Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
(03-08-2026, 08:18 PM)Engangvejlealtidvejle Wrote: Tvivler nu på at det var Henrik Toft's 3 mål i 2 kampe, hvor vi vandt stort i begge, der afgjorde oprykningen. Både Issey , Lawal og Balling var langt vigtigere.

Sakset fra Wikipedia:

I 2005 blev han kåret som Årets spiller i 1. division 2005 og var en vigtig brik på Vejle-holdet, der sikrede sig oprykning til Superligaen i 2005/2006 sæsonen

Men det var ikke så meget det der var min pointe- jeg efterlyste tidligere tiders handleevne/kraft overfor konkurrerende klubber  Wink

(04-08-2026, 03:54 PM)Victor Wrote: Duin ude resten af året! VB søger efter en ny angriber.

Lasse Nielsen ude et par uger endnu.

Gitz tilbage på træningsbanen.

VAF

Den signing med Duin og efterfølgende forløb er noget af det mest groteske i mit lange forløb som VB-fan

(04-08-2026, 04:30 PM)McLovin Wrote: Som jeg hele tiden har sagt. Ingen grund til at være så negativ. Det gik. Og der KOM forstærkninger. Dejligt at det er en dygtig sportslig ledelse der handler, og ikke katastrofe-tænkende hysteriske fans.

Men gad vide om det er fordi, de har læst “ekspertenes” dommedags profetier herinde, at de handler? Eller om det er fordi de har begge hænder sikkert på rattet og ikke er nogle fu..ing amatører?

Ja ligesom ledelsen havde en stensikker hånd på rattet, da de styrede os direkte ned i 1.divison ved at forholde sig totalt passivt i vinterens transfervindue

Jeg kan nu ikke falde på halen over, at de henter en spiller som de fleste herinde på Forum og FB i lang tid forbandede langt væk for den ene fejl efter den anden -og som er en yderst kortsigtet løsning på en halvårlig kontrakt.Dermed ikke være sagt, at det ikke indenfor de rammer Hemmersam åbenbart har at arbejde indenfor ikke er en fornuftig nok løsning

Men den voldsomme hyldest til ledelsen alene på den baggrund er måske lidt i den overdrevne ende.

Nej lad mig se dem komme med en angriber der indtil nu har bevist sig på et fornuftigt plan og som ikke er en omvandrende skadestue. Så kan vi kigge på skåltalerne.

Er det i øvrigt en fast bestanddel af dine sproglige verden at folk skal kaldes for øgenavne og deres meninger karikeres i sort/hvid? Jeg og andre kan selvfølgelig bare lade være med at læse dine indlæg, men når du skriver dem må jeg formode, at det er fordi du gerne vil høres i debatten, ikke? Hvis jeg har ret vil jeg bare venligst anbefale dig at gentænke din form lidt

God Aften Wink
Reply
Det er en helt fair kritik. Den tager jeg til mig.

Omend jeg har brug for at få noget på det rene. Jeg faldt først ned på deres niveau og kaldte folk negative, som et modsvar på at jeg blev kaldt naiv i en, hvad jeg tolkede som, værende nedladende vending. Sort/hvid-tingen var ikke mig der introducerede. Det var noget jeg forsvarede mig imod.

Jeg hylder ikke ledelsen for de 2-3 signings der er sket indtil nu. Jeg hylder dem for at tænke langsigtet og den retning de har sat. Det har jeg håbet på i mange år.
Reply
(04-08-2026, 06:25 PM)Allan Simonsen Wrote: Nu vil jeg ikke lyde alt for negativ, men altså: Hvad sker der lige for billetpriserne på Vejle Stadion i denne sæson?

180 kr for en voksenbillet imod Hillerød. Det er jo ikke ligefrem, fordi vi skal møde Real Madrid. Jeg ved det godt, inflation osv., men de billetpriser er da gået helt amok.

VAF har en artikel om det. Ja, det er rigtigt nok at de vil have folk på abonnementsordningen. Forhåbentlig skyder de ikke sig selv i foden og skræmmer andre væk som ikke har ordningen. For eksempel folk der bor i Kbh - eller andre steder længere væk - og som ikke kommer på stadion hver gang. Gider de betale den pris?

