14-08-2026, 04:01 PM
(14-08-2026, 10:31 AM)SteenBiilmann Wrote: Det er jo svært med en slags spillere som ligger i periferien af større klubbers førstehold. Men jeg synes også at her må der da være noget viden hos Hemmersam & Co - herunder offentligt tilgængelige stats, og at de forhåbentlig ser en masse træningskampe hos de andre klubber i Danmark. Så de må og skal simpelthen vide mere om de spillere end vi gør. Det samme for så vidt mht vores akademispillere. Og hvis en 2. holds-spiller fra Viborg og en af vores egne akademispillere vurderes nogenlunde på samme niveau, så bør vi imo altid vælge akademispilleren.
Konklusionen fra min (og Hemmersams) side må være, at hvis vi skal hente noget (og det skal vi sgu), så skal det være til start-11. Breddespillere kan vi trække op fra akademiet. Som sidebemærkning vil jeg lige nævne at dét jo er en stor ros til akademiet, at man kan sige sådan. Vi har fået et virkeligt stærkt akademi, hvilket i høj grad skyldes Steen Thychosen, som snart går på en velfortjent pension. TAK til ham for en kæmpe indsats, på og udenfor banen gennem årtier.
Når dét så er sagt, så undrer det mig en smule at vi ikke har en 9'er i akademiet, som kunne udfylde en rolle omkring førsteholdet. Eller det har vi måske også - er der nogen med til træning, som bare ikke har været med til kamp endnu?
I optakten til den nye sæson var der flere akademispillere med f.eks. Kerim Sejdic. Han er ekstrem spændende. Til træningerne scorede han på næsten alt, hvad der rørte sig. Han kunne desværre ikke helt leve op til det, da han fik chancen i træningskampene, men han er decideret 9'er - og 1. års U/19.