Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sønderjyske - VB (2-1)
Nå, så er det altså snart næste kamp - og endnu en af de vigtige.

Der er vel næppe nogen tvivl om, at sejr er påkrævet. Hvis vi taber, er jeg villig til at kaste håndklædet i ringen og erklære en nedrykning - jeg tror ikke, at det er realistisk med samme mirakel som seneste sæson igen. 

Hvordan skal vi stille op i kampen?

Jeg ser gerne denne opstilling.

Vekic
Hujber- Velkov - Sønderskov - Lund

Lauritsen - Bismarck - Vestergaard

Gammelgaard - Chiakha - Camara
Reply
Synes ikke Lund er løsningen på backen. Mon vi går med 3 i centerforsvaret igen? Tabatadze gjorde det godt offensivt, men tror heller ikke han er løsningen i en 4 mandskæde.

Har vi nogle af de skadede klar igen? Hjulsager?
Reply
(28-10-2025, 09:00 PM)Allan Simonsen Wrote: Nå, så er det altså snart næste kamp - og endnu en af de vigtige.

Der er vel næppe nogen tvivl om, at sejr er påkrævet. Hvis vi taber, er jeg villig til at kaste håndklædet i ringen og erklære en nedrykning - jeg tror ikke, at det er realistisk med samme mirakel som seneste sæson igen. 

Vekic

Ved vinterpausen i sidste sæson havde vi 9 point og en negativ mål-difference på 23, så det er lidt tidligt at kaste håndklædet og erklære nedrykning, men vi skal have skrabet nogle point sammen i de kommende kampe.
Klubånd i solskin – troskab i regn
Reply
(28-10-2025, 09:00 PM)Allan Simonsen Wrote: Nå, så er det altså snart næste kamp - og endnu en af de vigtige.

Vekic

Argh så ser vi da en lasse flø tak. De 2 afrikanere i start 11'eren, jeg tænker vi må længere ud på landet med den
Reply
Vinduesknækkeren mener at vide, at Soulas 'naturligvis ikke' er ramt af karantæne. Hvilket han er. God idé at sætte sig ind i reglerne Wink )) ....

En fan skrev på FB, at den letteste måde at tjene penge på er at tippe VB-nederlag. Rigtigt nok men
- det' sørme svært med ciffertips: Mod FCM tippede jeg 8-0 - VB spillede over evne og tabte 'kun' 5-1.
Mod FCN tippede jeg 0-4 - VB tabte så 'kun' 0-3. Da vildt med dem. Min tillid til dem voksede. Jeg tippede 'kun' 0-2. Jeg er på rette spor: 'kun' 1-2.
Tør man håbe på 1-1 på søndag, når Soulas er ude? - Måske optimistisk - SjF sætter overvejende sandsynligt bare en reserve ind!

Spøg til side - VB har (med Hemmersams ord) nu endnu en sejr på årets CV: 4-0 over Lyseng. Starten på en stime?
SjF spillede jo en god kamp i Riisskov forleden, tabte uheldigt til AGF. Inden tvivl om, at vi i dén grad skal steppe op.

Vi skal såmænd bare steppe op på 15 områder: Større sikkerhed i vore afleveringer. Bedre udførelse af frispark.
Bedre udførelse af hjørnespark. Større koncentration ved udspark (Vekic). Større koncentration ved indlæg i vores felt.
Undlad de mange hjørnespark imod. Mere kraft i tacklinger. Mere uselviskhed i angreb (Chiakha). Flere skud PÅ mål.
Mere kraft i skudene(alle) . Sæt angribere ind, hvis (læs: når) bagud (Prelec). Hold op med dét latterlige (og dødsensfarlige) småspil omkring eget felt!
- Skift ud/ind, når noget ikke kører. Undlad de ekstremt mange nyopstillinger. Brug en hb på højre back.

Var det 7 kampe, vi skulle bruge for at spille holdet sammen (eller to år)? Vi er i hvert fald oppe på 20 i denne sæson,
trænings- og pokalkampe incl. Er det Prelecs sidste kamp? Eller skal han først have 25 kamps jubilæum (med kun 1 sejr)?
Jeg hører nu jævnligt om folk, der boykotter stadion, indtil Prelec er væk. Og desuden:
Ejerne/sponsorerne må da også røre på sig nu. Mange begynder at sammenligne VBs talsmand med Komiske Ali. Tragisk!
Reply
Velkommen Bernhard, men hvem skriver om Soulas? Er det endnu en af dine "morsomheder" eller har jeg overset noget?

OT: Kampen i morgen er endnu en i den næsten ulideligt lange række af meget vigtige kampe. Vi VB-fans er jo nogle stædige asener, og jeg har det i hvert fald sådan at når kampdagen nærmer sig, så spirer der næsten altid et lille hån om noget positivt. Selv om jeg jo godt véd at chancerne er små.

I morgen er chancerne dog større end gennemsnitlige for at vi kan få skrabet et eller flere point med hjem. SJE er ikke godt kørende, selv om de jo pointmæssigt er bedre end os.

Håbet lever...

Mht venstre back positionen, så er jeg sådan set enig i at Lund og Tabatadze ikke fungerede godt sammen defensivt sidst. Problemet som jeg ser det, er at vi ikke har nogen bedre alternativer. Christian Sørensen har kostet os meget meget dyrt i mange kampe, og de forskellige andre forsøg på at lappe på problemerne har heller ikke vist sig at fungere. Jeg har simpelthen ikke et rimeligt forslag til en løsning på venstre back/venstre forsvarsside.

Hvad siger I andre? Hvad kan vi gøre?

Iflg bold.dk har Maxime Soulas karantæne pga indirekte rødt kort og er tilbage 9 nov. Jeg har ikke checket om det er korrekt.
Reply
Jeg smider ja hatten på, og tror på en heldig sejr ?⚪️
Reply
(01-11-2025, 08:25 PM)windfeld Wrote: Jeg smider ja hatten på, og tror på en heldig sejr ?⚪️

0-2 hvorfor ik ?
Reply
Jeg må ærligt tilstå, at mine forventninger til et godt resultat i denne kamp for VB er under frysepunktet. Så kan jo kun blive glædeligt overrasket. Fint at Soulas er ude med karantæne , men SE er stadig et fint hold og det skulle ikke undre mig hvis Quamili fik comeback mod os.

Skæbnekamp. trænerfyring osv--vi må se på det efter kampen. Ingen træner kan vel gøre spillerne bedre end de er. Og dog har man i Superligaen gennem årene set trænere, der har fået meget ud af lidt.

PS: Kæmpe tak til Michael for at få genoprettet et nyt Chatforum:-)
Reply
Spændende hvordan opstillingen bliver.

Igor Vekic - Lasse Flø, Lasse Nielsen, Stefan Velkov, Valdemar Lund, Giorgi Tabatazde - Mads Enggård, Mike Vestergård, Tobias Bach - Amin Chiakha, Christian Gammelgaard.

Jeg håber jo lidt på at IP tør lade Bach spille venstre back, og så lader Tabatazde være venstremidt/kant.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)