Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - Esbjerg
For en uge siden vandt vi lettere over Kolding, end jeg havde regnet med. Det garanterer selvfølgelig ikke, at det samme sker i morgen.

Uden at kende til dem, tror jeg, at EfB er et stærkt hold. De var tæt på top 2 sidste år.

Vi skal stille op på samme måde som sidst, dog selvfølgelig uden GG den Ældre. Her mener jeg, Camara skal gå ind.

Karlsson må blive på taget - eller bænken... Det vil være alt for risikabelt at kaste ham ind nu. På midten genvalg til Lund.

Forhåbentlig fortsætter vi med vores flotte offensive spil, uden at blive for åbne i forsvaret.
Reply
Er mest spændt på om From er med.
Reply
(20-08-2026, 11:10 AM)Victor Wrote: For en uge siden vandt vi lettere over Kolding, end jeg havde regnet med. Det garanterer selvfølgelig ikke, at det samme sker i morgen.

Uden at kende til dem, tror jeg, at EfB er et stærkt hold. De var tæt på top 2 sidste år.

Vi skal stille op på samme måde som sidst, dog selvfølgelig uden GG den Ældre. Her mener jeg, Camara skal gå ind.

Karlsson må blive på taget - eller bænken... Det vil være alt for risikabelt at kaste ham ind nu. På midten genvalg til Lund.

Forhåbentlig fortsætter vi med vores flotte offensive spil, uden at blive for åbne i forsvaret.

Nej det gør det ikke, men er bestemt enig i, At EFB er et stærkt hold. De har dog ikke fået den ønskede start på Betinia LIGA, men jeg tror, de kommer igen med den trup, de har. 
Enig i det med opstillingen udover at jeg synes, det vil være fint at prøve med Karlsson allerede nu. Jeg er ikke enig i, at det er for risikabelt, da jeg synes, det netop er i sådan en kamp, det giver mening at nye spillere for spilletid - modsat en pokalkamp som er mere "altafgørende" end en enkelt ligakamp i starten af sæsonen. Vi har jo ikke flere træningskampe eller lette pokalkampe nu alligevel og han skal vel have chancen snarest, hvis han er købt til startopstillingen(hvis han er fit osv). Han spillede 32 minutter d. 9/8 i Allsvenskan, så jeg tænker da at han er klar til at spille 1. division. Han har dog ikke spillet ca 90 min i en kamp siden 5/4 2026. Enig i genvalg til Lund, hvis han skal være fast starter. Jeg synes det kunne være godt hurtigst muligt at få spillet den nye bagkæde sammen. 
Jeg er også meget spændt på at se om From er med og at se Sønderskov. 
https://www.transfermarkt.com/johan-karl...aison/2025
Reply
På Esbjergs hjemmeside kan man se en formodet startopstilling uden From - mon ikke han først præsenteres efter EfB-kampen?
Sandsynligvis stiller EfB dét krav, at From først må spille efter det indbyrdes opgør. Ret overbevist om det.

Men er Karlsson klar og frisk, kan han sikkert godt få debut allerede i morgen. Måske startende som 'Karlsson på Bænken' ....
Reply
Lasse N klar til i morgen (kommer nok på bænken).

Gitz og Hjul næsten klar (dog ikke med i morgen (VAF)).
Reply
er ret optimistisk mht. kampen - og det er pisse farligt at være. Det er min erfaring med VB. Esbjerg var mega ringe mod Hobro. From var deres bedste spiller, og han er sandsynligvis ikke med i aften pga. rygtet om klubskifte. Vejle scorer mål på helt forunderlig vis og imod al sund fornuft set i forhold til historik, opstilling, form og mm. Så det burde være en overkommelig opgave....men alligevel...ved sgu aldrig med VB... Smile
Reply
Enig - også i din tvivl!
Reply
Hæ - ja, jeg sidder sgu også med en helt mærkelig optimisme, som jeg næsten ikke tør føle eller udtale. Vi er jo blevet skuffede så utroligt mange gange før.
Men niveauet i 1. div. ér markant lavere end i superligaen. Det synes jeg har været ret tydeligt i de kampe jeg har set. Både individuelt og taktisk. Vi har tydeligt mere tid og plads i alle spillets faser. Modstanderne sidder slet ikke i haserne på os som de gjorde i superligaen. Og det skal vi naturligvis fortsætte med at udnytte.
Så jeg er også meget forsigtig optimist mht aftenens kamp. Ikke mindst da From antageligt ikke er med for Esbjerg.
Reply
Jeg tror afgjort også på sejr i aften, da vi har det bedste hold, har medvind og er på hjemmebane.

Læste netop kampreferatet af Esbjergs seneste kamp, hjemme mod Hobro. - EfB's holdopstilling:
1 Lykke - 25 Bjerge 15 Sønderskov 5 Foss 15 Strand - 11 Bjur 22 Hvidt 8 Maden 7 From - 18 Hansen 80 Brajanac
På ingen måde nogen stjerneparade og mig bekendt er Lucas From taget af holdkortet!

I 1. halvleg producerede EfB én chance ved (25) Gustav Bjerge, som slet ikke fik ram på bolden. (7) From med god afslutning.
I 2. halvleg scorede EfB ved (7) From, som fik ros efter kampen men næppe spiller i aften. Hobro scorede så på hovedstød og langskud.
Da EfB kom bagud, havde de gode intentioner, men det blev ved dét.

- Lyder ikke vildt skræmmende, men ingen kamp vundet på forhånd: Der skal fightes! - Uden for korte tilbagelægninger! - OG FIGHTES!
Reply
Quote:JydskeVestkysten, jv.dk: Ud fra træningen torsdag ser det hverken ud til, at John Kolawole eller Lucas From begynder kampen mod Vejle på banen.
Klubånd i solskin – troskab i regn
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)