Threads: 5
Nu kommer så det næste spørgsmål for VB.
Hvem skal overtage trænergerningen i VB i foråret? Kiel og Bisgaard er midlertidige løsninger, som jeg ikke ser som en god løsning permanent. Der skal en til udefra. Kiel skal nok få chancen om nogle år.
Personligt foretrækker jeg at vi denne gang vælger en ung, dansk træner. Vi skal på jagt blandt assistenterne i superligaen, eller blandt cheftrænerne i 1. eller 2. division.
Samtidig vil jeg gerne advare mod at hale en af de gamle travheste ind - altså sådan noget Peter Sørensen- David Nielsen-agtigt. Nej, der skal nye og friske øjne og idéer til, efter min mening.
Riddersholm er den absolut sidste vi skal ansætte. Så hellere Hyballa.
Threads: 6
03-11-2025, 05:24 PM
(This post was last modified: 03-11-2025, 05:24 PM by colazero.)
Er heller ikke fan af Riddersholm som træner (han er i øvrigt gæst i TV2s Totaltfodbold i aften), men han er vel den mest oplagte lige nu med mindre Kielstrup kan ansættes permanent på en eller anden kreativ løsning. Vil dog trods alt hellere have Riddersholm end Hyballa :-).
Min drømmekandidat er Christian Lønstrup hvis det skal være nogenlunde realistisk, og det ved jeg ikke engang om han er.
Men den næste ansættelse skal bare være den rette. Det ved man ikke på forhånd nej, men kan der være flere fejlskud i pistolen? Tabellen er ikke tillokkende men hvorfor skulle VB ikke være attraktiv for en god træner?
Primært hans fodboldfilosofi, som slet ikke matcher det som VB søger. Men også hans personlighed, og manglen på resultater i de seneste år. Han er simpelthen et dårligt match.
03-11-2025, 07:15 PM
(This post was last modified: 03-11-2025, 07:27 PM by SteenBiilmann.)
Jeg er ikke enig i din analyse af manden. Sorry. Jeg synes det han har vist i de seneste mange år efterhånden, har været alt andet end offensivt. Og så mener jeg at hans personlighed passer rigtigt dårligt ind i VB. Jeg synes han virker mere skør end passioneret.
Jeg fandt lige denne oversigt på DR, over VB-trænere de sidste 10 år.
Set i bakspejlet er der godt nok nogle nitter imellem.
"
* 2025: Steffen Kielstrup og Morten Bisgaard (midlertidig trænerduo i seks kampe).
* 2025: Ivan Prelec fra Kroatien.
* 2025: Steffen Kielstrup og Johnny Mølby (midlertidig trænerduo i en halvsæson).
* 2024-2025: Mihai Teja fra Rumænien.
* 2022-2024: Ivan Prelec fra Kroatien.
* 2021-2022: Peter Sørensen fra Danmark.
* 2021: Steffen Kielstrup og Frederik Birk fra Danmark (midlertidig trænerduo i én kamp).
* 2021: Carit Falch fra Danmark.
* 2019-2021: Constantin Galca fra Rumænien.
* 2017-2019: Adolfo Sormani fra Italien.
* 2016-2017: Andreas Alm fra Sverige.
* 2016: Steen Thychosen fra Danmark (midlertidig træner i fem kampe).
* 2014-2016: Klebér Saarenpää fra Sverige.
Kilder: Transfermarkt og Vejle Boldklub.
"