Yesterday, 09:38 PM
Prisen på Velkov kan efter nemme bonusser stige til 500.000 EUR
|
Sommertransfervinduet 2026
|
|
Yesterday, 09:38 PM
Prisen på Velkov kan efter nemme bonusser stige til 500.000 EUR
Yesterday, 09:42 PM
Vaf skriver, at vi får 3,75 mio.
Når manden ikke vil forlænge sin kontrakt, der udløber om 10 måneder, så synes jeg, at det er godt købmandskab. Velkov har tidligere været afgørende ift. at overleve i superligaen, men hans kompetencer gør ikke, at han bliver afgørende ift. en mulig oprykning, det er i hvert fald min vurdering.
Yesterday, 09:51 PM
(This post was last modified: Yesterday, 09:54 PM by VB-Koebenhavner.)
Indrømmet - forretningsmæssigt pynter det på sagen, at jeg nu læser, at han ikke har villet forlænge. Spørgsmålet er jo så, hvad han er blevet tilbudt af VB. Undrer mig at han kan synes, at det er fremskridt at skifte til en ny bundklub og for 4.år i træk få lov til at kæmpe for at undgå nedrykning.
En svækkelse er det i hvert fald, Velkov er en klassespiller- og en skade eller to så ser det skidt ud forsvarsmæssigt. Jeg er dybt uenig i at regne Lasse Nielsen ind i forsvarsligningen - han vil kun blive langsommere fra nu af - og i Superligasammenhæng er han jo totalt perspektivløs
Yesterday, 09:52 PM
Den lokale avis melder så om en pris på 500.000 €. Lidt mere spiseligt, men alligevel ærgerligt.
Yesterday, 10:11 PM
(This post was last modified: Today, 02:56 AM by VB-stralis.)
0,5 Mio € er stadig en latterligt lav pris. Desuden mister vi en vigtig CB, og en farlig målscorer.
Muligt at Velkov ikke ville forlænge (hvad blev der af 'vejlenseren'?). Money Talks, VB. Nu ryger han fra Topholdet i 1. div. til Bundholdet i Suppen. Vi mødes i den op-/nedgående lift, Velkov! Et kæmpetab. Nu skal vi på to dage have indspillet en ny backkæde. Så let er Betinia heller ikke! En bruger skriver ganske rigtigt på 'bold': - "Det kan blive dyrt! I stedet for at tilbyde en løn, Velkov ikke kan sige nej til og forlænge med en kulturbærer med de værdier, man påskønner i klubben, sælges han til underpris. SjF fik 3x dén pris for en et år ældre spiller! En ommer! - Nu skal VB sammenspille et nyt forsvar igen - med en ung Gitz, en gammel Lasse, en lejet Lund og en færing, ingen rigtigt kender niveauet på. En gambling af de store!"
Yesterday, 11:25 PM
Jeg synes også det er trist at se Velkov gå, han har godt nok været en vigtig del af holdet og klubben i 4 år. Kæmpe rollemodel for udlændinge ift. integration og åbenhed over for den by og kultur man kommer til, synes jeg. Både på og ude for banen.
Dog synes jeg, vi har nok centerforsvarere, da vi også har Selvejer udover de 4 nævnte, hvis det bliver kritisk. Han har scoret 2 mål og lavet 1 assist i 3 kampe i U-19 ligaen, så han er også en trussel offensivt som Velkov er.
Today, 03:38 AM
(This post was last modified: 10 hours ago by VB-stralis.)
VB sikrede sig vigtig kvalitet til midtbanen og defensiven op til deadline:
Mathias Jensen (21, central midtbane): Hentet permanent i Brøndby. Fik sit gennembrud i 2025, kontrakt hos os til 2030. Gunnar Vatnhamar (31, forsvar/midtbane): Færøsk landsholdsspiller, fra Víkingur Reykjavík - bringer ledererfaring. Lucas From (27, offensiv kant): Hentet i Esbjerg, kontrakt til 2029. Afgange (salg for mio): Stefan Velkov (forsvarer): Solgt til Sønderjyske. Fast overgangssum på 2,2 mio kr, kan stige til 3,7. Tobias Lauritsen (midtbane): Solgt til Kalmar for 250.000 € (1.9 mio), videresalgsklausul på 15 pct. ❌ VB afviste at sælge venstrekant Tobias Bach med en samlet pakke på 1,7 mio € (13 mio. kr).
