Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FC Nordsjælland - VB (3-3)
Meget enig med de ovenstående skribenter. Dog vil jeg hævde, colazero, at det røde kort var helt efter bogen:
En hensynsløs tackling bagfra kunne være gået rivende galt! Og på fotos af Dues ankel ses tydeligt kontakten med modstanderens knopper!

Forfærdelig første halvleg, hvor vi var heldige at slippe til pausen 0-1. Bemærkede, at Velkov var impliceret i samtlige mål.
I de foregående kampe var han ligeledes fælt impliceret i flere af målene. Undertegnede har adskillige gange plaideret for forstærkning i forsvaret!
Gunde spiller ret meget alibibold. Imponerer ikke i disse måneder. Vekic må øve sig i at sparke bolden ud på banen - ikke ud af banen!
Håbløst mod et så boldsikkert hold, som er så svært at vriste bolden fra!

Bagud 0-1 ved pausen fik vi en livline: Rødt kort til FCN. Nu skulle det være. Anden halvleg fløjtet i gang, og uden at vi havde rørt den,
lå bolden igen i VB's mål. Og igen få minutter senere: Velkov dog!
Herefter steppede VB'erne helt utroligt op. Vi spillede som forvandlede ved et trylleslag. Så englene sang!
Resten af kampen var det pludselig OS, der kunne gå på vandet. Stor ros til holdet, især til Due, Bach, Camara, Enggaard, Flø og Bismarck.

Jeg tror, dette resultat/spil vil give holdet et boost. Tror på, at vi har en ganske pæn chance mod AGF.
Vi har spillerne, der kan spille spillet. Men - det nytter ikke at lukke mål ind i stride strømme. Siden pausen 2.7 mål/kamp! Det' jo håbløst!
MORALEN FANTASTISK! MEGET MEGET FORNEM! TAK <3 ...
Reply
Fra den dybeste ydmygelse til et flot resultat! Den dybeste ydmygelse ville det jo være, at give dem yderligere to mål - når de var nede med en mand...Den slags sker jo aldrig. Men at hente 3-0 og kæmpe sig tilbage til 3-3 er flot og kan bruges fremadrettet rent mentalt.

Dette viser, at når holdet psykisk er ovenpå, er de lige så gode som andre hold.

Men vi skal have gjort noget ved forsvaret. Den ellers så stabile Velkov stod svagt i går.
Reply
Med hensyn til Velkov, så fik jeg jo mulighed for at gense kampen hjemme i min varme stue, og jeg vil dog give ham, at efter de 3 fatale fejl ( og nr. 3 vil jeg til nok tilgive, da alle kan falde på en bane med det sneglatte underlag- han skulle bare ikke have været Palle alene i verden som bagerste mand) så tog han sig gevaldigt sammen. 
Den kære Alexander Lind blev fra da på alle tænkelige- men lovlige - måder tacklet langt op på tilskuerpladserne. Velkov viste en "nu er det fandeme nok"- attitude. 

Please kære Velkov- lad den attitude gælde resten af sæsonen.

I øvrigt mistede jeg alt for Alexander Lind efter hans interview i nedtakten. Magen til bitterhed. Til alt held smed Per Friman ham i studiet fuldstændig under bussen for hans upassende bemærkninger!
Reply
(21-02-2026, 11:53 AM)VB-Koebenhavner Wrote: Med hensyn til Velkov, så fik jeg jo mulighed for at gense kampen hjemme i min varme stue, og jeg vil dog give ham, at efter de 3 fatale fejl ( og nr. 3 vil jeg til nok tilgive, da alle kan falde på en bane med det sneglatte underlag- han skulle bare ikke have været Palle alene i verden som bagerste mand) så tog han sig gevaldigt sammen. 
Den kære Alexander Lind blev fra da på alle tænkelige- men lovlige - måder tacklet langt op på tilskuerpladserne. Velkov viste en "nu er det fandeme nok"- attitude. 

Please kære Velkov- lad den attitude gælde resten af sæsonen.

I øvrigt mistede jeg alt for Alexander Lind efter hans interview i nedtakten. Magen til bitterhed. Til alt held smed Per Friman ham i studiet fuldstændig under bussen for hans upassende bemærkninger!

Enig. Både mht. Velkov og Lind.
Reply
Tykgaard fortryder det røde kort. Jeg forstår det godt. Det var en fifty-fifty situation.
Reply
(27-02-2026, 09:41 AM)Viktor Wrote: Tykgaard fortryder det røde kort. Jeg forstår det godt. Det var en fifty-fifty situation.

Hvis en dommer fortryder en kendelse med så meget foregående dokumentation, må dommeren ikke være dygtig nok. Det kan da godt være, at han over for sig selv inderst inde, kan fortryde det, men at melde offentligt ud bagefter er absolut no go. Det ødelægger simpelthen respekten for dommerstanden. Som om den ikke er lav nok i forvejen - bl.a. efter det manglende røde kort til FCF spilleren i AGF kampen.... Så fik jeg den lige ud igen igen... Smile Det lettede Smile
Reply
Jeg mener at det er tegn på god etik og moral - samt overskud - at gå ud og erkende at man fortryder noget. Det er menneskeligt at fejle, og at være i tvivl, og han har nu set nogle nye vinkler på situationen. Helt fair, og tegn på åbenhed og en dygtig dommerstand. Det ville derimod være et problem, hvis dommerne aldrig gik ud med deres nærmere overvejelser, inklusive fortrydelser. Åbenhed og ærlighed er vejen frem.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)