Benjamin forlænger med vejle! Godt arbejdet af vores akademi.
|
Benjamin Stelmann
|
|
15-08-2026, 02:17 PM
(This post was last modified: 15-08-2026, 02:24 PM by Tobias Jacobsen.)
Er der nogen, der ved noget om status ift. Benjamin Stelmans udvikling og nuværende niveau - og hvor stort et talent, han er? Jeg kan se, at han har spillet mange kampe som højre back for U-19-holdet i sidste sæson - og også kampe på U-17-landsholdet som CB/HB. Kan se han fik et "Knock" i april og lidt mindre spilletid på U-19 efterfølgende i foråret. Tychosen udtalte i 2025, at VB havde store forventninger til ham. Synes det er spændende, at han både har spillet midtbane, stopper og højre back. Lidt ligesom Gundelund? Ved ikke om han minder om ham som type ellers.
Han bliver beskrevet som en, der ikke er den største spiller, men han har efter sigende en god springkraft og er meget forudseende og dygtig i sit defensive duelspil, hvor han er stærk 1:1. Jeg kan konstatere, at Stelman ikke har været med på bænken i Betinia LIGA eller pokalen endnu hvorimod de 17-årige Nicolas GG, Brolund, Pløger, Jakob Sørensen(selvejer) har. 16-årige Jeppe Højgaard (CB) var endda med reserverne mod HSV, men ved ikke om Stelman har været skadet eller om han bare ikke er forrest i køen. https://bold.dk/fodbold/nyheder/vejle-ju...orlaenger/ https://www.transfermarkt.com/benjamin-s...n_id/20901 https://www.transfermarkt.com/benjamin-s...aison/2025
15-08-2026, 03:45 PM
(15-08-2026, 02:17 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Er der nogen, der ved noget om status ift. Benjamin Stelmans udvikling og nuværende niveau - og hvor stort et talent, han er? Jeg kan se, at han har spillet mange kampe som højre back for U-19-holdet i sidste sæson - og også kampe på U-17-landsholdet som CB/HB. Kan se han fik et "Knock" i april og lidt mindre spilletid på U-19 efterfølgende i foråret. Tychosen udtalte i 2025, at VB havde store forventninger til ham. Synes det er spændende, at han både har spillet midtbane, stopper og højre back. Lidt ligesom Gundelund? Ved ikke om han minder om ham som type ellers.Det jeg har hørt er, at han har været skadet i foråret og efterfølgende haft et formdyk. Jeg kan se at han i dag har været på bænken og kommet ind til 2. halvlegs start på U/19. De vandt i øvrigt med 4-0 over OB, Det er vist 1. gang i verdenshistorien, at de vinder over OB.
15-08-2026, 05:00 PM
(This post was last modified: 15-08-2026, 05:07 PM by Tobias Jacobsen.)
(15-08-2026, 03:45 PM)pegro Wrote:(15-08-2026, 02:17 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Er der nogen, der ved noget om status ift. Benjamin Stelmans udvikling og nuværende niveau - og hvor stort et talent, han er? Jeg kan se, at han har spillet mange kampe som højre back for U-19-holdet i sidste sæson - og også kampe på U-17-landsholdet som CB/HB. Kan se han fik et "Knock" i april og lidt mindre spilletid på U-19 efterfølgende i foråret. Tychosen udtalte i 2025, at VB havde store forventninger til ham. Synes det er spændende, at han både har spillet midtbane, stopper og højre back. Lidt ligesom Gundelund? Ved ikke om han minder om ham som type ellers.Det jeg har hørt er, at han har været skadet i foråret og efterfølgende haft et formdyk. Jeg kan se at han i dag har været på bænken og kommet ind til 2. halvlegs start på U/19. De vandt i øvrigt med 4-0 over OB, Det er vist 1. gang i verdenshistorien, at de vinder over OB. Det er nok meget naturligt med at formdyk efter en skade. Jeg håber da han kan erobre en startplads på U-19 først og fremmest - og så kan måske på sigt byde sig til på førsteholdet ved skader på højreback, hvis det er der, han skal spille på U-19? Selvejer er klart foran ham på centerback positionen ift. seniortruppen, men vi har ikke mange alternativer lige nu på højre back, så vejen virker egentligt ikke så lang. Max Jensen er central midtbane og synes ikke, han skal spille højre back, selvom han startede inde der imod AB og fik 64 minutter. Stærk start af U-19-drengene! Må de få stor succes i denne sæson! Ifølge denne oversigt fra Transfermarkt har de for mange år siden vundet over OB - senest i 2019: https://www.transfermarkt.co.uk/vergleic...r_id/14364
15-08-2026, 11:18 PM
(15-08-2026, 05:00 PM)Tobias Jacobsen Wrote:Det meste af foråret har Laurits Engmark spillet højrebacken og han var også længe med til førsteholdets opstart her efter sommerferien, så lidt konkurrence er der om pladsen.(15-08-2026, 03:45 PM)pegro Wrote:(15-08-2026, 02:17 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Er der nogen, der ved noget om status ift. Benjamin Stelmans udvikling og nuværende niveau - og hvor stort et talent, han er? Jeg kan se, at han har spillet mange kampe som højre back for U-19-holdet i sidste sæson - og også kampe på U-17-landsholdet som CB/HB. Kan se han fik et "Knock" i april og lidt mindre spilletid på U-19 efterfølgende i foråret. Tychosen udtalte i 2025, at VB havde store forventninger til ham. Synes det er spændende, at han både har spillet midtbane, stopper og højre back. Lidt ligesom Gundelund? Ved ikke om han minder om ham som type ellers.Det jeg har hørt er, at han har været skadet i foråret og efterfølgende haft et formdyk. Jeg kan se at han i dag har været på bænken og kommet ind til 2. halvlegs start på U/19. De vandt i øvrigt med 4-0 over OB, Det er vist 1. gang i verdenshistorien, at de vinder over OB.
