Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - AGF (1-2)
Tør vi drømme om en uafgjort igen i denne kamp? En sejr er nok umuligt at tro på ift. AGF's kvaliteter, men mindre kan også gøre det. Jeg er med på at der skal ske et mirakel, hvis vi skal have point med fra denne kamp, men man plejer at sige, at alt kan ske i fodbold. AGF fik uafgjort mod FCF d. 15/2, så jeg mener også, vi bør tro på det. 

Spillere der umiddelbart er skadede/syge til kampen:
Wahid Faghir, Lundrim Hetemi, Jelle Duin, Damian Van Bruggen, Tobias Lauritsen, Lasse Nielsen, Andrew Hjulsager, Ransford Amoo, Giorgi Tabatadze, Stefan Velkov(brækket underarm i gips jf. Viva Vejle Podcast)

Karantæner: 
Ingen (Vestergård er tilbage efter sin karantæne)
Reply
Det er en kamp jeg glæder mig til. AGF hjemme er ofte fede kampe. De er ved at varme godt op til kampen ved at rundbarbere Viborg, men jeg tror faktisk vi har en rimelig chance for at få point. Vi har et godt tag på dem på hjemmebane og ikke tabt siden den famøse skraldespandskamp.

Nej, selvfølgelig er det sværere denne gang fordi de er så godt kørende. Men lad os nu tror lidt på det. Det vil jo også være klassisk AGF at snuble i sådan en kamp.
Reply
Ja, vi skal være positive, men vi er enormt usikre i forsvaret, og spørgsmålet er, om det problem kan fixes inden søndag.

Mange skælder ud på Velkov, som ellers normalt er stærk. Men uden Lasse Nielsen er det jo et helt nyt forsvar, og det tager tid at blive spillet sammen. I fredags havde han dog en decideret uheldig dag, bla. da han faldt ved det tredje mål. Det bliver forhåbentlig bedre på søndag.

Alt i alt synes jeg, at vi har et hold med et stort potentiale. Spørgsmålet er, om CN kan nå at få det til at hænge sammen, før det er for sent.

NB: Jeg tør ikke tænke på det enorme genopbygningsarbejde, der kommer til at ske ved en eventuel. nedrykning. Massevis af spillere vil mene, at de er for gode til 1. division. Ingen nævnt, ingen glemt.
Reply
(23-02-2026, 09:01 AM)Viktor Wrote: Ja, vi skal være positive, men vi er enormt usikre i forsvaret, og spørgsmålet er, om det problem kan løses inden søndag.

Mange skælder ud på Velkov, som ellers normalt er stærk. Men uden Lasse Nielsen er det jo et helt nyt forsvar, og det tager tid at blive spillet sammen. I fredags havde han dog en bestemt uheldig dag, bla. da han faldt ved det tredje mål. Det bliver forhåbentlig bedre på søndag.

Alt i alt synes jeg, at vi har et hold med et stort potentiale. Spørgsmålet er, om CN kan nå at få det til at hænge sammen, før det er for sendt.

NB: Jeg tør ikke tænke på det enorme genopbygningsarbejde, der kommer til at ske ved en eventuel. nedrykning. Massevis af spillere vil mene, at de er for gode til 1. division. Ingen nævnt, ingen glemt.

Det der med genopbygning har vi jo praktiseret stort set gennem alle årene - mere eller mindre. Adskillige blomsterforretninger har kunnet melde udsolgt ved sæsonafslutningerne de sidste mange, mange år... Smile
Reply
(23-02-2026, 09:01 AM)Victor Wrote: Ja, vi skal være positive, men vi er enormt usikre i forsvaret, og spørgsmålet er, om det problem kan fixes inden søndag.

Mange skælder ud på Velkov, som ellers normalt er stærk. Men uden Lasse Nielsen er det jo et helt nyt forsvar, og det tager tid at blive spillet sammen. I fredags havde han dog en decideret uheldig dag, bla. da han faldt ved det tredje mål. Det bliver forhåbentlig bedre på søndag.