Jeg synes ikke et hold i 1. division skal have landets højeste entrepris, så kom nu lige VB. Det er jo ikke ligefrem fordi man har leveret varen alligevel på banen det seneste år.
Reply
(04-08-2026, 07:24 PM)McLovin Wrote: Det er en helt fair kritik. Den tager jeg til mig.

Omend jeg har brug for at få noget på det rene. Jeg faldt først ned på deres niveau og kaldte folk negative, som et modsvar på at jeg blev kaldt naiv i en, hvad jeg tolkede som, værende nedladende vending. Sort/hvid-tingen var ikke mig der introducerede. Det var noget jeg forsvarede mig imod.

Jeg hylder ikke ledelsen for de 2-3 signings der er sket indtil nu. Jeg hylder dem for at tænke langsigtet og den retning de har sat. Det har jeg håbet på i mange år.

Jeg kan jo kun tale for mig selv-jeg har ikke skrevet at nogen var naive. Jeg protesterer mod decideret faktuelt forkerte påstande-men bortset fra det er jo ikke nogen herinde, der vil VB andet end det absolut bedste og den størst mulige succes

Vi er så nogen gange uenige om vejen derhen-men det er jo derfor man har en debat Wink

Jeg er ikke helt enig med dig i, at der er en sikker retning. Den har efter min opfattelse været skiftet nogen gange, siden de nye ejere tog over. Er helt sikker på, at det med masseudskiftningerne i truppen sidste år, var med en ambition om en helt anden præstation og placering end tilfældet blev. Da det så kiksede ville man ikke tage konskevensen og rette på på tingene i vinterpausen men lod klubben ryge i frit fald ud af Superligaen.

Det er historie nu- sket er sket- men for mit vedkommende har ledelsen af VB en del at bevise for at genskabe min tillid til, at de nok skal få klubben tilbage som en stabil del af Superligaen
Reply
(04-08-2026, 07:26 PM)colazero Wrote:
(04-08-2026, 06:25 PM)Allan Simonsen Wrote: Nu vil jeg ikke lyde alt for negativ, men altså: Hvad sker der lige for billetpriserne på Vejle Stadion i denne sæson?

180 kr for en voksenbillet imod Hillerød. Det er jo ikke ligefrem, fordi vi skal møde Real Madrid. Jeg ved det godt, inflation osv., men de billetpriser er da gået helt amok.

VAF har en artikel om det. Ja, det er rigtigt nok at de vil have folk på abonnementsordningen. Forhåbentlig skyder de ikke sig selv i foden og skræmmer andre væk som ikke har ordningen. For eksempel folk der bor i Kbh - eller andre steder længere væk - og som ikke kommer på stadion hver gang. Gider de betale den pris?

Jeg synes ikke et hold i 1. division skal have landets højeste entrepris, så kom nu lige VB. Det er jo ikke ligefrem fordi man har leveret varen alligevel på banen det seneste år.

Jeg bor i Aarhus, og jeg har hverken tid eller råd til at tage til turen til alle hjemmekampe (jeg har ikke bil). I så fald skulle jeg bruge 4-5 timer og 400-500 kr. hver anden weekend. Derfor giver det fin mening at købe enkeltbilletter en gang imellem, men folk som mig bliver åbenbart ikke prioriteret af klubben længere.
Reply
Er der nogen som har adgang til denne artikel?

Og er vi en af de klubber som Billund Lufthavn sponsorerer? Hvis ikke synes jeg det er sløjt ift. vores geografiske placering.

https://vafo.dk/erhverv/lufthavnen-har-f...b55e50d-13
Reply
AI skriver: Ja, Billund Lufthavn er partner og sponsor for Vejle Boldklub (VB).
Lufthavnen fungerer som fast samarbejdspartner og optræder jævnligt som kampsponsor til VB's hjemmekampe på Vejle Stadion.
De bidrager ofte til fan-aktiviteter i fanzonen, såsom fodboldaktiviteter for børn og kåringer af kampens spiller.

Billund Lufthavn har sponsoraftaler med flere jyske superligaklubber.
Reply
(06-08-2026, 08:42 AM)Jonathan Togo Wrote: Er der nogen som har adgang til denne artikel?

