![]() |
|
Silkeborg - VB (1-1) - Printable Version +- VB Fanforum (https://vb-fanforum.dk/forum) +-- Forum: Vejle Boldklub (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Forum: Kampe (https://vb-fanforum.dk/forum/forumdisplay.php?fid=15) +--- Thread: Silkeborg - VB (1-1) (/showthread.php?tid=60) |
Silkeborg - VB (1-1) - SteenBiilmann - 16-03-2026 Uha, den er vigtig. Hvis vi skal bevare blot en smule håb om overlevelse, så er kravet vel sejr i aften. Ikke så meget rent matematisk, men mere i forhold til følelsen af om vi har noget at gøre i superligaen. Om VB hører til. Jeg har med bekymring noteret mig en del udtalelser fra træneren og andre om proces og om at de også er i VB hvis det er 1. div næste sæson. Bekymringen består i at jeg synes det ligger lidt implicit i det at man begynder at erkende nederlaget inden slaget er overstået. Har følelsen af opgivelse sneget sig ind? Måske overfortolker jeg bare det hele lidt... På positivlisten synes jeg at vi har vist perioder med rigtigt fint spil. Duelund er blomstret op. Og er Hjulsager mon tilbage? Han skylder vist lidt.. Vi har en akut udfordring i centerforsvaret. Mon ikke Gunde får pladsen? Nå, men 3 point må være "kravet" hvis håbet skal bevares... RE: Silkeborg - VB - VB-stralis - 16-03-2026 Vi har i dén grad udfordringer i både forsvar og angreb. Årsagen: Skader javist - men ikke mindst manglende forstærkninger i vinter! I angrebet hængte vi vores hat på Duin og Faghir. Begge skadede. Hvem har vi ellers? - Den nye Amoo? Det må Lars vide. I forsvaret undlod vi at forstærke os - hentede dog to unge, der vist begge blev skadede, inden de var steget ud af flyet i Billund. I hvert fald har vi til dags dato INTET fået ud af de forstærkninger. I øvrigt nok ikke det smarteste at lade Velkov spille kamp med brækket arm mod GF: Det er I DAG, vi har brug for ham! Der er ingen pardon: I aften hedder det 'Vind eller fors-Vind!' I bagkæden har vi Flø, Gundelund, Nielsen, Lund, Sørensen, Tabadtadze. Måske en af de nye - Latsabidze? I hvert fald har cheftræner Nørgaard nu haft de dage, han efterlyste til at få spillet en stærk startellever sammen. Spiller vi som i de seneste 3 halvlege (i Farum, vs. AGF), vinder vi. Men det skal vi sandt for dyden også. - Som i S.K.A.L.! Vi er oppe imod RÆKKENS SVAGESTE HOLD! RE: Silkeborg - VB - VB-stralis - 16-03-2026 TIPSbladet er lidt hårde både ved SIF og VB. De skriver bla: Angående SIF: Det ramler, skramler og går den helt forkerte vej for Silkeborg De har tabt deres seneste 5 kampe (2-14) og har ikke vundet de seneste 9 En lille trøst er måske, at seneste sejr – i oktober! – var imod netop VB Trøst er der brug for i Silkeborg - meget lidt fungerer, og måske sætter det sig i humør og tro på egne evner 5 nederlag i træk er slemt, men på hjemmebane har de end ikke formået at score i de seneste 5 kampe. Næsten umuligt at finde noget positivt at fremhæve på Søhøjlandets vegne - det er ynk, ynk, ynk! De seneste to kampe mod VB er endt 1-1, og gangen før vandt VB såmænd 1-0. På skadeslisten: Pontus Rödin, Alexander Madsen, Alexander Busch, Alexander Simmelhack, Mads Freundlich Angående VB: Ansættelsen af træner Nørgaard i vinter var tænkt som et boost til VB Et meget forsigtigt boost, for VB har kun hentet ét point i forårets første 4 kampe En lang