Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alexi Pitu
Er der nogen der ved, hvad der sker med ham og hvad planen er for ham i foråret? Han fik senest 17 min ca mod Aarhus Fremad d. 4/2 i en træningskamp: 
https://vejle-boldklub.dk/to-forskellige...ralproeve/

Jeg forstår ikke, hvorfor han som minimum ikke bliver anset for at være god nok til vores meget pressede bænk. Manden har spillet i Ligue 2 i 2025 og har spillet U-21 EM i 2023 for Rumænien og Europa League kval i 2018. Jeg forstår ikke hvad der gået galt med ham, da han virker til at have et stort potentiale, som vi bestemt kunne bruge her i foråret. Han må godt nok gøre det dårligt til træning eller også er der "samarbejdsvanskeligheder". Han har kun kontrakt hos os 4 måneder nu, så måske skal han bare hive lønkroner hjem uden at lave noget.
Reply
Godt spørgsmål- Hvem véd noget?
Reply
Der har i rumænske medier verseret et rygte om at Pitu får en relativt høj løn i VB. Det påstås således i denne artikel (https://www.sport.ro/stranieri/vejle-a-f...rliga.html), at hans årsløn er på omkring 250.000 Euro, som hvis man omregner til DKK svarer til ca. 155.000 om måneden.

Jeg skal ikke kunne sige om beløbet er korrekt, men det kan være medvirkende til at VB har ladet ham afsøge mulighederne på transfer markedet, hvor der fortsat er åbne vinder enkelte steder, eks.:

Bulgarien (Indtil 24/02)
Polen (Indtil 25/02)
Ukraine (Indtil 11/03)
USA (Indtil 25/03)
Sverige Indtil (25/03)
Norge (Indtil 31/03)

Jeg så i øvrigt gerne selv Pitu blive i VB, da jeg synes han indeholder et spændende potentiale, men lønnen skal så dog nok tilpasses til at han mere er en trup spiller, fremfor fast starter, og det er jo nok spørgsmålet om parterne kan enes om dette.
Reply
Bemærkede til Kikoff at Pitu som den eneste under præsentationen sparkede en bold ud til publikum. Fin gestus fra ham. Om det var hans initiativ ved jeg ikke.

Synes også godt han kan bruges noget mere. Ham og Hujber synes jeg har været bedre end det spilletid de har fået/fik.
Reply
(23-02-2026, 11:46 AM)DRB Wrote: Der har i rumænske medier verseret et rygte om at Pitu får en relativt høj løn i VB. Det påstås således i denne artikel (https://www.sport.ro/stranieri/vejle-a-f...rliga.html), at hans årsløn er på omkring 250.000 Euro, som hvis man omregner til DKK svarer til ca. 155.000 om måneden.

Jeg skal ikke kunne sige om beløbet er korrekt, men det kan være medvirkende til at VB har ladet ham afsøge mulighederne på transfer markedet, hvor der fortsat er åbne vinder enkelte steder, eks.:

Bulgarien (Indtil 24/02)
Polen (Indtil 25/02)
Ukraine (Indtil 11/03)
USA (Indtil 25/03)
Sverige Indtil (25/03)
Norge (Indtil 31/03)

Jeg så i øvrigt gerne selv Pitu blive i VB, da jeg synes han indeholder et spændende potentiale, men lønnen skal så dog nok tilpasses til at han mere er en trup spiller, fremfor fast starter, og det er jo nok spørgsmålet om parterne kan enes om dette.

Den løn tror jeg er helt skæv. Han vil i så fald være en af de allerhøjst lønnede i truppen.
Reply
(23-02-2026, 11:19 AM)SteenBiilmann Wrote: Godt spørgsmål- Hvem véd noget?

Jeg tror kun at det er trænerne/sportschefen, der ved noget. Han deltager pt. på lige fod med de andre i træningen og gør det for mig at se OK.
Reply
Jeg er ligeså undrende mht. Pitu. Jeg synes bestemt, han har set spændende ud, men hvis klubben ønsker ham videre, må det da alt andet lige være nemmere at få ham videre, hvis hvis får mulighed for at vise sig frem via spilletid. Og så bred er vores trup heller ikke p.t....
Reply
- "Jeg er ligeså undrende mht. Pitu. Jeg synes bestemt, han har set spændende ud, men hvis klubben ønsker ham videre, må det da alt andet lige være nemmere at få ham videre, hvis hvis får mulighed for at vise sig frem via spilletid. Og så bred er vores trup heller ikke p.t...." (quote vbfyn)

Meget enig, og som allerede skrevet: Han deltager fint og på lige fod med de andre i truppen!
Vil ved først givne lejlighed forhøre mig ved kilden - og viderebringe.
Reply
(23-02-2026, 07:14 PM)VB-stralis Wrote: - "Jeg er ligeså undrende mht. Pitu. Jeg synes bestemt, han har set spændende ud, men hvis klubben ønsker ham videre, må det da alt andet lige være nemmere at få ham videre, hvis hvis får mulighed for at vise sig frem via spilletid. Og så bred er vores trup heller ikke p.t...." (quote vbfyn)

Meget enig, og som allerede skrevet: Han deltager fint og på lige fod med de andre i truppen!
Vil ved først givne lejlighed forhøre mig ved kilden - og viderebringe.

Tak for det i den anden tråd! 
Alt andet lige må det være mærkeligt for ham socialt ift de andre holdkammarater i truppen, at han ikke har været med på træningslejren. Det har nok ikke gavnet hans integration på holdet. Nogle trænere vægter sociale relationer meget højt, men jeg ved ikke hvordan Nørgaard er på den front.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)