Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
Meget tidligt, jeg ved det godt! Men idet jeg går ud fra, at vi rykker ned (vi får ikke mindst 21 points i de sidste ti kampe), vil jeg gerne spørge jer kloge folk, hvilket hold I ser for jer næste år i 1.div.

Jeg har tidligere været inde på, at jeg synes, det ser uoverskueligt ud. Grunden er, at vi åbenbart ikke kan regne med Faghir, Hjulsager, Lasse Nielsen og Chr. Sørensen pga. skader eller mangel på niveau. Endvidere tror jeg ikke, at Vekic vil med ned og de gode unge, GG og Flø,  måske flere, vil der sikkert komme bud på, hvor klubben så vil sige, at "vi ikke vil stå i vejen for deres karriere" (kontrakt eller ej). Duelund og Tobias Bach vil sikkert også foretrække et andet sted i Superligaen, i stedet for at skulle op at spille på Risvangen Stadion og den slags steder. Afrikanerne får vi måske også svært ved at holde på.

Det er derfor, jeg tænker, at CN's udtalelser om, at vi arbejder på længere sigt, kan vise sig som spildte kræfter til næste år, for hvor mange fra det nuværende hold vil overhovedet være der til den tid?
Reply
Lad os være realistiske og indse, at den hedder 1. div næste sæson. Jeg gætter på, at følgende er fortid efter denne sæson:

Vekic (alt for god til 1. div), Hjulsager (er også for god til 1. div når han ikke er skadet. Hæver sikkert også en høj løn. tænker OB kunne være oplagt), GG (kan indbringe en ikke ubetydelig transfersum), Enggård (leje), Haahr (er allerede på plads i Middelfart), Van Bruggen (kontraktudløb), Pitu (kontraktudløb), Bach (for god til 1. div og kan samtidig indbringe en fin transfer), AK (kontraktudløb). Hvis det holder nogenlunde holder stik, vil det give følgende trup på ca. 23 spillere:

Målmand: ??? (Nicolai Larsen kunne være oplagt) + Knudsen (antager at vi kan forlænge med ham som 2. målmand - kender dog ikke niveauet på ham).
H. Back: Gundelund, Flø, Max Jensen
Centerforsvar: Lasse Nielsen, Velkov, Latzabitze (antager vi køber ham), Lund (antager vi køber ham), Klaster
V. Back: Christian Sørensen, Tabatatdze
Central midt: Hetemi, Gundelund, Max Jensen, Vestergaard, Duelund, Bisse, Ravn, Bismarck
Wings: Duelund, Bismarck, Amon, Camara, Amoo
Angriber: Faghir, Duin, Camara, Bismarck

Hvis vi fortsætter 3-5-2 opstillingen kunne en startopstilling hedde:
???
Gundelund, Velkov, Lund
Flø, Vestergaard, Hetemi, Duelund, Tabatadze
Faghir/Duin/Camara/Bismarck

En 4-3-3 kunne hedde:
???
Flø, Velkov, Lund, Tabatadze
Vestergaard, Hetemi, Duelund
Amon, Bismarck (Faghir/Duin hvis ikke de er skadede), Camara

Jeg synes faktisk slet ikke det er et helt dumt hold til at konkurrere i 1. div, og synes egentlig også vi har en ok bredde på de fleste positioner. Der skal selvfølgelig findes en habil målmand, og jeg synes Nicolai Larsen er helt oplagt her - han er trods alt "kun" 35 år, så der burde stadig være nogle gode år i ham, indtil vi forhåbentlig har nogle fra ungdommen, der kan presse sig på. Alt efter formation og udviklingen hos Amoo, Bismarck og Camara, kan der måske også være behov for en yderligere angriber, da Duin og Faghir jo desværre er usikre kort. Truppen kan selvfølgelig også suppleres med andre af de unge som Subasic, unge GG, Astrup mm. Mon ikke også der kommer yderligere en eller to unge afrikanere.
Reply
Tror vores hold bliver revet noget mere til atomer. Jeg forventer ikke at hverken Duelund eller Lund er her ved nedrykning. Muligvis heller ikke ikke Vestergaard, Gundelund og så er jeg er spørgsmålet om Velkov er klar på en tur i 1. division. Ved ikke med Faghir, men forstiller mig hans løn er voldsom i forhold til andre i 1. division.
Reply
Jeg er også spændt på det. Hemmersam har flere gang talt om “kontraktstabilitet”, altså at vores spillere næsten alle har længerevarende kontrakter. Om det betyder, at der ikke er klausuler ved evt nedrykning ved jeg ikke, men det håber jeg da.
Reply
Alt i alt virker det som en oversatset transferstrategi fra Hemmersams side, der har slået fejl. At vi potentielt mister 7-10 spillere, er håbløst. Selv hvis vi bliver i Superligaen, skal vi jo igen udskifte en masse spillere. Jeg har aldrig været vild med, at Hemmersam hentede alle de dyre hasbeens og lejespillere. Jeg synes omvendt, at det gode ved Zolotko netop var, at han var ret god til at holde fast i den samme stamme, når vi rykkede ned.
Reply
(05-03-2026, 08:26 PM)Allan Simonsen Wrote: Alt i alt virker det som en oversatset transferstrategi fra Hemmersams side, der har slået fejl. At vi potentielt mister 7-10 spillere, er håbløst. Selv hvis vi bliver i Superligaen, skal vi jo igen udskifte en masse spillere. Jeg har aldrig været vild med, at Hemmersam hentede alle de dyre hasbeens og lejespillere. Jeg synes omvendt, at det gode ved Zolotko netop var, at han var ret god til at holde fast i den samme stamme, når vi rykkede ned.