Og er vi en af de klubber som Billund Lufthavn sponsorerer? Hvis ikke synes jeg det er sløjt ift. vores geografiske placering.

https://vafo.dk/erhverv/lufthavnen-har-f...b55e50d-13

Billund Airport er Guldsponsor i henhold til https://vejle-boldklub.dk/business/regio...aerk/guld/
Reply
Et par fine kommentarer på 'bold'!

vbk-fyn skriver:
Jeg forstår ikke, vi stiller op med spillere ude af position. Gundelund i midterforsvaret, og Camara som back!
Lund er åbenbart ikke klar, men så hiv én op fra U19, så folk spiller deres vante positioner.

Maradona-Messi skriver:
Det er ikke, fordi vi kommer stormende ud, selv om, vi har bevæget os længere fremad end i Superligaen.
Men nærmest heller ikke muligt at komme længere tilbage!
Dejligt vejr, mange mennesker, frisk udesejr og pokalsejr i benene, hvilket foranledigede en stor del af spillerne til endnu en gang at slå verdensrekord i personlige fejl. Jeg har vist ikke set et hold lave så sindssygt mange personlige fejl

- og forsvarskæden skræmmende ringe. CS demonstrerede igen, at han ikke kan dække op (el holde koncentrationen)
i en hel kamp. Gundelund er tydeligvis IKKE CB, og Camara IKKE højre back, tydeligt!
Bisse en skygge af sig selv og Faghir virker på ingen måde i form (underligt, efter et år hér)!
Hetemi og Duelund er jeg til gengæld meget begejstret for.

orakelekspert skriver:
Enig mht. Gundelund. Han var én af mine favoritspillere i forrige sæsons vanvittige overlevelse, men siden da kun skuffet. Gerne tre spillere til klubben: en cb, en hb og en striker.
Reply
STADIG MEGET AT ARBEJDE MED - MEN OGSÅ GRUND TIL OPTIMISME

(- under denne overskrift har Møller kreeret et fint indlæg oven på sejren i går. Af hensyn til dem, der ikke er på FB,
lægger jeg hér et uddrag (af de ting, jeg finder væsentlige - og er enig i Wink :

Efter sejren over Hillerød er der masser at arbejde med. Men flere positive ting at tage med.
Vi er udfordrede på vore backs og mangler en stopper vsa. Velkov. Gunnar rygtes til VB, og det ligner et kommende snarligt samarbejde.

På midten har Bisse, Hetemi & Duelund lignet de foretrukne. Her mangler vi fysik, hvis vi defensivt skal være dominerende mod de bedre.
Hetemi fantastisk på midten, men vi mangler et bindeled mellem midtbane og forsvar.

Bagou scorede 2 mål for Hvidovre i går. En målfarlig spiller, som vi ikke lykkedes med at hente, trods masser af mål i 2. div.
Den sportslige ledelse kunne kigge mod SIF, som bl.a med Adamsen har haft succes med at finde målfarlige spillere i lavere rækker.

Nicolai Larsen har ikke fået den ønskede start hér. Minder lidt om andre målmænd, kommet op i årene, lidt tunge i deres bevægelser.
Forhåbentlig finder han et højere niveau sammen med forsvaret, når samarbejdet bliver bedre.

Spillerne kommer fra et år fyldt med nederlag. Vinder vi et par kampe mere, vil spillet blive mere frit og sprudlende.

En ting, der imponerede mig i går: Lysten og evnen til at spille fremad og gennem kæderne.
Noget, jeg ikke mindes at have set meget af det seneste år.
Det, de tre på midten måske mangler defensivt, fik de så vist offensivt i går. En helt anden bevægelse i holdet,
virkelig positivt at se. Kæmpe ros til spillerne og trænerteamet, som tydeligvis har arbejdet hårdt med den del.

Nørgaard & Co. fik da modbevist nogle af kritikerne omkring det offensive. Havde vi haft en rigtig 9’er at sigte efter i feltet,
kunne det blive rigtig underholdende.

Svært at være positiv omkring forsvaret. Kun Velkov kan fysisk være med. Flere gange nærmest moste han sin modstander.

Kampene skal vindes, hvis vi igen næste sommer skal være tilbage i det fine selskab.
Vi har 3 transfervinduer til at gøre hold og trup konkurrencedygtig til et forhåbentligt gensyn med Ligaen.

Der skal hentes spillere med rette indstilling og nødvendige kvalitet. Næste sommer SKAL vi være klar!

Hemmersam og co. har forhåbentlig lært af de fejl, åbenlyst begået på transfermarkedet det seneste år.
Det er okay at lave fejl. Bare man lærer af dem – og ikke laver de samme igen!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)