Threads: 0
28-02-2026, 10:09 PM
(This post was last modified: 28-02-2026, 10:34 PM by tcrlars.)
(28-02-2026, 09:57 PM)VB-stralis Wrote: Faghir kom senest hjem i kageform. Var end ikke i nærheden af superligaform. Scorede i 2025 NUL mål. Derfor!
I februar så det så ud til, at han - endelig - var kommet i gang, og jeg frydede mig. Det holdt i 1,5 kamp!
Mortensen og Beck er da reelle 9'ere. Om Arnstad og Yakob er, skal jeg lade være usagt. Men de opfører sig i det mindste sådan.
Aner ikke, om nogen af vores kan fungere som sådan. At fremhæve AK (NUL mål) er da nærmest useriøst.
Men du synes måske, vi er fint besat i front!? At vi mht. indkøb har vist rettididig omhu!?
Er det Per Beck Andersen fra AGF's seneste storhedstid du henviser til? Måske var han 9'er? Det er før min tid. Sønnen var i hvert fald rendyrket boksangriber.
Tobias Bech? Nej, det er han simpelt hen ikke... Tobias Bech er en direkte klon af Christian Gammegaard. Måske er AGF-Bech et my hurtigere.
Arnstad og Yakob hverken er boksangribere eller opfører sig sådan.
En 9'er har som sådan ikke noget med scoringer at gøre. Det har noget med placering på banen at gøre.
Hvad er det for en type du efterlyser til VB's hold, som spilleren der skal være fremme på banen? Spilleren med 39 mål i 88 kampe var jo tilsyneladende ikke løsningen. Den mest rendyrede boksangriber i nyere tid. Ham kritiserede du fra debut til afskedskamp. Hverken mere eller mindre.
VB har scoret fem mål i tre forårskampe. Det er 1,6 mål pr. kamp. Det er langt mere end du forventede, da du vendte angrebssituationen før forårsstarten.
Threads: 3
Du ser heller ikke Mortensen som 9'er!? Ligeglad. Om vi dog bare havde hentet målfarlige angribere. Eller bare én!
GF har foruden de nævnte flere andre målfarlige, fx Links (som spiller rechts).
Nej, "vi har tillid til dem, vi har." lyder parolen. Om de så allerede er i stykker, er skrøbelige som krystal eller totalt ufarlige.
VB scorede 2 mod FCF. Efter at FCF havde bragt sig foran 3-0 og var på vej væk.
VB scorede 0 mod alle tiders ringeste RFC hold - det eneste hold RFC har besejret i de seneste 10 kampe er VB.
VB scorede 3 mod FCN (i overtal). ok, godkendt.
Men da dejligt for dig, at du er fint tilfreds. Der kan du og Victor sikkert blive rørende enige.
28-02-2026, 10:32 PM
(This post was last modified: 28-02-2026, 10:35 PM by tcrlars.)
(28-02-2026, 10:24 PM)VB-stralis Wrote: Du ser heller ikke Mortensen som 9'er!? Ligeglad. Om vi dog bare havde hentet målfarlige angribere. Eller bare én!
Nej, "vi har tillid til dem, vi har." lyder parolen. Om de så allerede er i stykker, er skrøbelige som krystal eller totalt ufarlige.
VB scorede 2 mod FCF. Efter at FCF havde bragt sig foran 3-0 og var på vej væk.
VB scorede 0 mod alle tiders ringeste RFC hold - det eneste hold RFC har besejret i de seneste 10 kampe er VB.
VB scorede 3 mod FCN (i overtal). ok, godkendt.
Men da dejligt for dig, at du er fint tilfreds. Der kan du og Victor sikkert blive rørende enige.
Patrick Mortensen, Janni Serra og Stefen Tchamche er de eneste 9'ere i AGF-truppen. Hverken mere eller mindre.
Kom nu ud af busken. Hvad er det for en type du søger til VB-angrebet? Spilleren med 39 mål i 88 kampe var ikke typen - kritiseret højllydt efter hvert et VB-mål der var med til at sikre to SL-redninger og en oprykning. Hvad skal din VB-angriber kunne? Deltage i opspillet? Løbe dybt? Tage duellerne på første stolpe ved indlæg? Lave et hårdt første pres? Regelmæssige mål er jo åbenbart ikke et parameter.
