Threads: 0
28-07-2026, 10:35 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 10:35 PM by Niller.)
Jeg er som sådan også enig i at der kunne mangle en 8'er ved siden af Hetemi. Jeg tror dog bare at Hjulsager er for svag defensivt.
Jeg har et lille spinkelt håb om at Lauritsen eventuelt vil kunne bruges i denne rolle, da jeg synes han har flere af de kvaliteter der vil kunne kræves af sådan en sådan en 8'er, da han arbejder begge veje. Jeg synes dog han mangler at kunne sætte sig selv mere igennem i begge ender og være mere afgørende, samtidig han skal være god til at fordele spillet sammen med Hetemi. Men det er også snart ved at være Lauritsen sidste chance
Threads: 3
Mit indtryk er, at klubben har forsøgt at leje ham ud - men synes nu, Bisse gjorde et rigtigt godt indhop i fredags
- i øvrigt efter at have været langtidsskadet.
Threads: 13
Selv om vi "hader, hader AGF", er vi vel store nok til at sige tillykke. Det er stort, det de gjorde i går.
31-07-2026, 07:30 AM
(This post was last modified: 31-07-2026, 07:40 AM by VB-stralis.)
'VB har ingen chance for at komme tilbage til superligaen igen - nogensinde' (overskrift i lederen i VAF).
Chefredacteur Hagmund-Hansen bad læserne sætte ord på, hvad der skal til, hvis VB igen skal spille Superliga.
Svarene er præget af markant kritik af både træner, ledelse og holdets niveau, men enkelte ser også lyspunkter
- sådan lyder dagens apetizer i den lokale avis. Nogen (Victor?), der har læst lederen/artiklen?
Under alle omstændigheder ikke nogen munter overskrift at vågne op til.
Desværre har jeg efter den deprimerende AB-kamp ét eller andet sted den samme fornemmelse:
Vi har klart større trup, klart bedre betingelser, på hjemmebane, mere erfaring, kommer fra bedste række, og alligevel skuffer vi - Big Time!
Hvad er det, der er galt? Hvor er det? Er det Tønders regime, der bare kører i ring (står i stampe)? Hemmersam? Claus Nørgaard? Mentaliteten (så mange spillere, der kommer til klubben og bare går ned i niveau, Hjulsager, Bismarck, fx)? Ejerne (der nægter at bruge penge, men overlader til Hemmersam at stå og skamrose spillerne/trænerne/træningen)?
Naturligvis må vi i aften være KÆMPEfavoritter - FRC slog Køge 3-0), men skuffer vi i Køge på niveau med skuffelsen i fredags (hvor der var kæmpemarsch til stadion med tilsvarende forventninger) - kan vi hurtigt opleve en deroute à la dén i Superligaen den forgangne sæson, hvor vi blev sparket ud af rækken med fynd & klem (historisk ringe resultat, ydmygende pointshøst, 10 points efter de næstringeste Fredericia med klart ringere økonomiske muligheder)! Lige nu forekommer VB at være en forpjusket fugleunge, der gisper efter luft. End ikke en forstærkende midterforsvarer taler man om trods gaveregn i dét forsvar, trods afskibning af dén forsvarer med klasse, vi havde (sætter så en knægt, Max Jensen, ind i stedet). End ikke en angriber taler man om at hente. Da også dybt frustrerende for de spillere på holdet, der trods alt holder niveau, at der ikke findes en angriber med målnæse, eller en forstærkning at sætte ind i et forsvar, der deler gaver ud i hver-evig-eneste-kamp! Eller henter én til at styre dén midtbane!
Må indrømme - AB kampen var noget af det mest skuffende (siger ikke så lidt) i dette kalenderår.
Nogle prøver at bortforklare - men nul sejre også i optakten taler sit tydelige sprog! Hvad vil dét ejerskab? Laissez-faire taktikken?
VÅGN NU OP, VB! SPILLERE, TRÆNERE, SPORTSDIREKTØR, SPORTSCHEF - EJERE! - REAGÉR - NU!
31-07-2026, 08:20 AM
(This post was last modified: 31-07-2026, 08:35 AM by McLovin.)
(31-07-2026, 07:30 AM)VB-stralis Wrote: 'VB har ingen chance for at komme tilbage til superligaen igen - nogensinde' (overskrift i lederen i VAF).
Chefredacteur Hagmund-Hansen bad læserne sætte ord på, hvad der skal til, hvis VB igen skal spille Superliga.
Svarene er præget af markant kritik af både træner, ledelse og holdets niveau, men enkelte ser også lyspunkter
- sådan lyder dagens apetizer i den lokale avis. Nogen (Victor?), der har læst lederen/artiklen?
