Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
Meget flotte udtalelser fra Duelund. Vidste godt, at han holder meget af VB.

Noget ganske andet: Nu begynder de manglende forstærkninger da for alvor at gøre nas!
Vores forsvarsgeneral (og én af holdets mest målfarlige) Velkov er pga den brækkede arm nu ude på ubestemt tid!
For ikke at forveksle ham med Vekic kaldte jeg i mit indre den dansktalende bulgarer for Velko-mmen!
Desværre tyder en del på, at det for denne sæson allerede nu (inden de sidste 10 afgørende kampe!) bliver er Far-Velkov!

Vi var flere, der, inden transfervinduets lukning, advarede imod, at truppen blev for smal. Vi fik tilsyneladende ret. Desværre!
Reply
(13-03-2026, 07:31 PM)VB-stralis Wrote: Meget flotte udtalelser fra Duelund. Vidste godt, at han holder meget af VB.

Noget ganske andet: Nu begynder de manglende forstærkninger da for alvor at gøre nas!
Vores forsvarsgeneral (og én af holdets mest målfarlige) Velkov er pga den brækkede arm nu ude på ubestemt tid!
For ikke at forveksle ham med Vekic kaldte jeg i mit indre den dansktalende bulgarer for Velko-mmen!
Desværre tyder en del på, at det for denne sæson allerede nu (inden de sidste 10 afgørende kampe!) bliver er Far-Velkov!

Vi var flere, der, inden transfervinduets lukning, advarede imod, at truppen blev for smal. Vi fik tilsyneladende ret. Desværre!

Det er ok at blive ved med at kritisere klubben for manglende aktivitet i transfervinduet, omend det vil være det samme man allerede har haft oppe og vende op til flere gange. Men lige på Velkovs position hentede man jo rent faktisk en backup.
Reply
Enig i at der skulle være hentet på den centrale forsvarsplads. Ikke enig i at vi hentede andet end en udviklingsspiller på den plads. Konklusionen må være at vi har fejlet brutalt i vinterpausen.

Dejligt med Duelund. Jeg synes at han i de sidste par kampe har vist høj kvalitet, og det glæder mit VB-hjerte at han melder så loyalt ud.
Reply
(13-03-2026, 08:17 PM)colazero Wrote:
(13-03-2026, 07:31 PM)VB-stralis Wrote: Meget flotte udtalelser fra Duelund. Vidste godt, at han holder meget af VB.

Det er ok at blive ved med at kritisere klubben for manglende aktivitet i transfervinduet, omend det vil være det samme man allerede har haft oppe og vende op til flere gange. Men lige på Velkovs position hentede man jo rent faktisk en backup.

Vi hentede én til midterforsvaret men sagde samtidig farvel til Sønderskov. Så 1 minus 1 = 0....
Reply
(13-03-2026, 08:28 PM)vbfyn Wrote:
(13-03-2026, 08:17 PM)colazero Wrote:

Vi hentede én til midterforsvaret men sagde samtidig farvel til Sønderskov. Så 1 minus 1 = 0....

Sønderskovs rutine taget i betragtning så er jeg nu ret sikker på at det er en opgradering også selvom vi ikke rigtig har set Latsabitze i kamp endnu.
Reply
(13-03-2026, 10:18 PM)pegro Wrote:
(13-03-2026, 08:28 PM)vbfyn Wrote:
(13-03-2026, 08:17 PM)colazero Wrote: Det er ok at blive ved med at kritisere klubben for manglende aktivitet i transfervinduet, omend det vil være det samme man allerede har haft oppe og vende op til flere gange. Men lige på Velkovs position hentede man jo rent faktisk en backup.

Sønderskovs rutine taget i betragtning så er jeg nu ret sikker på at det er en opgradering også selvom vi ikke rigtig har set Latsabitze i kamp endnu.
Det er muligt, at Latsabidze er bedre end Sønderskov, men det er stadig en 1-1 udskiftning, så bredden er ikke blevet større.
Reply
Med lidt andre ord, så havde jeg gerne set at vi havde hentet en midterforsvarer, der naturligt ville tage Nielsens plads når/hvis han blev skadet, og endda måske kunne slå ham af. Det har den nye mand ikke gjort. Så hvis han er en forstærkning, så er det efter min mening, indtil videre, en marginal en af slagsen.