Det er klart når dem vi kunne holde fast på var dårligere kvalitet og mindre personligheder.
Reply
Det er meget svært at se, om vi stort set kan beholde den nuværende stamme (÷ Enggaard, men + Lundrim) ved nedrykning, fordi vi ikke aner, hvad økonomien kan holde til, hvad der står skrevet med småt, samt i hvor høj grad klubben vil lade deres gode hjerte løbe af med sig og lade nogen gå, selv om det vil være imod kontrakten.

Hvis vi kan beholde dem, vi ønsker, tror jeg, at vi kan komme i toppen næste år, fordi CN så har haft længere tid til at bygge op.

Hvis der bliver masseflugt, skal vi måske være tilfredse med bare at snige os i top 6. Eller måske ende dernede, hvor panikken truer. Det kan ske.

Men måske maler jeg fanden på væggen. Det er selvfølgelig også, fordi vi ikke ved noget som helst.
Reply
Hvorfor er alle så forhippet på at beholde spillere ved nedrykning. Også ved tidligere nedrykninger har der været ønske om at bruge de samme spillere som ikke var gode nok i superligaen.

Er spillerne ikke gode nok til superligaen kan de måske være gode nok til at spille med i toppen af første division. Men hvad så når Vb MÅSKE rykker retur i superligaen,så står man igen igen med en trup der ikke er god nok til superligaen

Jeg køber ikke den med at en spiller pludselig bliver en habil superligaspiller ved at spille en sæson i første division. Sker meget sjældent

Ved nedrykning. Ud med så mange som muligt af de nøglespillere som har svigtet. Også hvis de er skadede over en længere periode

Vil VB have succes , er der brug for kvalitets og skadesfri spillere i et langt større omfang end i eksempelvis denne sæson

Mange vil sikkert sige. Det har Vb ikke økonomi til.? Det kan sagtens være korrekt. I så fald syntes jeg det er bedre at Vb erkender det , og melde ud at ambitionen om superligaen skrottes og satse på første division istedet for
Reply
Min subjektive oplevelse af det nye ejerskab var i sommers at der var store ambitioner og mange penge. Og at ambitionen var superliga, både på kort, men helt sikkert på mellem og lang sigt. Den opfattelse blev så rystet markant her i vinterpausen, hvor klubben fremstod totalt handlingslammet. 

Lige nu synes jeg at de udtalelser jeg hører fra primært Hemmersam, men også CN, ligner dem vi hørte fra Carit Falch i sin tid. En person som i min (fortsat subjektive) optik fremstod som småpsykopatisk i sin adfærd og sin e udtalelser; "Det er et fremragende projekt, det går virkelig godt, vi følger planen, alle er glade, liiiiige om lidt ser vi også resultaterne, osv osv". De ting der faktisk sket, stemmer slet ikke overens med hvad der blev sagt i sommers. Der er simpelthen for stort et mis-match mellem de to ting til at begge ting kan være sande.

Mht spillertrup i hhv suppe og 1. div, så vil en del af dem der ikke kan klare mosten i suppen, imo være gode spillere til at sikre oprykning fra 1. div. Men de vil ikke kunne sikre os i en ny sæson i superligaen. Spillere som Hjulsager, Duin, Nielsen, Sørensen vil nok kunne gøre det tilfredsstillende dér men som det tydeligt fremgår, ikke i superligaen. Det samme for en sjat af de unge, som f.eks. Flø og Max m.fl. som sagtens kan udvikle sig endnu mere, selv om vi spiller 1. div. 

Derfor mener jeg at vi skal forsøge at holde på de af dem der ikke kan betragtes som helt færdige, eller fortsat har potentiale til højere niveau, da hhv. rutine og talent er vigtigt. Men der skal naturligvis skiftes markant ud når/hvis vi igen rykker op i superligaen. Der er så stor forskel på de to ligaer, at det kun er 2-4 af talenterne som reelt vil kunne gøre en positiv forskel ved en oprykning. Resten skal videre i livet andre steder, men mange af dem altså først når oprykningen ér sikret.
Reply
(06-03-2026, 08:36 AM)Victor Wrote: Det er meget svært at se, om vi stort set kan beholde den nuværende stamme (÷ Enggaard, men + Lundrim) ved nedrykning, fordi vi ikke aner, hvad økonomien kan holde til, hvad der står skrevet med småt, samt i hvor høj grad klubben vil lade deres gode hjerte løbe af med sig og lade nogen gå, selv om det vil være imod kontrakten.

Hvis vi kan beholde dem, vi ønsker, tror jeg, at vi kan komme i toppen næste år, fordi CN så har haft længere tid til at bygge op.

Hvis der bliver masseflugt, skal vi måske være tilfredse med bare at snige os i top 6. Eller måske ende dernede, hvor panikken truer. Det kan ske.

Men måske maler jeg fanden på væggen. Det er selvfølgelig også, fordi vi ikke ved noget som helst.

Får det aldrig nogen ende med din pessimisme Smile?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: SteenBiilmann, 1 Guest(s)