Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - Esbjerg
Helt enig Stralis. Vi mangler struktur og lederskab i forsvaret - eksemplificeret ved deres 1-1 mål. På midten mangler vi en stor stærk ledertype, som kan strukturere og styre tempoet op eller ned, og som kan noget i luftspillet. Og fremme mangler vi en 9'er.
Dejligt at se den vildskab og dynamik som Camara og Bismark skabte da de kom ind. Camara MÅ være starter nu.
Reply
Synes at CN ikke i tilstrækkelig grad italesætter, at vi gav hele og halve muligheder til Esbjerg næsten hver gang de nærmede sig vores felt.Det var ikke kun problematisk med opdækningen ved Esbjergs 2 mål.

Vi kan ikke satse på at score 3, 4 , 5 mål i alle kampene for at vinde, så det bør i den grad være et fokuspunkt. 

Og så vil jeg stadig gerne have en uddannet 9-er mere i truppen til når Faghir ikke har mere i tanken efter 45-60 minutter. Nu gjorde Bismark et ganske fint indhop-men han er ofte noget uskarp mht at omsætte chancer til mål

(22-08-2026, 12:09 PM)SteenBiilmann Wrote: Helt enig Stralis. Vi mangler struktur og lederskab i forsvaret - eksemplificeret ved deres 1-1 mål. På midten mangler vi en stor stærk ledertype, som kan strukturere og styre tempoet op eller ned, og som kan noget i luftspillet. Og fremme mangler vi en 9'er.
Dejligt at se den vildskab og dynamik som Camara og Bismark skabte da de kom ind. Camara MÅ være starter nu.

En Saeid- type som når han var bedst Smile
Reply
Jeps. Og en Raul type til forsvaret. Vi mangler chefer.
Reply
Ikke en Raul på den måde, som han spillede på. Det ville ændre hele spillet I en langsom-på-tværs og lange bolde facon. Den vej skal vi ikke.
Reply
Nej helt enig Victor - men som ledertype.
Reply
(22-08-2026, 12:02 PM)OAOA Wrote:
(22-08-2026, 10:31 AM)SteenBiilmann Wrote: Nu har jeg set deres 1-1 må igen, og jeg må bare sige at Sønderskov er totalt umarkeret. Han bevæger sig fra vores venstre side og over mod højre, skubber lidt til Velkov, og han (og Foss) står så helt og aldeles fri, og har tid og tonsvis af plads til at heade. Der er flere meter til nærmeste VB-spiller. Det må ikke ske, at to angribere så let får så meget plads inde i vores felt.
Både Velkov som modtager et skub fra Sønderskov, og Lund som ikke følger med Foss, er ikke nok oppe på dubberne. Der er ingen zonemarkering i området heller.
Og det må simpelthen ikke komme som en overraskelse for spillerne at der bliver skubbet og screenet.
Så det mål betragter jeg helt og aldeles som resultatet af sjusket og fejlslagent forsvarsspil.

ikke offside eller ej, så laver vi to store markeringsfejl ved begge mål, her lå vi forholdsvist let kunne forbedre os. 
Nørgaard mener, at han var offside og målet ikke skulle have stået.
Reply
Mht. Sønderskov's scoring var han ikke offside, men om én eller flere øvrige Esbjerg var i strafbar offside, ved jeg ikke. Det er dét, vi får - og må leve med - uden VAR. Og det synes jeg et eller andet sted, det er befriende ikke at skulle vente i op til flere minutter for at få en afklaring.
Jeg ser det dog mest som dårlig opdækning.
Reply
DET HOLDT HÅRDT!

Til Ære for de Brugere ... der ikke kommer på FB, lægger jeg lige Møllers beskrivelse af kampen ind hér:

"Forløsningen kom til sidst. Det holdt hårdt i dagens kamp, hvor vi skulle helt frem til det 94. minut, før forløsningen kom mod EfB.
Og i det 96. minut lukkede vi kampen til 4-2. Kampen bød på en 1. halvleg, hvor vi i perioder var i store problemer.
EfB pressede højt, og vi havde svært ved at finde løsninger. Kiel forsøgte med fagter og råb at skubbe kanterne ind i mellemrummet,
så der kunne blive plads til backs, men ofte forgæves. Det kostede blandt andet Marcussen en udskiftning i pausen,
ligesom Faghir måtte lade sig udskifte. Udmærket, at Faghir falder ned i banen og er med til at spille boldene af,
men alt for ofte nåede han ikke tilbage i feltet, når muligheden for indlæg opstod. Det sagt, så er 3 mål i 2 kampe mere end godkendt
– især i betragtning af, at han spillede 60 min. i Kolding og 45 i dag.
Bortset fra sejren, er det bekymrende, at vi endnu en gang lukker 2 mål ind på hjemmebane – sidst lukkede vi 4 ind!
Det bliver jo ved at være et problem, hvis ikke vi får styr på det defensive.

Nicolai Larsen virker fortsat usikker i målet. Jeg er aldrig helt tryg ved ham, den usikkerhed kan også smitte af på forsvaret.
Han kommer ofte ikke ud til dødboldene, og hver gang opstår der problemer. I dag lukker vi 2 mål ind på dødbolde.
Bisgaard har ansvaret for dødbolde, og i samtlige kampe i sæsonen har vi set situationer, hvor vi står forkert.
Det er noget, VB bør have stort fokus på i den kommende træningsperiode.
Nørgaard var tidligere kendt som dygtig på det område som assistent i klubben, så lidt bemærkelsesværdigt,
at vi stadig ser så store mangler i den defensive struktur på dødbolde.

Hetemi igen banens bedste. Hans overblik og evne til at drive bolden frem virkelig imponerende. Drengen var ude i et år,
alligevel leverer han den ene stærke præstation efter den anden. Svært ikke at være imponeret.

From fra EfB har været rygtet til VB, og i dag sad anføreren på bænken under hele opgøret.

Bach - spændende, om vi kan holde på ham, scorede for 5. kamp i træk. Og om han fremover skal være 9'er backup.

Bisse havde i går møde med sin agent. Han var en af de spillere, vi ville forsøge at sælge / udleje.
Han har ellers kæmpet sig tilbage efter sin skade, men hans udvikling ser ud til at være stagneret.
Problemet skulle være, at der pt. ikke er større interesse for ham. Spændende at følge, hvad der sker. - Desværre skadet igen.

13 points efter 5 kampe. Flot! Men - det hører med til historien, at vi endnu ikke har mødt et rigtig stærkt 1. div.hold.
Det skal på ingen måde tage glæden fra den start, vi har fået. 13 points er stærkt, og det er bare med at nyde det.
I øvrigt var der ikke offside på Bismarks mål, da bolden kom fra en EfB-spiller!"
Reply
Sønderskov der jubler i stedet for at vise respekt for sin gamle klub? Syntes fandme  det er noget svineri!
Reply
(22-08-2026, 05:50 PM)Vindueknækkeren Wrote: Sønderskov der jubler i stedet for at vise respekt for sin gamle klub? Syntes fandme  det er noget svineri!

Selvfølgelig skal han da have lov at juble. Han er jo hverken født eller opvokset i Vejle.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)