02-08-2026, 09:16 PM
|
Sæson 2026/2027
|
|
02-08-2026, 10:55 PM
(This post was last modified: 02-08-2026, 10:59 PM by VB-stralis.)
Jeg er 100% enig i alt, du skriver, Togo - og føler som du, at McLovin tager enhver kritik personligt.
Så personligt, at man (næsten) kunne føle, han var ansat i klubben. Véd dog helt sikkert, at end ikke de, ville forsvare så 'naivt': At det jo går "forrygende" - fordi vi vandt to kampe i forrige sæson, hvor alt var afgjort, plus 'opnåede' ét point hjemme mod oprykkerne! (I PARENTES BEMÆRKET VAR SEJREN I KØGE BLOT DEN TREDJE SEJR I 2026! - JO VANVITTIGT!) For det første er truppen totalt skævt sammensat (alt for mange midtbanespillere, alt for få forsvarsspillere & ditto angribere)! I dén grad understreget i Køge: Camara tvunget til at lege back! Gunde tvunget til at lege centerforsvarer. Velkov tvunget til at spille trods ustabilitet pt, ingen erstatning for CS! På midten No Problemos! I angrebet er Duin igenigen skadet. Faghir holdt 65 minutter. Desuden uskarp. Men vi har ingen substitutter! Kritikken skyldes ene & alene bekymring for VB's Ve & Vel! - Glæder mig da over sejren - men undskyld mig: Køge var/er intet klassehold! På den anden side: Den psykiske effekt af en sejr (og et clean-sheet) kan næppe overvurderes! (att Togo: Kunne sagtens ud fra dit indhold læse, at henvendelsen kun kunne være til McL!)
Overgiver mig. Du har ret. Jeg tog fejl. Det går af helvedes til.
De 4 point er intet værd. Alt var afgjort før kampen mod Fredericia. Hvis fcf havde vundet den og endt på 10. Pladsen, var de stadig rykket ned og Randers som nr. 11 var stadig i superligaen. Nej, vel? Om du kan lide det eller ej, så fortsætter jeg med at se lyst på tingene og tro på at det bliver bedre. Og du kan få lov at lide i dine bitre og dyster katastrofetanker. I øvrigt har de fået 10 ud af de sidste 12 mulige point.
02-08-2026, 11:43 PM
Jeg mener at vi desværre også har "problemos" på midtbanen. Vi mangler imo i høj grad en stor og stærk ledertype, som kan spille fremadrettet, for at vores spil kan blive vendt når vi er færdige med at forsvare, og så vi hurtigt kan blive offensive. Og som kan tage fra i hovedspillet. Gad vide hvad gennemsnitshøjden er på vores nuværende midtbanespillere?
03-08-2026, 06:26 AM
Korrekt, glemte jeg. Vi har rigtig mange små teknikere på dén midtbane. Et hold kan ikke bestå alene af små 'Simmer' (AllanSimonsener)! - Meget enig!
03-08-2026, 08:24 AM
Stralis, ang. Faghir kunne du selvfølgelig ikke håbe på, at han i Køge ville spille 93 min, når han indtil da kun havde spillet 30. Det ville være vanvittigt. Derfor var det klogt, at han blev taget (uskadet) ud efter 65. Men det var et stort fremskridt, at han var i startopstillingen og spillede så længe. Næste gang måske længere.
Uenig i, at han var dårlig. Han skal jo have bolden for at være det. Der blev pumpet massevis af høje bolde ind i feltet til ham, som han ikke rigtig fik gjort noget ved, bortset fra ved målet, hvor han header et GG-indlæg til Duelund, der scorer let. Jeg ser fremgang i Wahids spil og håber, det bliver endnu bedre. Til Pegro: Det kan godt være, at Tønder ikke skriver, at der skal sælges, før der kan købes, men når han bruger store bogstaver (SKAL), noget han aldrig tidligere har gjort, tolker jeg det derhen, at han af ejerskabet er blevet pålagt ikke at købe, før der er penge til det. Jeg kan have uret, men det er min tolkning.
03-08-2026, 08:52 AM
(This post was last modified: 03-08-2026, 08:56 AM by VB-stralis.)
Jeg tør næsten ikke mere nævne Faghir af angst for at blive beskyldt for at være hater. Dette er ikke tilfældet.
Duin har jeg omtrent opgivet. Og derfor råber jeg gang på gang på en striker, der kan spille en kamp. Og score engang imellem. Vi har nu haft Faghir tilbage i omkring et år. Han har endnu ikke været i en form, der gør, at han kan spille en hel kamp. Da muligt, at han er på vej. Men dristigt at satse alt på det. Fik ikke set kampen men fik adskillige beskeder undervejs. Og senere set adskillige klip: Bl.a kom Faghir frem til 3 ret store hovedstødschancer, men opspringet var ikke præcist nok (højt nok) og alle misbrugt! Havde dog et fint hovedstød på eminent oplæg fra GG, tilbage til Duelund, der scorede. Jeg véd godt, han sled i det, og at målchancer/-scoringer er et samspil, men der er langt imellem. Igen - jeg HÅBER på, han snart blomstrer - men for dén da, hvor VI HAR BRUG FOR EN STRIKER - MED MÅL! (ps. har netop hørt Viva Vejle - hér er de enige med mig i, at det er vanvittigt, hvis ikke der er plads i truppen til en spiller med Hjulsagers niveau!)
03-08-2026, 11:16 AM
Enig i, at det er dristigt at satse på ham. Selv om der er fremgang nu, kan det være, at næste gang, der er træning, går han ud midt i det hele. Noget med en forstrækning e.l. Og så kører cirkusset igen...
Derfor skal vi gå efter en ny mand til hans plads. Og selvfølgelig håbe på Wahid. Men håb er ikke nogen strategi, som de kloge siger. Duin har jeg opgivet. Er det en overdrivelse, at han har været skadet hele tiden, mens han har været i Vejle?
03-08-2026, 01:28 PM
(This post was last modified: 03-08-2026, 01:31 PM by VB-Koebenhavner.)
Vi ER bare utrolig sårbare nu i både forsvar og angreb
Hvor jeg savner det gamle VB, der bare kontakter AB og forhører sig : Ok hvad skal I have for Milan Rasmussen.-Og bang-pengene på bordet. Som man gjorde i sin tid med Fremad Amagers topscorer Henrik Toft - og rykkede op. Nu skulle det ikke undre mig, hvis det blev stenrige Fredericia , der også mangler til angrebet, der i stedet gør dette. Og VB står beskedent tilbage og ser hvad der måtte være tilovers 2/9 og så henter vi en angriber fra Påskeøerne, som vi naturligvis har snuppet for næsen af samtlige topklubber i Europa ![]()
03-08-2026, 03:05 PM
(03-08-2026, 01:28 PM)VB-Koebenhavner Wrote: Vi ER bare utrolig sårbare nu i både forsvar og angreb Har på fornemmelsen at AB ikke bare lige sådan er til at handle med. Tror de mener det temmelig seriøst Five Castles Football Group i ryggen. Men mon ikke VB har en føler eller to ude. Tror de fleste klubber i DK ved hvem han er, og holder øje. |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|
Users browsing this thread: 1 Guest(s)