skadesliste gør sit, men her kan nu både Nielsen og Hjulsager melde sig kampklar igen efter ugens træning - Det er Faghir endnu ikke, så angriberen må stadig se på. Dobbelt ærgerligt, for han åbnede foråret i fin form og fik da også scoret i premieren mod Fredericia, men siden har han siddet ude. I offensiven har VB Duelund og Gammelgaard, holdets to flittigst scorende med hhv. 5 og 6 træffere, men de virker ikke skarpe nok til for alvor at tænde et overlevelseshåb i Nørreskoven. - VB starter d.d. med hele 10 points op til redning. Det ser meget, meget svært ud for vejlenserne Træner Nørgaard må spejde langt efter van Bruggen, Hetemi, Amoo, Lauritsen, Duijn, Faghir og Tabatadze til denne kamp I denne uge meldte forsvarsklippen Velkov sig på skadeslisten, og han meldes måske ude resten af sæsonen Hvis Lasse Nielsen også stadig er ude for Vejle, kan træner Nørgaard blive tvunget til et par interessante rokader. Dom: SIF har hentet 4 points ud af de 2 møder med VB i grundspillet Af de 6 hold i spillet er SIF næstringeste hjemmehold, mens VB slet ikke har formået at vinde ude! Det er ærlig talt så elendigt det hele, at det er svært at pege på en potentiel vinder! - Det ender uafgjort 1-1 for tredje gang i de seneste 4 indbyrdes kampe i Silkeborg RE: Silkeborg - VB - colazero - 16-03-2026 (16-03-2026, 12:03 PM)SteenBiilmann Wrote: Jeg har med bekymring noteret mig en del udtalelser fra træneren og andre om proces og om at de også er i VB hvis det er 1. div næste sæson. Bekymringen består i at jeg synes det ligger lidt implicit i det at man begynder at erkende nederlaget inden slaget er overstået. Har følelsen af opgivelse sneget sig ind? Måske overfortolker jeg bare det hele lidt... Hvis de nu, direkte adspurgt fra en journalist "er du her i tilfælde af nedrykning", havde svaret noget andet - havde det så ikke bekymret dig mere? RE: Silkeborg - VB - SteenBiilmann - 16-03-2026 Måske - jeg har ikke hørt hvordan spørgsmålene er blevet stillet, og måske overfortolker jeg også som sagt. Men jeg havde nok foretrukket at de havde sagt noget i retning af at al snak om 1. div må vente til det er afgjort. Mht aftenens kamp, så ser det ud som om vi støver Sørensen af som venstre back og så har Lund og Lund og Nielsen centralt. Latsabidze på bænken. RE: Silkeborg - VB - Duffy_DK - 16-03-2026 Mød nu op fra start tak, ALLE 11 mand tak. RE: Silkeborg - VB - colazero - 16-03-2026 God første halvleg selvom jeg savner vi prøver lidt mere offensivt. Vil meget gerne have mål nummer 2 også. Håber ikke tendensen fortsætter med kun at spille én god halvleg. Vi skal satme være klar fra starten af anden halvleg. RE: Silkeborg - VB - SteenBiilmann - 16-03-2026 For fanden, Flø er fantastisk. Fint spil og pres, dog mod et SIF som tydeligt er påvirket hele vejen rundt. Jeg har da sjældent set et hold være så hårdt ramt mentalt som dem. Men det er jo vores held. Kan vi holde momentum i 2. halvleg? Kan Kent tale sine spillere op til en bedre præstation? RE: Silkeborg - VB - Duffy_DK - 16-03-2026 Enig, spil nu fremad i stedet for det fedtspilleri som er dømt til at gå galt. Kom nu! Vi kan godt vinde den her. RE: Silkeborg - VB - SteenBiilmann - 16-03-2026 Det går galt det her. Vi stiller os ALT for langt og alt for passivt tilbage. Det skal ændres NU kære træner... |