Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - Vendsyssel (4-1)
Kamp 1 efter Velkov!

Vendsyssel lige slået Esbjerg i den tidligere fiskerby. Så er vi advaret!

Midterforsvaret må nu hedde Lund og Lasse. Forhåbentlig bliver det godt. Lund er hurtigt blevet god. Men LN er (for længst) kommet i en alder, hvor der kommer skader. Forhåbentlig holder han. Det kan godt være Gunnar er god, men han skal jo lige have lov til at lande i Vejle. Ved ikke, om Gitz allerede nu kan gå ind.

Efter Velkovs exit vil min nervøsitet ved hjørnespark til modstanderne blive større, end den plejer at være. Vi har mistet luftvåbnet!

Det ser på forhånd ikke let ud, men det kan være lige meget. Det er en af de kampe, vi skal vinde.
Reply
Vatnhamar er 1.90 og har efter sigende
Været god målscorer også.
Man kan jo håbe han opvejer lidt det
Vi har mistet med velkov.
Reply
Tror I at det er for tidligt med Gunnar ved siden af Lund i morgen? Han er i kampform, og med Velkovs afsked har vi imo brug for ham. Omvendt er Vendsyssel vel at betragte som en blød mellemvare, hvor LN burde kunne klare skærene, så Gunnar kan få lidt mere tid til at falde til i Vejle. Men jeg tror jeg ville benytte Gunnar så han kan komme i gang...
Reply
Virkeligt godt spørgsmål. Vatnhamar har haft to dages træninger med 'holdet'. Ikke i tvivl om, at han vil kunne gøre det godt.
Men bedre med Nielsen? Eller Vatn - Nielsen? Sidstnævnte er ingen sprinter, men stærk i duellerne, og stiller sig godt.
Med den rette, velfungerende midtbane foran sig og god Karlsson ved sin side, vil han gøre det godt i bagkæden!

Gætter på, at centerforsvaret hedder Nielsen - Lund. Men Vatn - Lund ligeså muligt. Vatn - Nielsen ligeså. - Eller?
Reply
Jeg tror ikke på vandhammeren i morgen. Han skal have lidt mere tid. Jeg tror Lund/Nielsen. Men måske Vatnfall kommer på bænken (undskyld, Gunnar).
Reply
Både Nielsen og Gitz har spillet en halvleg for nylig i hhv. Pokal og U19. Gitz kan fortsat opbygge form på U19, men Nielsen er afhængig af kampe for at holde sig aktuel. Jeg mener stadig han er vigtig i truppen - mindst indtil Vatnhamar er helt på plads

Jeg forventer derfor det bliver Nielsen - Lund, men at Vatnhamar kommer ind til debut og sandsynligvis får de efterfølgende kampe fra start. Lund har fordelen af at være eneste venstrebenede CB. Det er væsentligt med den opbyggende rolle CB har på holdet. Jeg husker Gitz som nærmest to-benet, det er også en fordel for ham at kunne spille i begge sider 

Kender nogen skadestatus på Tabatadze, Ravn og Hjulsager?

UPDATE efter artikel i VAF 2026-09-04 Får vi de nye VB'ere at se mod Vendsyssel? Her er Nørgaards svar
Tabatadze og Hjulsager er længerevarende skadet
Ravn er tilbage i træning
Gitz spiller U19 i weekenden
Reply
Prøv lige at se en trup, 'Nørgaard and His Crew' har at vælge iblandt:

Målmænd: Larsen Kristensen Pløger (3)
Bagkæde: Karlsson Nielsen Vatnhamar Lund Sørensen Gitz (6)
Midtbane: Gunde Jensen Vestergaard From Bach Hjuls Marcussen Camara Tabatadze Max Ravn GG Hetemi (13!)
Angreb: Duelund Bismarck Faghir (3)

Håber virkeligt, de forstår at sætte holdet rigtigt sammen (uendeligt mange muligheder) - hvor mange nye på holdet? - Mit gæt:

Larsen (Kristensen bestemt også en mulighed)
Karlsson Nielsen Lund Sørensen (Vatnhamar også en mulighed, håber det går så godt, at han får et indhop)
Marcussen Gunde Hetemi Bach (Vestergaard Jensen From Camara også alle muligt)
Duelund Bismarck (Faghir ind efter 60)
* foruden en stærk bænk. Måske står Jensen allerede langt fremme, og From foran Faghir?

SUMMA SUMMARUM: DENNE TRUP BØR SIMPELTHEN KUNNE SLÅ SYSSEL! FAKTISK ET KRAV!
(det gør de så også, ifald de spiller som senest mod SIF!)
Reply
Det bliver en helt anden kamp end den mod Silkeborg. SIF ville gerne frem og spille fodbold. Det gav meget plads til VB. Jeg tænker Vendsyssel griber det anderledes an. Så jeg tror det bliver en klassisk 1. divisionskamp hvor man godt kan sidde og blive lidt frustreret :-). jeg tror stadig vi vinder men bare fordi vi kørte SIF ud af banen i perioder, så sker det ikke nødvendigvis også med Vendsyssel.
Reply
(11 hours ago)colazero Wrote: Det bliver en helt anden kamp end den mod Silkeborg. SIF ville gerne frem og spille fodbold. Det gav meget plads til VB. Jeg tænker Vendsyssel griber det anderledes an. Så jeg tror det bliver en klassisk 1. divisionskamp hvor man godt kan sidde og blive lidt frustreret :-). jeg tror vi vinder men bare fordi vi kørte SIF ud af banen i perioder, så sker det ikke stadig nødvendigvis også med Vendsyssel.

Jeg er ret enig med dig i at det ikke bliver så nemt som mod SIF. Det kan meget nemt blive en "Aarhus Fremad vers. 2", dvs. at Vendsyssel spiller henholdende og ikke vil frem på banen - bortset fra dødbolde. Det bliver ikke en nem kamp, men det er sådan 1. division er. De mindre hold spiller med det, de har, og de er svære at nedbryde.
Reply
Jeg tror bestemt heller ikke, det bliver let - men vi råder nu over en superbred og god trup - skal kunne ses på tavlen!

Lidt statistik: - VB har 4 sejre. 2 uafgjorte. Score 16-10. - VFF 2 sejre. 2 uafgjorte. 2 nederlag. Score 7-8
- VFF klarede 2-2 i Hvidovre. Klarede 1-1 i Fredericia. Vandt 2-0 i Esbjerg! Så - let bliver det ikke!
- Deres 7 mål er fordelt på 7 forskellige spillere (det ene var dog et selvmål af FCFs Rieper).
- Deres 3 udekampe er endt med 1 sejr og 2 uafgjorte. Let bliver det ikke!

Som nævnt: De har (incl. et selvmål) scoret 1,1 mål/kamp. indkasseret 1,3. Hvis bare vi har fået forsvaret stabiliseret ...
FOOORZA ROSSIIIII ....
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: Administrator, McLovin, SteenBiilmann, 9 Guest(s)