Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
F.C. København - VB (3-0)
Så er det tid til første "gratis" kamp i morgen, som vel kan betragtes som en form for træningskamp for os. Jeg håber, at gutterne vil spille uden pres og mere lyssluppent, men selvfølgelig med fokus på at undgå skader. Det ville godt nok være idiotisk at få flere skader i truppen i den næste 4 kampe, når der som sådan ikke er noget at spille for udover det interne hieraki, de enkelte spilleres kontraktsituationer og eventuelle skifter til andre klubber. Hvad tænker I vi gør i centerforsvaret? Skal vi prøve med en duo bestående af Valdemar Lund og Thomas Gundelund eller får Hjalte Gitz chancen på CB, som er hans primære position?
Ifølge Ole Kristensen på hjemmesiden i artiklen om U-19's kamp mod Horsens kommer Gitz til at spille en rolle mod FCK - spørgsmålet er bare, om det bliver som starter?

Latsabidze har ikke været på bænken siden 6/4 mod Randers.
Jeg synes klart, at vi bliver nødt til at have en ekstra CB på bænken uanset hvilke 2, der kommer til at spille CB fra start.
Ift. bænken spillede Eman Subasic og Nicolas Gammelgaard begge 62 minutter lørdag d. 25/4 i den dejlige 3-0 sejr over Horsens, men unge gutter restituerer hurtigt og de er nok ikke tiltænkt roller som startere alligevel, selvom de skal træne med førsteholdet i dag(så havde de sandsynligvis fået mindre spilletid mod Horsens U-19). 

Spillere der umiddelbart er skadede til kampen:
Lundrim Hetemi, Damian Van Bruggen, Tobias Lauritsen, Ransford Amoo, Stefan Velkov, Mikkel Duelund, Anders K. Jacobsen, Sander Ravn

Karantæner: 
Lasse Nielsen
Reply
Fun fact - sidst VB vandt i Parken scorede deres nye træner...... For os. Bo Svensson lavede nemlig selvmål og udlignede til 1-1 inden Erik Bo Andersen viste hvem der var chef med et hattrick. Forhåbentlig laver Svensson også en form for selvmål i morgen.

Men selvom det er en "træningskamp" synes jeg ikke tiden er til at stille med den formåede startopstilling for næste sæson - med mindre det sportsligt er det stærkeste. Vi skal stille med det der er det stærkeste lige nu, uagtet om det er med spillere der forventes at forlade os til sommer. For der er også en sportslig forpligtelse overfor de andre hold at vi i det mindste skal forsøge at vinde kampene, da andre kan være afhængige af det. OB jagter jo også syvendepladsen. Og når vi skal møde Fredericia tænker jeg Silkeborg og Randers gerne vil have en hjælpende hånd. VB er stadig en vigtig brik i hele nedrykningsspillet. Det er nogen dumme point at smide hvis man taber til os.
Reply
Jeg mener helt klart vi skal starte og spille med vores forventede start-11'er for næste sæson. Det er "gratis" træning, og så skal vi supplere med så mange af de helt unge som muligt. Gutter som Gitz osv skal have spilletid. Spillere som vi véd er væk til sommer skal ud af start-11, og helst helt ud af kamptruppen. Vi skal tænke på VB, ikke på andre. Og så længe det ikke er imod reglerne, så skal vi optimere truppen og klubben. Jeg er tæt på ligeglad med resultatet, men der skal kampminutter i benene og hovederne på de vigtigste spillere vi har; Dem der spiller for os næste sæson.
Reply
11 danskere i startopstillingen. Det er lang tid siden for VBs vedkommende. Havde dog gerne set Igor Vekic på mål. Haahr forlader os alligevel.
Reply
Nogen der ved om vekic er skadet
Eller sat af.
Reply
Iflg Nørgaard blev Vekic skadet i går til træning.
Reply
Ingen vil savne VB, det er efterhånden et fuldstændigt ligegyldigt hold. Der mangler kvalitet over alt.

Træneren kan ikke vinde en kamp. Han er ikke i nærheden. Er vi nu på 9 eller 11 uden sejr med ham.

Tønder og træneren RAUS
FORZA VB 4EVER - TØNDER RAUS - NØRGAARD RAUS
Reply
Præstationen i første halvleg var ok. Dog ikke omkring deres mål. Det er sgu for sølle vi ikke fik den afværget. Efter pausen lignede begge faktisk nogen der ikke gad.
Reply
(27-04-2026, 09:03 PM)colazero Wrote: Præstationen i 1. halvleg ok. Dog ikke omkring deres mål ... for sølle vi ikke fik den afværget. Efter pausen lignede begge nogen der ikke gad!
Meget enig. Godkendt 1. halvleg men tæt på apatisk 2. halvleg. Desuden var vi i hele kampen kun én gang tæt på en scoring.
Donneren mærkelig. Gult for trøjetræk til Enggaard efter ganske få minutter. Ikke én KB'er fik et for samme forseelse.
Desuden blev Enggaard da selv på et tidspunkt snydt for et straffe - via trøjetræk!

Var der i grunden ikke frispark til os ved første mål? Og var det ikke lidt latterligt af VAR at tildele KB et straffe for en bold,
der blev skudt på Max Jensens arm fra én meters afstand? Man undres: Nogle regler for KB, andre for deres modstandere.

Men trist med dén mangel på aggressivitet fra VB's side. Nærmest apatisk. - Turneringen kører altså stadig!
Reply
Vi har bare for lav kvalitet i truppen. Vi laver for mange fejl konstant og det er et udtryk for mangel på kvalitet over tid. Vi trænger til modstandere på vores niveau som Holbæk, Lyseng og Esbjerg. Jeg troede egentligt, at det at spille med mange danskere, en dansk sportschef og dansk cheftræner ville forbedre niveauet pga bedre kommunikation på dansk, men det virker ikke til at være tilfældet alt taget i betragtning.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)