Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny træner, primo 2026. Hvem skal det være?
Personligt er jeg overhovedet ikke tændt på ideen om Claus Nørgaard må jeg sige. Seneste rigtige cheftrænerjob er flere år siden, og selvom det ikke er det der skal være afgørende, så synes jeg alligevel en i den alder skulle have været etableret som cheftræner nu. Så er jeg mere hooked på en yngre trænertalent der lige nu fungerer som assistent. Ikke desto mindre tror jeg han er blandt favoritterne til positiionen. Det kan sikkert godt blive godt. Det er bare ikke lige noget der får mig op at ringe. Han er også på den liste som VAF har af kandidater. De skriver at han blev tilbudt rollen som sportsdirektør inden Hemmersam men han takkede nej. Har lige været på en længere rejse med familien.

Derudover har de Michael Hansen fra Fredericia. Det vil være en overraskelse hvis vi kan fiske ham i en SL konkurrent. Så er der Kim Engstrøm fra Middelfart som tidligere har været i VB som U19 træner. De har også Stefan Madsen som er assistent i FC København. Jacob Neestrup var jo et smut i Viborg og udvikle sig. Måske det kunne være noget uden jeg kender det store til ham. Johannes Hoff Thorup har de også på deres liste. Det ved jeg ikke hvor realistisk det er. Det kunne bestemt være spændende. Og endelig er der Martin Thomsen som er assistent i Viborg. Har primært cheftrænererfaring fra Hobro.
Reply
Aner ikke, om Claus Nørgaard vil være et scoop. Véd bare, at holdet steppede gevaldigt ned, da han for få år siden stoppede i klubben
til fordel for et job omkring landsholdet. Umiddelbart ser jeg Hoff Thorup som et scoop (nævnt for Hemmersam), mit indtryk er bare,
at han vist er et par trin for højt på lønskalaen for os, selvom der naturligvis ikke findes et mere attraktivt trænerjob!
Reply
Jeg har aldrig troet på at Michael Hansen vil blive vores nye træner, men han er blevet nævnt. Også i diverse medier, men det tror jeg mindre på nu hvor han netop har forlænget med FC Fredericia.

Jeg håber snart der kommer en udmelding, men skal formentlig vente til i hvert fald efter Brøndbykampen og nok også de to pokalkampe.
Reply
Spørsmålet er hvem fanden VB kan tiltrække af trænere med udsigt til 1 div og dårlige historik gennem 25-30 år
Reply
Under alle omstændigheder vil en ny træner ikke blive fyret, hvis (når?) vi rykker ned. Ingen kan forvente, at han kan rette op på den nuværende situation i foråret.

Det vil give ham et halvt års indblik og erfaring, hvorefter han først for alvor vil blive bedømt næste sæson.
Reply
Bo Henriksen er formentlig ikke realistisk at hente men hvad med hans assistent Michael Silberbauer? Han har mest assistenttrænererfaring men dog fra gode klubber som Basel, FC Midtjylland og senest Mainz og så har han været cheftræner i Utrecht. Skal dog siges det endnu ikke er meddelt at han også stopper i Mainz men mon ikke...?
Reply
Bo Henriksen ser slet ikke som et Hemmersam match.
Kender ikke til Silberbauer som træner, så det vil jeg ikke afvise.
Reply
Mon man alligevel vender på en tallerken og tilbyder Steffen Kielstrup jobbet? Henrik Tønder siger i hvert fald til Viasat at han ikke er dømt ude.
Reply
(13-12-2025, 07:34 PM)colazero Wrote: Mon man alligevel vender på en tallerken og tilbyder Steffen Kielstrup jobbet? Henrik Tønder siger i hvert fald til Viasat at han ikke er dømt ude.

Ja. Det ser da ud til at Tønder har udtalt, at Kielstrup ”selvfølgelig er en kandidat.” 

https://bold.dk/fodbold/stillinger/pokal...n-mulighed
Reply
(15-12-2025, 11:58 AM)MartinMoller Wrote:
(13-12-2025, 07:34 PM)colazero Wrote: Mon man alligevel vender på en tallerken og tilbyder Steffen Kielstrup jobbet? Henrik Tønder siger i hvert fald til Viasat at han ikke er dømt ude.

Ja. Det ser da ud til at Tønder har udtalt, at Kielstrup ”selvfølgelig er en kandidat.” 

https://bold.dk/fodbold/stillinger/pokal...n-mulighed

Alt andet ville også være underligt at sige på nuværende tidspunkt. Håber dog at det bliver en anden hvis jeg skal være ærlig
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)