Alt i alt synes jeg, at vi har et hold med et stort potentiale. Spørgsmålet er, om CN kan nå at få det til at hænge sammen, før det er for sent.

Vi må også erkende, at Velkov jo har fået ny plads. Tidligere var det Lasse Nielsen, der skulle tage styringen i vores tre-mands forsvar. Nu er det Velkov, og måske han ikke har evnerne til dette, eller ihvertfald ikke har affundet sig med denne rolle endnu.
Reply
Så vidt vides er hverken Hjulsager eller Nielsen klar endnu. Vestergaard naturligvis (kun karantæne sidst).
Reply
(23-02-2026, 09:01 AM)Victor Wrote: Ja, vi skal være positive, men vi er enormt usikre i forsvaret, og spørgsmålet er, om det problem kan fixes inden søndag.

Vi må også erkende, at Velkov jo har fået ny plads. Tidligere var det Lasse Nielsen, der skulle tage styringen i vores tre-mands forsvar. Nu er det Velkov, og måske han ikke har evnerne til dette, eller ihvertfald ikke har affundet sig med denne rolle endnu.
Reply
(23-02-2026, 08:52 PM)Soegaard Wrote:

Jeg bider mærke i at Rasmus Lauridsen fra Brøndby endnu engang ikke er i truppen til en kamp, er der nogen som har et bud på hvorfor vi ikke hentede ham i stedet for Georgieren? Selv en lejeaftale kunne have givet mening da han trods alt har noget kampform fra efteråret. Men måske han ikke ville til Vejle/Jylland. Det forsvar har været lidt af en akilleshæl for os nogle år efterhånden, det startede med Raul som var en fin leder men som gjorde hele holdet let at læse da hans mangel på fart betød at vi skulle stå meget lavt. I foråret fik vi ret godt styr på det med Van Bruggen og Velkov i en 4-4-2 formation, men så valgte man af uransagelige årsager at gå tilbage til en 3-mand bagkæde med Lasse Nielsen, samtidig med at man ville til at være et mere højstående hold, hvilket har betydet at vi har indkasseret mange mål på omstillinger. Som jeg ser det er Lasse Nielsen en fin spiller, men han er et kæmpe fejlcast til vores projekt. 

Hvad vi så skal gøre her fra er et godt spørgsmål. Måske skal vi endnu engang satse på 4-3-3, spørgsmålet er så om Valdemar eller LN skal starte ved siden af Velkov, så kan vi bruge Bach og Flø som klassiske backs, Mike Vestergaard som 6’er, Engaard/Gumdelund og Duelund som 8’ere, Camara, Bismarck og Gammelgaard på toppen. Lad os være kompakte og spille bolden hurtigt frem på omstillinger.
Reply
Hvorfor ikke spille med en 5-mands-forsvarskæde (Flø Velkov Nielsen Lund Bach) når vi forsvarer,
og med en 3-mands, når vi har bolden - at bruge Flø og Bach som wingbacks? Er det i grunden ikke også dét, vi gør?

Ligegyldigt hvad vi gør, skal vi stå tidligt op søndag, hvis vi vil byde GF op til dans: De har Yakob, Arnstad, Bech Mortensen - foruden Links (rechts)!
Medens vi har ..?.. ..?.. ..?.. hmmm!
Reply
(23-02-2026, 11:32 PM)VB-stralis Wrote: Hvorfor ikke spille med en 5-mands-forsvarskæde (Flø Velkov Nielsen Lund Bach) når vi forsvarer,
og med en 3-mands, når vi har bolden - at bruge Flø og Bach som wingbacks? Er det i grunden ikke også dét, vi gør?

Ligegyldigt hvad vi gør, skal vi stå tidligt op søndag, hvis vi vil byde GF op til dans: De har Yakob, Arnstad, Bech Mortensen - foruden Links (rechts)!
Medens vi har ..?..  ..?..  ..?..  hmmm!

Formålet vil være at vi får noget mere fart i bagkæden, ved at spille med klassiske backs i stedet for wingbacks, som kan hjælpe med at afværge omstillinger. Der burde samtidig gøre os mere robuste på midtbanen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)