18-07-2026, 05:12 PM
(12-07-2026, 01:46 PM)Allan Simonsen Wrote: Jeg studsede forleden over, hvorfor Vejle generelt er så dårlige til kommunikation og ikke virker til at bruge mange ressourcer på det. Her tænker jeg primært på kommunikationen på SoMe, da hjemmesiden egentlig er udmærket. Så er der selvfølgelig også VB-app'en, hvilket dog er et koncept, jeg grundlæggende ikke er enig i (I er velkomne til at være uenige) - hvorfor holde kommunikation i et lukket forum frem for at bruge SoMe-kanaler og YouTube f.eks.?
Nå, men jeg ser ofte forskellige opslag fra andre klubber i Danmark på f.eks. Facebook (jeg er ikke rigtigt på andre sociale medier - ja, boomer). Her er der ofte lange interviews med trænere, spillere og mange andre efter kampe og træning - ikke nødvendigvis noget fancy, bare en mikrofon og lidt samtale med en kommunikationsmedarbejder, men alligevel meget brugbart og oplysende for fansene. Derudover er der "sjove" indslag med spillere, hvor man kan lære dem bedre at kende. Der kan også være klip fra træningen og hverdagen i klubben og meget andet.
Jeg ser næsten aldrig sådan nogle opslag på Vejles SoMe. Bevares, der er da opslag på Vejles SoMe-kanaler. De virker bare enormt styrede og - for at sige det ligeud - kedelige. Halvdelen af opslagene virker i øvrigt til at handle om, at man skal huske at købe billetter til kampene.
For at bruge andre ord virker Vejles SoMe-strategi corporate og meget lidt umiddelbar og ægte. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan den strategi kan skaffe nye fans til klubben - især de unge. Mange af Vejles fans er måske 40+, og derfor er de måske lidt ligeglade med SoMe, men vi befinder os i en skarp konkurrence om nye fans med stærke lokale klubber som Fredericia, Horsens, FCM og vel også Kolding i fremtiden. Her tror jeg, at SoMe har en betydning for, om man får de unge, nye fans eller ej. Se Haaland og Norge til denne VM-slutrunde - SoMe-strategien har i høj grad medvirket til, at de er blevet VM's darlings (ud over deres sportslige niveau selvfølgelig).
Er jeg den eneste, som har den holdning? Og hvad er grunden eventuelt - at Vejles fans i gennemsnit er 80 år (ironi kan forekomme), og at der derfor ikke er den store interesse generelt for SoMe blandt fanskaren?
Jeg er meget enig. Savner selv utroligt meget kommunikation fra klubben. Det er godt begrænset, hvad der kommer ud. Tit er prøvespillere kommet til klubben eller mange spillere har forladt klubben uden info fra klubben. Det synes jeg man som minimum burde kunne forvente(udover hvad der kommer ud nu). Folk kommer med gisninger, spotter spillere diverse steder og lign.

). Her er der ofte lange interviews med trænere, spillere og mange andre efter kampe og træning - ikke nødvendigvis noget fancy, bare en mikrofon og lidt samtale med en kommunikationsmedarbejder, men alligevel meget brugbart og oplysende for fansene. Derudover er der "sjove" indslag med spillere, hvor man kan lære dem bedre at kende. Der kan også være klip fra træningen og hverdagen i klubben og meget andet.
), og at der derfor ikke er den store interesse generelt for SoMe blandt fanskaren?