Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silkeborg - VB (1-1)
Det var så dét .....

Stemningen hjem i en omtrent fyldt bus var mildest talt flad. "Nu" skulle det være - vi skulle i gang mod et vingeskudt SIF.
Vi startede friskt - spillede fint, koncentreret, målsøgende. Hvilket da også gav pote, inden der var gået 10 minutter.
Kæmperos til Flø - vanvittigt flot træk ind mellem to forundrede SIF'ere, fandt en plads, der ikke var der, videre til Bach - og 0-1!

Herefter spillede vi i grunden en fin 1. halvleg, bortset fra at vi undlod at skabe ro ved at få scoret til 0-2 - trods chancerne.
Men alt i alt godkendt.
Vi kom i pausen ud allerede efter 10 minutter - ventende på, at 2. halvleg blev fløjtet i gang, så vi kunne fortsætte - sådan forekom det.
Vi startede da også fint, men efter relativt kort tid viste det sig, at dette forspring nu 'bare' skulle kriges hjem.
Dømt til at mislykkes. Vi overlod alt for meget spil til modstanderen (for meget respekt?) - og det gik naturligvis galt.
Jeg véd godt, der er to hold om at bestemme spillet. Men undrer mig såre, hvorfor vi aldrig kan sætte to gode halvlege sammen!? Hvorfor?
Er det trænerens taktik? Spillernes evner? Spillernes psyke? Vi HAVDE jo SIF, hvor vi ville - lukkede bare ikke posen - men gav slip!
En kæmpeforskel er også, at GG fx formøbler en kæmpechance - mens Adamsen senere scorer på en kvart så stor chance.
Hvorfor smider CN en urutineret Max Jensen ind i en så hektisk slutfase - endda til at dække Adamsen?
Hvorfor venter CN så længe med sine udskiftninger på et hold, hvor adskillige spillere tydeligt er trætte?
Hvorfor kommer en normalt boldsikker Bismarck ikke ind i front for at skabe uro fremme?

Dommer Kehlet var ikke kampafgørende (det manglede da også bare), men havde mange irriterende fejlkendelser. Et par ex:
På et tidspunkt, da SIF pressede voldsomt, spillede SIF bolden 10 cm ud over stregen - dommer og linjedommer lod spillet fortsætte!
En SIF'er hang totalt fast i en VB'er (omklamrede) - dommeren lod SIF-angrebet fortsætte!
Da Camara havde et rush op ad venstre fløj, sparkede en SIF'er i den grad ud efter ham uden at ramme, kort efter en anden, som ramte
- gav ét kort til sidstnævnte - hvad med førstnævnte? Mange af dén slags fejl.

Vi hentede ét point - det kan ingen være tilfredse med - bortset fra lillebror Frede. Et sølle point.
Trist for VB. Trist for SIF. Det mest triste er i mine øjne, at kampen viste, at VB tilsyneladende bare ikke har kvaliteten!
Når vi ikke kan besejre rækkens ringeste - endda et hold i krise - hvordan skal vi så få sat en stime sammen?
Reply
Vi formår heller ikke denne gang at sætte 90 gode minutter sammen 

Indimellem så det fornuftigt ud, men der træffes for mange forkerte beslutninger og for ofte er kvaliteten på bolden for dårlig til at det for alvor bliver farligt

Når chancerne så endelig engang imellem opstod var den manglende skarphed slående 

Det spillermateriale vi pt har til rådighed er deværre ikke bedre end placeringen viser
Reply
VAF: "1 point rykker stort set intet i tabellen. I stedet for at være 10 points under stregen har VB nu 9 points op til FCF,
der fik en 3-0-endefuld af Randers fredag"

CN: "Vi gik efter 3 points. Det er det, der rykker noget. Vi skal snart have skrabet 3 points sammen, for 1 point giver for lidt"

