-stralis.)
Ser gerne, at vi tager pokalen alvorligt, og at vi stiller op i omtrent stærkeste opstilling.
Er nogen spiller slidt eller i skadesfare, skal han af holdet - turneringen er 100 gange vigtigere.
Men også sundt for holdet at prøve kræfter med et superligahold og se, hvor vi står. Komme op i tempo.
Har hadet, når vi blev ydmyget i Vanløse, Brønshøj, Holbæk og ikke mindst Jammerbugten.
Silkeborg kan vi muligvis besejre - kan vi også tabe til - men det skal være med æren i behold!
Forventer faktisk, at vi stiller med det (omtrent) stærkeste hold. At vi yder vort bedste!
Det sagt, havde det nok i denne omgang været bedre, om vi kunne nøjes med at koncentrere os om Aarhus F.
Det er DANMARKSTURNERINGEN, det i bund & grund handler om! Men begge SKAL tages alvorligt!
VB er ikke - og skal ikke være - en taberklub! Forza Rossi!
25-08-2026, 10:01 PM
(This post was last modified: 25-08-2026, 10:08 PM by Engangvejlealtidvejle.)
Nej, det er jeg absolut ikke enig i. Der er selvfølgelig en fysisk stab, der vurderer om der 1-3 spillere, der har bedst at at sidde over den gældende pokalkamp, men derudover, skal alle friske, stærkeste og bedste spillere spille, især fordi der netop er kommet/kommer en del nye ind nu her, som skal spilles sammen hurtigst muligt.
Og iøvrigt kan spillerne ligeså blive skadet i en turneringskamp, som i en pokalkamp, skal vi så kun stille op i halv bedste opstilling der, så vi har halvdelen klar til næste turneringskamp, i tilfælde af skader? Eller skal spillerne holde op med at tackle hinanden til træning, det kan jo også gå galt der! Skader og karantæner er en del af fodbold , derfor gælder det om at have nogen gode reserver og en god ungdom, og når de sidste spillere ankommer, synes jeg faktisk, vi har en rigtig fin trup, til at satse på alle turneringer.
Threads: 12
26-08-2026, 01:51 AM
(This post was last modified: 26-08-2026, 01:52 AM by Tobias Jacobsen.)
Der er også en anden faktor ift. at satse fuldt ud på pokalturneringen:
Spillerne kan få erfaring fra at spille mod hold fra Superligaen, hvilket kan vænne især nogle af dem, der ikke har spillet superliga endnu mere til det høje tempo, vi gerne skulle komme op på hen imod næste sæson(hvor vi gerne skulle være rykket op igen).
Enig med dig "VB-stralis".
Jo flere runder i pokalen, jo flere superligahold vil vi totalt set møde, som giver spillerne bedre kamperfaring på godt og ondt end mod Hillerød og Køge. Det er nok også mere motiverende for spillerne at sætte sig op til disse kampe. Teoretisk set kan det give flere spillere spilletid, hvilket kan holde truppen mere motiveret (i en lille grad). Det kan egentligt også skærpe vores spil og give erfaring, som vi jo kan bruge i Betinia LIGA(ift. argumenterne om at fokusere på den i stedet). Erfaring og svar til trænerteamet som fås ved kamperfaring i en anden turnering, der netop kan bruges i den daglige liga. Svar som måske ville have krævet nogle risici, som man så slipper for at tage i hverdagskampene (hvis min analogi giver mening).
Enig med dig "Engangvejlealtidvejle" ift. at spillerne kan blive skadet til hver en tid. Man kan teknisk set godt spare spillere for at undgå skader, men spillere skal også generelt opbygge en resistens imod skader ved netop at spille kampe (akut til kronisk workload ratio). Min pointe er at det kan være en bjørnetjeneste for bestemte spillere, at spare dem, hvis deres workload er for lavt.
https://performance.dk/test-og-screening...oad-ratio/
Jeg er enig i din pointe med at få spillet de bedste spillere sammen og synes, at det kun kan gå for langsomt.
Nej tak til resultater som mod Brønshøj i 2024, hvor vi tabte til et 3. divisionshold, som man kan se videoer fra her:
https://www.bronshojboldklub.dk/nyheder/...sensation/
"SteenBiilmann" og "Ballond'Or1977":
Jeg mener, at værdifuld kamperfaring mod bedre hold end os kan styrke vores spil ift. at rykke op og gøre holdet endnu mere sammenspillet ift. at rykke op(jf. overstående), selvom det kan give en skade eller 2, som de også kunne have fået i en ligakamp/til træning.
Jeg synes klart vi efterhånden har truppen til at spille begge turneringer. Vi har ikke mange skader udover Tabatadze og Duin og har faktisk en stor trup - endnu større hvis From tilføjes.
Enig med Hannibal i at vi skal satse på begge turneringer.
Threads: 12
VAF skriver, at vi ikke stiller med det stærkeste hold i morgen. Gundelund, Wahid, Bach, CS, Karlsson, Lasse N, Velkov, Lund trænger til en pause. Nørgaard vil ikke risikere skader i en ret ligegyldig pokalkamp, fordi det kan svække os i den langt vigtigere 1. div.
Lad os håbe, at SIF ser på det på den samme måde, så vi ikke får en snitter.
Men jeg er enig med Claus Nørgaard.
Threads: 3
Har ingen forventninger til kampen - vil egentlig blot observere de enkelte spillere. Formodentlig er der rigtig mange unge og uprøvede. Det kan være, vi får en snitter, men så lad gå. Det er på søndag det gælder. Hobro gjorde det samme i deres pokal kamp mod Vendsyssel. Ene nye spillere og et nederlag på 0-4. Men efterfølgende har de vundet tre kampe i streg. Lad os bare gøre det samme.
26-08-2026, 08:48 AM
(This post was last modified: 26-08-2026, 08:49 AM by Engangvejlealtidvejle.)
Vi henter simpelthen Karlsson som mest har set bænken i sin gamle klub, men som allerede har brug for pause, det lyder sgu mærkeligt.
Og Lasse Nielsen har spillet 24 minutter i de sidste 4 kampe, men har brug for en pause? Lyder mere og mere som en rigtig vattet træner vi har.
|