Threads: 9
(06-03-2026, 05:34 PM)pegro Wrote: (06-03-2026, 08:36 AM)Victor Wrote: Det er meget svært at se, om vi stort set kan beholde den nuværende stamme (÷ Enggaard, men + Lundrim) ved nedrykning, fordi vi ikke aner, hvad økonomien kan holde til, hvad der står skrevet med småt, samt i hvor høj grad klubben vil lade deres gode hjerte løbe af med sig og lade nogen gå, selv om det vil være imod kontrakten.
Hvis vi kan beholde dem, vi ønsker, tror jeg, at vi kan komme i toppen næste år, fordi CN så har haft længere tid til at bygge op.
Hvis der bliver masseflugt, skal vi måske være tilfredse med bare at snige os i top 6. Eller måske ende dernede, hvor panikken truer. Det kan ske.
Men måske maler jeg fanden på væggen. Det er selvfølgelig også, fordi vi ikke ved noget som helst.
Får det aldrig nogen ende med din pessimisme ? Jeg er selv ved at vende min pessimisme til optimisme, selvom det er meget svært mentalt, når rigtigt mange fakta taler imod håbet. Jeg synes dog også at spillet ser bedre og bedre ud for os, og jeg håber at vi kan stå fast i defensiven, da vi egentligt skaber chancer og oftest scorer nok mål til at vinde kampe. Håber virkeligt at Vekic kommer ind i kampen og forberer sine præstationer snarest.
Threads: 0
(06-03-2026, 11:51 AM)SteenBiilmann Wrote: Min subjektive oplevelse af det nye ejerskab var i sommers at der var store ambitioner og mange penge. Og at ambitionen var superliga, både på kort, men helt sikkert på mellem og lang sigt. Den opfattelse blev så rystet markant her i vinterpausen, hvor klubben fremstod totalt handlingslammet.
Lige nu synes jeg at de udtalelser jeg hører fra primært Hemmersam, men også CN, ligner dem vi hørte fra Carit Falch i sin tid. En person som i min (fortsat subjektive) optik fremstod som småpsykopatisk i sin adfærd og sin e udtalelser; "Det er et fremragende projekt, det går virkelig godt, vi følger planen, alle er glade, liiiiige om lidt ser vi også resultaterne, osv osv". De ting der faktisk sket, stemmer slet ikke overens med hvad der blev sagt i sommers. Der er simpelthen for stort et mis-match mellem de to ting til at begge ting kan være sande.
Mht spillertrup i hhv suppe og 1. div, så vil en del af dem der ikke kan klare mosten i suppen, imo være gode spillere til at sikre oprykning fra 1. div. Men de vil ikke kunne sikre os i en ny sæson i superligaen. Spillere som Hjulsager, Duin, Nielsen, Sørensen vil nok kunne gøre det tilfredsstillende dér men som det tydeligt fremgår, ikke i superligaen. Det samme for en sjat af de unge, som f.eks. Flø og Max m.fl. som sagtens kan udvikle sig endnu mere, selv om vi spiller 1. div.
Derfor mener jeg at vi skal forsøge at holde på de af dem der ikke kan betragtes som helt færdige, eller fortsat har potentiale til højere niveau, da hhv. rutine og talent er vigtigt. Men der skal naturligvis skiftes markant ud når/hvis vi igen rykker op i superligaen. Der er så stor forskel på de to ligaer, at det kun er 2-4 af talenterne som reelt vil kunne gøre en positiv forskel ved en oprykning. Resten skal videre i livet andre steder, men mange af dem altså først når oprykningen ér sikret.
Man burde skamme sig over at sammenligne Claus Nørgaard med Carit Falch
Threads: 8
@Engang..:
Ja det burde man skamme sig over, hvis man havde sagt det. Men det har jeg ikke sagt. Og dermed har du lagt ord i min mund, som jeg ikke har sagt. Jeg har derimod sagt at UDTALELSERNE fra CN og Hemmersam minder om dem fra CF. Kan du se forskellen? Og hvem bør så skamme sig?
PS: Hvorfor står folk ikke frem med deres rigtige navn herinde? Hvad er I bange for? Hvorfor gemmer I jer bag anonyme navne?
06-03-2026, 08:52 PM
(This post was last modified: 06-03-2026, 08:54 PM by Victor.)
Pegro, jeg er ikke pessimist, men realist. Jeg har fulgt klubben i så mange år, at jeg både husker nedture (år 1 med Zolotko, hvor vi var tæt på 2. division, Sivebæks tårer på stadion, de mange nedrykninger) - og de mange flotte oprykninger.
Jeg gider ikke bare være lalleglad og tro på det, men have lov til at komme med nogle overvejelser, i stedet for bare at skrive en enkelt linje nu og da.
Threads: 0
06-03-2026, 10:31 PM
(This post was last modified: 06-03-2026, 10:34 PM by pegro.)
(06-03-2026, 08:52 PM)Victor Wrote: Pegro, jeg er ikke pessimist, men realist. Jeg har fulgt klubben i så mange år, at jeg både husker nedture (år 1 med Zolotko, hvor vi var tæt på 2. division, Sivebæks tårer på stadion, de mange nedrykninger) - og de mange flotte oprykninger.
Jeg gider ikke bare være lalleglad og tro på det, men have lov til at komme med nogle overvejelser, i stedet for bare at skrive en enkelt linje nu og da.
