Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noget er helt galt - foråret 2026!
McLovin--det er nok heller ikke min tanke, at Hemmersam og/eller Tønder skal "stille" sig op at svare på spørgsmålene. Spørgsmålene er tænkt som et opgør med de ufattelig mange forkerte beslutninger og handlinger VB har foretaget denne sæson og et håb om, at få spurgt ind til, om vi kan undgå en gentagelse.

Jeg -og ser det nu trods alt ud til - en hel del andre finder spørgsmålene yderst relevante og jeg er helt på linje med Stralis og T. Jacobsen, når de mener at klubben mangler åbenhed - og ærlighed

Dagens kamp mod Randers viste med al ønskelig tydelighed , at det hold VB har præsenteret i denne sæson er det ringeste VB- hold nogensinde i den bedste række. Er det "barnligt!" at ville have en forklaring på dette, når vi stod med fine muligheder efter the big escape sidste forår?

Og når jeg nævner Onougha er det fordi forklaringen ikke var at han skulle ud at tjene penge. Forklaringen var nærmere i retning af, at han ikke passede ind i spillestilen--øh hvad for en spillestil
Reply
VBK. Er det barnligt at stille en påstand eller et spørgsmål om at nogle i eller omkring den sportslige afdeling, forventede at AK ville blive 10 år yngre? Lidt.

Det er et pinligt og barnagtigt skriv med påstande forklædt som spørgsmål.
Reply
Utilfredsheden er enorm! Magen til alibi fodbold fra et VB hold har jeg aldrig nogen sinde set i de mere end 50 år, jeg har fulgt klubben. Lysten til at der skal rulle hoveder - Hemmersam, Tønder, spillere - er ganske nærliggende. Men hvad vil det hjælpe her 2 1/2 måned før 1. division starter? Planen for hvordan vi kommer videre skulle efter sigende være klar - hvilke spiller forlader klubben, og hvem bliver. Men det ville være ganske betryggende, hvis der kom en udmelding fra klubben omkring fremtiden - også inden sidste kamp er spillet. Den negative stemning, der hersker nu, vil stige til uanede højder, hvis vi taber til Fredericia på søndag, hvilket bestemt ikke er urealistisk. Så derfor må klubben se og få fingeren ud, og komme med en udtalelse.
Reply
VB er en privatejet virksomhed og ikke et statsligt forentagende, hvor alt skal være gennemsigtigt, fordi det er skattepengene der bliver formøblet.
Jeg ser ikke, at der skal gå offentlig skriftestol i den, hvor ledelsen på egen opfordring skal stå skoleret, fordi fansene måske vil få det bedre. Der er mange andre områder, hvor jeg hellere ser man bruger tid og ressourcer fremfor at udgive en offentlig evaluering, som jeg i øvrigt ikke kan mindes andre klubber at gøre. Jeg tror ikke på, at der kommer gode ting ud af at gå den vej.
Derimod ser jeg det som VAFO's opgave at gå kritisk til værks og stille de svære spørgsmål. Det er jo trods alt deres arbejde. Til dels måske også landsdækkende medier. Men deres fokus drejer sig meget sjældent om VB på et så dybdegående niveau. Og når de så stiller spørgsmål, er det mere overfladiske som "går I efter oprykningen næste sæson". Min pointe er, at man savner et kritisk medie, der dækker klubben.

Podcasten For Vejle har tidligere haft både Hemmersam og Tønder inde. En del snak om strategi, og en del fin indsigt blev det da til. Men heller ikke her blev der stillet kritiske spørgsmål, selvom det i allerhøjeste grad var nærliggende og lå lige til højrebenet. Jeg ved så heller ikke, hvor journalistkyndige de er. Men come on...
Reply
Synes snart, at det er synd for Nørgaard, at det her bliver ved...

Hvis vi ikke får en sejr her til sidst, som vil vise, at holdet alligevel kan noget, vil min tro på, at vi næste år går fra sejr til sejr ligge på et lille sted. Og utallige sejre vil jo være nødvendigt for at rykke op.

Men: De sagde jo, før sæsonstarten, at det ville blive meget svært. Men nok ikke så svært.
Reply
(03-05-2026, 12:00 PM)Kurt Wrote:
(03-05-2026, 08:49 AM)McLovin Wrote: Nej, det er nogle fjollede spørgsmål og påstande. Og det ville være helt gak hvis Tønder og eller Hemmersam skulle stå og svare på det pjat!

Det er helt ok og forståeligt at være skuffet. Men der må være en grænse for, hvor barnligt det kan blive.

Synes spøgsmålet om Ounuka er uddebatteret - han skulle og ville videre. Han skulle ud i verden og tjene penge, hvilket er ganske forståeligt efter hans flotte præstationer i VB. Hvorfor ødelægge dette med en usikker sæson i VB?

(04-05-2026, 08:20 AM)McLovin Wrote: VBK. Er det barnligt at stille en påstand eller et spørgsmål om at nogle i eller omkring den sportslige afdeling, forventede at AK ville blive 10 år yngre? Lidt.