Men hvis det er korrekt at Velkov er ude resten af sæsonen, så er Luka vel det naturlige næste valg i rækken.
Reply
(13-03-2026, 03:06 PM)Viktor Wrote: Det var vist Kurt, der skrev, at Duelund var en luksusspiller. Der er ikke meget "luksus" over hans udtalelser til VAF i dag.

Han er ekstremt glad for at være i VB, og bliver, det næste år hedder 1. division. Tommel op fra mig for de udtalelser.

Duelund er jo nødt til at sige som han siger - det modsatte havde jo sat det hele i brand. Tænk hvis han allerede nu meldte ud, at han ikke vil med klubben ned i 1. division. Han erkender også i interviewet, at der ingen der talte om eventuel nedrykning, dengang han signede. Alt var jo guld og grønne skove i juli/august sidste år. Selvfølgelig er det satset at kalde ham luksus spiller, men jeg kan overhovedet ikke forestille mig Duelund gider 1. division når det kommer til stykket.
Reply
Jeg vælger nu at tro på Duelund, når han siger, at han er ekstremt glad for at være i VB, hvor han føler sig værdsat.
Måske er jeg naiv og bliver skuffet, men hellere det end kynisk antage, at han bare siger det han skal sige.

I øvrigt har Claus Nørgaard i dag udtalt, at han bliver uanset hvad.
Klubånd i solskin – troskab i regn
Reply
Duelund ER glad for VB og vise-versa - og ingen tvivl om, at Duelund selv ønsker at blive. But - Money Talks:
Naturligvis er alt og alle til salg i fodboldens verden - alt handler om prisen - den rette, forstås!

Claus Nørgaard (cheftræner) er på linje med Duelund, når det nævnes, at han og 1. div. vist ikke er et match:

Hvad sker der, Nørgaard, hvis I skal spille i 1. division i næste sæson?
- "Ingenting. Jeg glæder mig sindssygt meget til sommer, hvor vi får en hel opstart igen.
Vi kan arbejde med holdet, og i transfervinduet kan vi rykke på nogle ting og danne en stærk, kompetitiv trup.
Om i 1. division eller i Superligaen har ingen betydning i forhold til at udføre mit job og være i VB."

Da Claus Nørgaard overtog VB, lå klubben på en særdeles vanskelig position med 6 points til redning:
- "Hvis jeg frygtede for 1. division, skulle jeg nok ikke have sagt ja til jobbet.
Vi lå ikke specielt godt til, da jeg sagde ja - jeg vidste, der var en kalkuleret risiko!"

Det har store økonomiske konsekvenser at rykke ned. Fx justerede AaB sine forventninger til sit regnskab med minus 25 mio,
da klubben røg i 1. div i sidste sæson: Færre tv-penge, mindre eksponering, ingen store modstanderentil at trække fulde huse.
Og det er selvsagt vanskeligere at fastholde gode spillere - og tiltrække nye - i landets næstbedste række.

VB's nye ejerskab gik med åbne øjne ind i, at det er svært at skabe grundlaget for en stabil superliga-klub, men det blev tidligt meldt ud,
at ejerskabet er med hele vejen og danner økonomisk bund i klubben - også i 1. division.

Roen i ledelsen forplanter sig til Claus Nørgaard, sikker på, at VB får sammensat en slagkraftig trup - trods evt. nedrykning.

- "Jeg føler, at jeg laver et projekt sammen med de rigtige mennesker, og at vi flytter os fremad. Det er det vigtigste for mig.
Om det hedder CL, Premier League, 2. division, 1. division eller Superligaen er ikke afgørende for mig."

Nørgaard er venlig og svarer, når spørgsmål handler om 1. div - men vil helst tale om ligaen lige nu, for han tror på, at VB kan overleve.
- "Så længe vi kan redde os fri, gør vi alt, hvad vi kan. Det kan blive umådeligt svært og ser svært ud, men vi gør alt i vor magt!" (VAF)

SMARTERE, OM VI HAVDE HENTET FORSTÆRKNINGERNE I VINTERPAUSEN! SVÆRT, SVÆRT AT HENTE DE RETTE I DIVISIONEN!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)