11 hours ago
Kæmpe tab, at Velkov går. Uhyre vigtig i luftspillet i både forsvar og angreb og - sammen med en sindssyg Vekic - næsten ene mand afgørende for mirakeloverlevelsen for to år siden (f.eks. hans hovedstødsmål i sekspointssejren over AaB).
Ang. lønnen tænker jeg, at klubben ikke ønsker, at den kommer over et vist niveau, f.eks. 100000 om måneden (eller 70, aner det ikke!) Lidt skuffet. Han var blevet rød, købt hus lige ved siden af stadion - og hvad får han ud af at tage til Sønderjyske, som har lige så stor en risiko for at rykke ned, som vores "risiko" for at rykke op? Heldigvis er Lund god pt. Vi må håbe på ham og Lasse og at Gunnar og Gitz også har niveauet. Men umiddelbart er vi svækket.
9 hours ago
(This post was last modified: 5 hours ago by VB-stralis.)
Ligeledes skuffet. Troede naivt, at han var ægte rød. Lokalt forankret. Véd godt, money talks, og måske var vi for nærige,
måske SjF generøse. Der kan ligge meget bag. Sandsynligvis møder vi ham i elevatoren på vej op/ned næste sommer. Bortset fra det synes jeg, at vi har gennemført et flot transfer! Hentet tilsyneladende gode spillere, på de rette pladser. Vi fik ikke hentet 9'eren (men dén slags er svære at finde, det lykkedes ikk' engang for GF)! À propos Velkov/bagkæden: Vi har nu hentet en rigtig hb (Karlsson) - vi har 4 cb'er: Lund, Nielsen, Gitz, Vatnhamar. Skærmeren CS på vb, vil om nødvendigt kunne skiftes med Tabadtadze. Midtbanen et kapitel for sig. Vi har en stribe gode spillere hér. Frit valg på alle hylder. - Et stort spørgsmålstegn er Gunde. Kan vist få store problmer med at komme på holdet (Vestergaard bl.a ved at komme op i gear). Og nu 'P' fra Brøndby også! Offensivt har vi Faghir (som desværre stadig(!) kun kan spille 45-max 60 min) og er skrøbelig/ustabil. Heldigvis har vi fået 2 'nye' spillere hér i form af Bismarck & Camara. Dejligt. Foruden vores egen From nu. Flot at vi trods et godt bud på Bach (2 mio. €) holdt stand! Den største sten i skoen (aka. mørke sky i truppen) er Hjulsager. Frygteligt at have ham rendende i truppen, eftersom Nørgaard åbenbart under ingen omstændigheder vil gøre brug af ham. Skidt på flere måder. Det er dårligt for truppen (uro) - og ikke mindst er han en dyr spiller at have siddende i træningsrummet, på løbebåndet/ved romaskinen/ved vægtene. - Hvordan ser fremtiden ud for ham? Som tingene ser ud: Dén Hjulsager, som vi købte dyrt, som skulle være en styrende midtbanespiller (men som vi forkert brugte på fløjen), sidder nu bundet til VB - og vise versa - i et ufrugtbart tvangsægteskab! Karakter for sommertransfer 2026: 10-tal herfra!
9 hours ago
Vedr. Velkov. Efter han kom tilbage efter skaden på plastikbanen i Farum, synes jeg ikke han har været overbevisende. Mange fejlafleveringer og fejlbedømmelser af bolden. Bl.a. i kampen mod Silkeborg har han to fejlafleveringer i kritiske situationer lige efter hinanden. Kun takket være indsats fra andre endte det ikke galt. Hans målfarlighed viste han kun i pokalkampen mod Tarup-Paarup, hvilket ikke rigtig batter til noget i kampen for oprykning. Men han har dælme gjort det godt og været en fin repræsentant for VB.
|
|
« Next Oldest | Next Newest »
|