Det er et pinligt og barnagtigt skriv med påstande forklædt som spørgsmål.
Når man skriver så nedladende en kommentar, så vil det være yderst voksent at tilføje, at det EFTER DIN OPFATTELSE er---osv. Der er nemlig adskillige også på FB, der er meget enige i spørgsmålene. At du så har en negativ holdning er selvfølgelig din sag men din måde at omtale det på - se det er ualmindeligt pinligt

(04-05-2026, 11:05 AM)genpres Wrote: VB er en privatejet virksomhed og ikke et statsligt forentagende, hvor alt skal være gennemsigtigt, fordi det er skattepengene der bliver formøblet.
Jeg ser ikke, at der skal gå offentlig skriftestol i den, hvor ledelsen på egen opfordring skal stå skoleret, fordi fansene måske vil få det bedre. Der er mange andre områder, hvor jeg hellere ser man bruger tid og ressourcer fremfor at udgive en offentlig evaluering, som jeg i øvrigt ikke kan mindes andre klubber at gøre. Jeg tror ikke på, at der kommer gode ting ud af at gå den vej.
Derimod ser jeg det som VAFO's opgave at gå kritisk til værks og stille de svære spørgsmål. Det er jo trods alt deres arbejde. Til dels måske også landsdækkende medier. Men deres fokus drejer sig meget sjældent om VB på et så dybdegående niveau. Og når de så stiller spørgsmål, er det mere overfladiske som "går I efter oprykningen næste sæson". Min pointe er, at man savner et kritisk medie, der dækker klubben.

Podcasten For Vejle har tidligere haft både Hemmersam og Tønder inde. En del snak om strategi, og en del fin indsigt blev det da til. Men heller ikke her blev der stillet kritiske spørgsmål, selvom det i allerhøjeste grad var nærliggende og lå lige til højrebenet. Jeg ved så heller ikke, hvor journalistkyndige de er. Men come on...

Meget enig mht VAFO. Mer tror faktisk de er lydhøre. Jeg har sendt mit indlæg med spørgsmålene til avisen med positiv reaktion tilbage .Så lad os håbe der kan lomme lidt gang i de "svære spørgsmål", som du skriver Smile
Reply
VBK. Det er godt at du er godt tilfreds med dine påstande/spørgsmål. Men svar selv på et af dine gode spørgsmål så.

Tror du at AK er blevet 10 år yngre?

Og hvad regner du dog med, der vil ske når man kaster op ud over tastaturet? Så er det jo gerne sådan at der er en masse der tilslutter sig hylekoret. Hvis der er brok og drama, så er der gerne tilhængere. Det er jo dejligt nemt at være negativ uden at være nuanceret.
Reply
Hold da fast - så har vi fået en Vindueknækker version 2.
Reply
(04-05-2026, 02:50 PM)McLovin Wrote: VBK. Det er godt at du er godt tilfreds med dine påstande/spørgsmål. Men svar selv på et af dine gode spørgsmål så.

Tror du at AK er blevet 10 år yngre?

Og hvad regner du dog med, der vil ske når man kaster op ud over tastaturet? Så er det jo gerne sådan at der er en masse der tilslutter sig hylekoret. Hvis der er brok og drama, så er der gerne tilhængere. Det er jo dejligt nemt at være negativ uden at være nuanceret.
Jeg ved ikke, om du kender begrebet retoriske spørgsmål -jeg kan have min tvivl, når jeg ser et niveau som “ kaster op over tastaturet “hylekoret” , “ brok og drama”

Men til venlig orientering er spørgsmålet vedr .AKJ netop sådan et spørgsmål. For svaret giver sig selv : Nej det er AKJ ikke blevet -og så kommer det næste indlysende underliggende spørgsmål automatisk : Hvordan i alverden kunne Hemmersam/ledelsen i fuldt alvor satse på ham som en bærende del af angrebet her i foråret- med åbenlys risiko for, at en mand på hans alder meget let kunne rammes af skader-og målene havde jo i forvejen ikke væltet ind fra hans fod -omend jeg anerkender hans arbejdsindsats.

De forskellige spørgsmål/påstande har for en stor del været nogen jeg -og også andre- har stillet siden i sommers, inden vinduet lukkede -og herefter er der kommet flere til. Så de er ikke opfundet til lejligheden,  bare fordi vi nu er rykket ned.

Din nedladende og lidet sympatiske omtale af dybt bekymrede fans burde erstattes af, at du langt mere konkret oplyste, hvad det er, der er så forkert i mit indlæg -i stedet for bare at kaste samtlige spørgsmål under bussen som " barnlige " -hvad er det for en argumentation??

Jeg synes dog , at du først skulle sætte dig ned at se VB’s kamp mod Randers i går-10 gange - og så vende tilbage med et ordentligt og gennemarbejdet  indlæg med alt det positive og nuancerede, du synes,  der er at fortælle -hvis det ellers kan ske i en ordentlig tone .

Ellers behøver du for min skyld ikke ulejlige dig  Rolleyes
Reply
De tabte kampen og dermed øge sandsynligheden for at trække Fredericia med ned i 1. Div. På trods af at Randers fik et tåbeligt rødt kort.

Var det det virkelige mål med kampen? Måske, måske ikke. Men som fan af VB kan jeg ikke andet end at bifalde udsigten til Fredericia i 1. Div frem for Silkeborg eller Randers. Også selvom Fredericia satme er gode for tiden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)