Threads: 13
18-04-2026, 07:21 PM
(This post was last modified: 18-04-2026, 07:22 PM by Victor.)
Læser i VAF, at VB har trukket holdet i serie 2. Grunden er, at der kun kommer 8-9 mand til træningen og så lille en tilslutning kan man ikke bygge på. Endvidere skulle der ansættes en ny træner, og der er ingen mening i at gøre det, når der (næsten) ikke kommer nogen.
Dette betyder, at VB er død som breddeklub.
Jeg fatter ingenting. Hvis Vejle var en lille landsby på 200 indbyggere, kunne jeg forstå det. Men en by på 61000 indbyggere kan ikke skabe en nogenlunde stor trup, der vil spille på det pæne amatørniveau, som serie 2 jo er!
Så skriver Banke noget om, at der ingen mulighed er for at kommer på superligaholdet, fordi det kun er de bedste fra ungdomseliteholdene, der kan komme det. Det er jo ikke noget argument overhovedet! 99,9% af alle fodboldspillere ved da godt, at de aldrig kommer på et superligahold! En typisk amatørspiller spiller fodbold, fordi han kan lide det, uanset om det er serie 2, 3 eller 4.
I 80'erne havde VB både et DS, JS og et serie 1 hold + nogen flere. Nu ingenting. Hvad sker der?
Dette er ikke at angreb på klubben. De kan ikke gøre andet. Men jeg er godt nok overrasket over, at ingen i byen gider spille fodbold længere.
Threads: 0
(18-04-2026, 07:21 PM)Victor Wrote: Læser i VAF, at VB har trukket holdet i serie 2. Grunden er, at der kun kommer 8-9 mand til træningen og så lille en tilslutning kan man ikke bygge på. Endvidere skulle der ansættes en ny træner, og der er ingen mening i at gøre det, når der (næsten) ikke kommer nogen.
Jeg fatter ingenting. Hvis Vejle var en lille landsby på 200 indbyggere, kunne jeg forstå det. Men en by på 61000 indbyggere kan ikke skabe en nogenlunde stor trup, der vil spille på det pæne amatørniveau, som serie 2 jo er!
Så skriver Banke noget om, at der ingen mulighed er for at kommer på superligaholdet, fordi det kun er de bedste fra ungdomseliteholdene, der kan komme det. Det er jo ikke noget argument overhovedet! 99,9% af alle fodboldspillere ved da godt, at de aldrig kommer på et superligahold! En typisk amatørspiller spiller fodbold, fordi han kan lide det, uanset om det er serie 2, 3 eller 4.
I 80'erne havde VB både et DS, JS og et serie 1 hold + nogen flere. Nu ingenting. Hvad sker der?
Dette er ikke at angreb på klubben. De kan ikke gøre andet. Men jeg er godt nok overrasket over, at ingen i byen gider spille fodbold længere. Nu er der vel en 8 -10 andre klubber i nærområdet, man kan spille i og der er da flere af dem, der har bedre hold end VB.
Threads: 13
18-04-2026, 07:39 PM
(This post was last modified: 18-04-2026, 07:40 PM by Victor.)
Ja, men hvad har selve Vejle by? Jeg ved dog ikke, hvordan det går i f.eks. Vejle FC, Kammeraterne osv.
Threads: 12
(18-04-2026, 07:21 PM)Victor Wrote: Læser i VAF, at VB har trukket holdet i serie 2. Grunden er, at der kun kommer 8-9 mand til træningen og så lille en tilslutning kan man ikke bygge på. Endvidere skulle der ansættes en ny træner, og der er ingen mening i at gøre det, når der (næsten) ikke kommer nogen.
Dette er ikke at angreb på klubben. De kan ikke gøre andet. Men jeg er godt nok overrasket over, at ingen i byen gider spille fodbold længere.
Jeg er virkeligt også overrasket over den udmelding. Der er bestemt masser af hold, der spillere breddefodbold i Vejle-området, så det er ikke det, det handler om. Det kunne godt tyde på en usund kultur, at så mange ikke har lyst til at dukke og op være en del af VB's amatørseniorhold. Der må ligge mange ting bag, men det er svært at spå mere om, uden at vide noget om det, overhovedet.
Ift. tilførslen af spillere virker der til, generelt at være mange, der forlader VB, når klubben ikke tror på dem nok til, at de kan spille på førsteholdet og de ikke før forlænget deres kontrakter. Så finder de derfor andre klubber i stedet når de er de der 18, 19, 20, 21 år - og det gør selvfølgelig også noget ved mængden af klubbens spillere, overordnet set på den front. Jeg kan da sagtens forstå, man ikke vil spille i Serie 2, hvis man lige er blevet dumpet af et Betinia Liga-hold eller et Superligahold. Det giver ingen mening undtagen i ekstreme tilfælde med meget store skadesproblemer eller lign.
Der er immervæk langt fra et træningsmiljø i Superligaen og så til Serie 2. Det at der ikke er andre hold i mellem Serie 2 og Superligaholdet på seniorsiden har også den betydning, som jeg ser det, at der umuligt kan være nogen transition mellem de 2 hold. Hvis der nu var et Danmarksseriehold eller et Jyllandsseriehold, ville det gøre de opad og nedadgående transitioner mulige. Som en der har spillet både fodbold og håndbold i klubber med flere hold, hvor der var disse bevægelser fællesskab og også træningskultur mellem holdene, ved jeg, hvor meget det betyder. Jeg tror man er nødt til at have et Jyllandsserie- eller Danmarksseriehold og også gerne et Serie 1-hold, for at dem på Serie 2 holdet, har noget at stræbe efter at blive en del af, hvis de udvikler sig nok. Altså flere breddehold, for at det hele giver mening og hænger sammen.
Threads: 15
VB skal ikke have noget serie eller breddefodboldhold mere. Vi skal være en top professionel klub der stræber efter at være de bedste. FULD FOKUS På vores 1 Hold og vores akademi så vi bliver storslående igen!
|