17-08-2026, 01:05 PM
(15-08-2026, 11:18 PM)pegro Wrote:(15-08-2026, 05:00 PM)Tobias Jacobsen Wrote:Det meste af foråret har Laurits Engmark spillet højrebacken og han var også længe med til førsteholdets opstart her efter sommerferien, så lidt konkurrence er der om pladsen.(15-08-2026, 03:45 PM)pegro Wrote: Det jeg har hørt er, at han har været skadet i foråret og efterfølgende haft et formdyk. Jeg kan se at han i dag har været på bænken og kommet ind til 2. halvlegs start på U/19. De vandt i øvrigt med 4-0 over OB, Det er vist 1. gang i verdenshistorien, at de vinder over OB. Ja det må man sige, der er. Det ser umiddelbart ud til, at det var Max Jensen, der spillede højre back i 4-0 sejren mod OB i 1. halvleg - indtil han blev rykket frem på midtbanen i 2. halvleg, hvor Stelman kom ind pga småskavanker til Amoo og Petrache(ikke så godt). Kunne dog ikke se, at Stelmans præstation var nævnt, så ved ikke hvordan, han gjorde det udover at forsvaret ikke lukkede mål ind. Max Jensen og Brolund blev igen fremhævet af spillere, der spiller backs af Mads Nissen. Ali Riad kom ind efter 70 minutter og ser faktisk også ud til at være højre back som udfordrer til Stelman, men ved ikke om de byttede rundt der igen. https://vejle-boldklub.dk/magtdemonstrat...premieren/
17-08-2026, 01:47 PM
(17-08-2026, 01:05 PM)Tobias Jacobsen Wrote:Stelman var i øvrigt med i 1. holdets træning i dag, da der var dømt skolegang til Max, Brolund og GG. Engmark er skadet.(15-08-2026, 11:18 PM)pegro Wrote:(15-08-2026, 05:00 PM)Tobias Jacobsen Wrote: Det er nok meget naturligt med at formdyk efter en skade. Jeg håber da han kan erobre en startplads på U-19 først og fremmest - og så kan måske på sigt byde sig til på førsteholdet ved skader på højreback, hvis det er der, han skal spille på U-19?Det meste af foråret har Laurits Engmark spillet højrebacken og han var også længe med til førsteholdets opstart her efter sommerferien, så lidt konkurrence er der om pladsen. Nicolaisen og Kerim Sejdic er på vej tilbage.
17-08-2026, 10:30 PM
(17-08-2026, 01:47 PM)pegro Wrote:Spændende med Stelman til 1.holdstræning. Tænker også han har et fint potentiale. Skolen skal jo passes. Ja okay håber da han er klar snart igen.(17-08-2026, 01:05 PM)Tobias Jacobsen Wrote:Stelman var i øvrigt med i 1. holdets træning i dag, da der var dømt skolegang til Max, Brolund og GG. Engmark er skadet.(15-08-2026, 11:18 PM)pegro Wrote: Det meste af foråret har Laurits Engmark spillet højrebacken og han var også længe med til førsteholdets opstart her efter sommerferien, så lidt konkurrence er der om pladsen. Er virkeligt spændt på hvilken back der først slår fuldt ud igennem på førsteholdet af de mange unge backs, der træner med førsteholdet on/off. Så er der vel som sådan 5 primære U-19 spillere der spiller back med Jensen, Brolund, Engmark, Stelman og Riad. Fedt at få Nicolaisen og Sejdic tilbage. |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)