Man behøver vel ikke nødvendigvis at være lalleglad fordi man ikke kun ser halvtomme glas. Jeg har også set ca. 99,9% af alle hjemmekampe siden maj 1970, så det er ikke fordi jeg ikke kender alle op og nedturene og jeg er da også bekymret, men jeg tror - måske naivt - på det positive.
(06-03-2026, 10:31 PM)pegro Wrote: (06-03-2026, 08:52 PM)Victor Wrote: Pegro, jeg er ikke pessimist, men realist. Jeg har fulgt klubben i så mange år, at jeg både husker nedture (år 1 med Zolotko, hvor vi var tæt på 2. division, Sivebæks tårer på stadion, de mange nedrykninger) - og de mange flotte oprykninger.
Jeg gider ikke bare være lalleglad og tro på det, men have lov til at komme med nogle overvejelser, i stedet for bare at skrive en enkelt linje nu og da. Man behøver vel ikke nødvendigvis at være lalleglad fordi man ikke kun ser halvtomme glas. Jeg har også set ca. 99,9% af alle hjemmekampe siden maj 1970, så det er ikke fordi jeg ikke kender alle op og nedturene og jeg er da også bekymret, men jeg tror - måske naivt - på det positive.
Threads: 3
07-03-2026, 01:19 AM
(This post was last modified: 07-03-2026, 08:52 AM by VB-stralis.)
Havde gerne startet hjemme mod SIF - vi er klart bedre i Nørreskoven - men fred være med det. SIF SKAL vi ku' slå!
OB hjemme i kamp 2 er vel også okay. Heller ikke de er bedre, end at vi må ku' slå dem.
Men jeg savner en forklaring på, hvorfor vi, som spiller sidst i næste runde (mandag) derpå skal spille først i næstfølgende runde (fredag)!?
Hermed har vi kun 3 dage til at forberede os/forbedre os: Tirsdag revalidering, onsdag reel træning, torsdag kun let træning. - Fredag kamp!
Det er bare ikke fair. Vil gerne udbede mig en forklaring fra Programplanlæggerne (får man næppe)!? Nogen, der har en idé?
Threads: 12
(06-03-2026, 07:48 PM)SteenBiilmann Wrote: @Engang..:
Ja det burde man skamme sig over, hvis man havde sagt det. Men det har jeg ikke sagt. Og dermed har du lagt ord i min mund, som jeg ikke har sagt. Jeg har derimod sagt at UDTALELSERNE fra CN og Hemmersam minder om dem fra CF. Kan du se forskellen? Og hvem bør så skamme sig?
PS: Hvorfor står folk ikke frem med deres rigtige navn herinde? Hvad er I bange for? Hvorfor gemmer I jer bag anonyme navne?
Det er ikke interessant hvad folk hedder men hvad de skriver. Og blandt andet Facebook har vist, at debatter ikke bliver klogere selvom folk skriver med deres navn. Ja, tværtimod. Jeg har gennem mange år oplevet et væsentligt højere niveau på de her VB fora end på Facebook. Også VB fansiden derinde skulle jeg hilse at sige.
Stralis, nu ikke så pessimistisk (som Pegro skriver)..."Tirsdag: Revalidering!" Så mange skader, får vi forhåbentlig ikke. I givet fald bliver spørgsmålet, om spillerne skal på Arne-pension, Arne+, seniorpension, førtidspension eller invalidepension...
Spøg til side. Jeg mener, at fire dages restitution må være nok. Hvis vi taber til OB, er det ikke det, som vil være grunden. Når de på en sæson træner mindst 1000 - 1500 gange (eller hvor meget det er), bliver det ikke en træning eller to ekstra før den kamp, som kommer til at betyde noget.
Threads: 3
Jeg ved godt, dette indlæg intet har med os at gøre og at man kun skal brokke sig, hvis man har mulighed for at påvirke det, man brokker sig over - men det SKAL ud!! Hvorfor pokker kan turneringudvalget ikke finde ud af at placere 1. divisionskampen mellem Horsens og Lyngby på en søndag, hvor der sker ingenting på fodboldfronten ud over en tåbelig fodboldkamp mellem nogle fra heden og en gymnastikforening kl 17? Det ville da være oplagt at en topkamp i 1. division kunne programsættes til en søndag eftermiddag kl 14. Så havde Lyngby fans mulighed for at komme til Jylland og se kampen. Det er simpelthen så tabeligt!!
Det lettede sgu  God søndag til jer kære VB fans.
Threads: 15
(08-03-2026, 09:55 AM)Kurt Wrote: Jeg ved godt, dette indlæg intet har med os at gøre og at man kun skal brokke sig, hvis man har mulighed for at påvirke det, man brokker sig over - men det SKAL ud!! Hvorfor pokker kan turneringudvalget ikke finde ud af at placere 1. divisionskampen mellem Horsens og Lyngby på en søndag, hvor der sker ingenting på fodboldfronten ud over en tåbelig fodboldkamp mellem nogle fra heden og en gymnastikforening kl 17? Det ville da være oplagt at en topkamp i 1. division kunne programsættes til en søndag eftermiddag kl 14. Så havde Lyngby fans mulighed for at komme til Jylland og se kampen. Det er simpelthen så tabeligt!!
Det lettede sgu God søndag til jer kære VB fans. 
En tåbelig kamp? Hvorfor er den tåbelig kurt.
|