28-02-2026, 10:41 PM
(This post was last modified: 28-02-2026, 11:17 PM by VB-stralis.)
Målfarlige spillere. Ved godt at Jørgen Markussen var ekstremt farlig. Engang. det samme gælder Faghir.
Fortidens bedrifter kan man ikke leve højt på evigt. Faghir har scoret 1. AK nul. Han skal kunne lave mål, som Onugkha gjorde.
Mindre kan også gøre det. En god angriber scorer i hver anden kamp. Nu gentager jeg mig selv for sidste gang: Faghir 1. AK 0.
Glæd du dig nu bare over Faghirs meriter i ungdommen. (En vigtig ting blandt meget andet er at stå det rigtige sted).
Du er tilsyneladende tilfreds. - Nu stopper jeg for denne gang!
28-02-2026, 10:46 PM
(This post was last modified: 28-02-2026, 10:47 PM by tcrlars.
Edit Reason: Pointe...
)
(28-02-2026, 10:41 PM)VB-stralis Wrote: Målfarlige spillere. Ved godt at Jørgen Markussen var ekstremt farlig. Engang. det samme gælder Faghir.
Fortidens bedrifter kan man ikke leve højt på evigt. Faghir har scoret 1. AK nul. Han skal kunne lave mål, som Chiakha gjorde.
Mindre kan også gøre det. En god angriber scorer i hver anden kamp. Nu gentager jeg mig selv for sidste gang: Faghir 1. AK 0.
Glæd du dig nu bare over Faghirs meriter i ungdommen. (En vigtig ting blandt meget andet er at stå det rigtige sted).
Du er tilsyneladende tilfreds. - Nu stopper jeg for denne gang!
Faghir 1 og AK 0, skriver du? Gældende fra sæsonstarten? Gældende fra 1. februar? Kun gældende Superliga, men ikke pokal?
Evnen til at stå det rigtige sted, skriver du. Den evne havde spilleren med 39 mål i 88 kampe vel bedre end nogen anden? Kun islændingen mellem 2019 og 2021 har i VB-regi været dygtigere i netop den disciplin.
Lave mål som Chiakha gjorde? Er du ironisk?
28-02-2026, 11:19 PM
(This post was last modified: 28-02-2026, 11:21 PM by VB-stralis.)
- score som Onugkha gjorde (evt mål i hhv. Skanderborg & Holbæk ikke medregnet. Men gør du da bare det, hvis det gør nogen forskel).
(28-02-2026, 11:19 PM)VB-stralis Wrote: - score som Onugkha gjorde (evt mål i hhv. Skanderborg & Holbæk ikke medregnet. Men gør du da bare det, hvis det gør nogen forskel).
Men føringsmål i Viborg tæller ikke?
Threads: 4
01-03-2026, 01:31 AM
(This post was last modified: 01-03-2026, 01:35 AM by Administrator.)
VB-Stralis
Quote:Du ser heller ikke Mortensen som 9'er!? Ligeglad. Om vi dog bare havde hentet målfarlige angribere. Eller bare én!
Altså GG er blot 1 mål fra Patrick Mortensen, men har scoret dobbelt så mange mål som Links. Og Duelund blot to mål fra Patrick Mortensen og scoret to mål mere end Links. Vores center forsvarer Velkov har scoret lige så mange mål som målfarlige Links.
Okay, så er 'alt' jo godt. Forskellen er bare at GF på duksepladsen på forunderlig vis har en score, der lyder 44-22.
Altimedens VB som nr sjok har en score 25-43.
I hvert fald har GF sportsdirektøren evnet at spotte målfarlige spillere (pluralis)!
Det kræver vist et større studium så, hvorfra GF's mange mål kommer. Studiet kan så udvides til at undersøge,
hvorfor GF spiller med et forsvar, medens VB undlod at hente forstærkninger hér også.
Threads: 13
Ønsker ikke at deltage i den debat, men mener, at vi i dag kan have Bismark liggende fremme. Det har vi haft før. Og Duelund kan vist også være en mulighed.
|