VB-Koebenhavner: "Vi formår heller ikke denne gang at sætte 90 gode minutter sammen
Indimellem så det fornuftigt ud, men der træffes for mange forkerte beslutninger og for ofte er kvaliteten på bolden for dårlig
Når chancerne så endelig engang imellem opstod, var den manglende skarphed slående
Det spillermateriale, vi pt har til rådighed, er deværre ikke bedre end placeringen viser"

- meget enig. Bl.a bemærkede vi under opvarmningen adskillige skudforsøg, der enten kunne 'samles op' eller bolde, der fløj i alle retninger!
Endnu en bold, der gik igennem benene på Vekic (foruden skæve udspark), men også Nielsen og Max Jensen var involveret i udligningen!
- Men den missede sejr skyldes først & fremmest , at vi i 2. halvleg gik over til at reagere frem for at agere. Foruden GG's afbrændere!
Reply
Har nu (indtil videre) fået set 1. halvleg en gang til. Med blik på VB's spil og dommerens præstation. Hørt Morten Bruuns kommentarer.

Morten Bruun nævner (som vi andre også ofte har gjort), at VB spiller, som om de mangler mod.
Som om de helst skal bagud 0-3, før de magter og tør spille godt fodbold. At VB allerede efter 0-1 trak sig for meget tilbage.
At de efter deres ét-måls-føring hurtigt spillede efter devisen: Ro på! - Og at Duelund i mangel af bedre spillede 'falsk 9'er'.

Vekic greb i første fint ind i spillet - men håbløst med hans skæverter i upresset situation. Samme skete for Nielsen.
Vi havde en håbløs afslutning fra en ellers flittig Duelund - langt over.

Dommer Kehlet: Var ret SIF-venlig. Flø blev i dén grad skubbet ned med to hænder bagfra. Kæmpefrispark. Men SIF fik hjørne!
På GG blev der lavet kæmpefrispark (flænset væk). Kehlet vendte det blinde øje til. Kort efter lavede GG mindre frispark på samme. Gult kort!

- Forstår godt, det er frustrerende for en spiller at blive bortdømt. Synes ikke, Kehlet var fair i første. Små ting, men mange. Frustrerer.

(End of Part One!)
Reply
Jeg er tilbage.. Stærkere end nogensinde!! Jeg vil gerne dele min mening efter den lille pause. GG sejler vi skulle have solgt ham til BIF. Flø skal have klapsalver!
Reply
At de trækker sig, er forståeligt psykologisk. På grund af holdets situation bliver spillerne bange. De vil først komme ud af det "traume", når ingen - heller ikke dem selv - tror på det længere. Så vil de spille frit, fordi det alligevel ikke kan blive værre.
Reply
I sidste sæson, startede vi de 3 første kampe i nedrykningsspillet med: 1 sejr, 1 uafgjort, 1 nederlag.
De første 5 var: 1 sejr, 2 uafgjorte, 2 nederlag.
Reply
Så fik jeg genset 2. halvleg. Hold dog op for en ørkenvandring. SIF overtog taktstokken og VB lod dem gøre det.
Ville kun parere - eller kunne kun?
Efter 55 min sagde Morten Bruun: Nu må VB altså gøre mere, dette her holder ikke i længden.
Efter 62 min - "jamen, VB er da holdt helt op at spille!"
VBs forsøg: Duelund langt over, CS langt over, Vekic igen udspark ud af banen, CS alt for lang aflevering, Bach langt over.
GG havde en friløber, som han valgte at sende direkte i maven på målmanden.
I 1. halvleg havde SIF 4, VB 4 afslutninger. - I 2. halvleg havde SIF 13, VB 7 afslutninger.

Nuvel, vi tilspillede os chancer, men vi overlod totalt spillet til rækkens ringeste hold - på dén måde sætter vi ingen sejrsstime sammen!

Allerede fredag skal vi i ilden igen (vs OB). Vi har som eneste hold ikke vundet ude. Heldigvis hjemme. Nu skal det være!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)