Desværre har jeg efter den deprimerende AB-kamp ét eller andet sted den samme fornemmelse:
Vi har klart større trup, klart bedre betingelser, på hjemmebane, mere erfaring, kommer fra bedste række, og alligevel skuffer vi - Big Time!
Hvad er det, der er galt? Hvor er det? Er det Tønders regime, der bare kører i ring (står i stampe)? Hemmersam? Claus Nørgaard? Mentaliteten (så mange spillere, der kommer til klubben og bare går ned i niveau, Hjulsager, Bismarck, fx)? Ejerne (der nægter at bruge penge, men overlader til Hemmersam at stå og skamrose spillerne/trænerne/træningen)?
Naturligvis må vi i aften være KÆMPEfavoritter - FRC slog Køge 3-0), men skuffer vi i Køge på niveau med skuffelsen i fredags (hvor der var kæmpemarsch til stadion med tilsvarende forventninger) - kan vi hurtigt opleve en deroute à la dén i Superligaen den forgangne sæson, hvor vi blev sparket ud af rækken med fynd & klem (historisk ringe resultat, ydmygende pointshøst, 10 points efter de næstringeste Fredericia med klart ringere økonomiske muligheder)! Lige nu forekommer VB at være en forpjusket fugleunge, der gisper efter luft. End ikke en forstærkende midterforsvarer taler man om trods gaveregn i dét forsvar, trods afskibning af dén forsvarer med klasse, vi havde (sætter så en knægt, Max Jensen, ind i stedet). End ikke en angriber taler man om at hente. Da også dybt frustrerende for de spillere på holdet, der trods alt holder niveau, at der ikke findes en angriber med målnæse, eller en forstærkning at sætte ind i et forsvar, der deler gaver ud i hver-evig-eneste-kamp! Eller henter én til at styre dén midtbane!
Må indrømme - AB kampen var noget af det mest skuffende (siger ikke så lidt) i dette kalenderår.
Nogle prøver at bortforklare - men nul sejre også i optakten taler sit tydelige sprog! Hvad vil dét ejerskab? Laissez-faire taktikken?
VÅGN NU OP, VB! SPILLERE, TRÆNERE, SPORTSDIREKTØR, SPORTSCHEF - EJERE! - REAGÉR - NU!
Vi lever i to vidt forskellige verdener. Det er ret morsomt at se “nogle” insistere så ivrigt på at være SÅ negative.
Hvad er det du tillægger så meget værdi? Ét resultat? De sidste 3 gældende kampe? Den sidste sæson? De sidste to?
Nu “underbygget” af en artikel af fejlfinder-fans. Det er sjovt nok ofte dem der fylder mest i en artikel.
Sidste kamp. Positivt offensivt. Faghir var kæmpe positiv og hvis han kan holde sig fri fra skader, er han laaaangt bedre end vi kunne ønske os.
Vi var overlegne i xG og de øvrige statistikker. Lige ud over det vigtigste. Målene.
Gundelund og Velkov snorksover og sælger en sikker sejr billigt.
Hvis man skærer alt støj og underlige vurderinger fra, så har VBs førstehold fået 7 ud af 9 point i de sidste 3 gældende kampe.
Jeg er glad for at jeg lever i min dejlige verden, hvor folk gør deres bedste og positive også har en plads.
Vi ses aldrig i din verden, hvor det negative har fortrinsret. Men bliver ikke dygtig amatør-ekspert, fan eller analytiker ved at udelukkende være fejlfinder.
Threads: 1
(31-07-2026, 07:30 AM)VB-stralis Wrote: 'VB har ingen chance for at komme tilbage til superligaen igen - nogensinde' (overskrift i lederen i VAF).
Threads: 13
Ikke noget nyt. VAF refererer bare den samme kritik, som er kommet frem herinde: Kritik af træner, ejerskab, ledelse.
Folks frustrationer bliver refereret. VAF har ikke en selvstændig analyse. Måske er de enige, men pga. deres tætte forbindelse med klubben, går de ikke åbent ud med kritik, men skubber nogle frustrerende fans foran sig.
31-07-2026, 09:05 AM
(This post was last modified: 31-07-2026, 09:35 AM by VB-stralis.)
Mc: I'm Lovin' VB just as much. Men ser os på vej i den forkerte (hen-) retning!
Der skal mere til i min verden - kan slet ikke se det vildt positive i 2 sejre i 2026 (hvor alt var afgjort) - og én uafgjort hjemme mod AB.
Min konklusion: Der skal simpelthen massivt pres på ledelsen og ejerne NU - inden det går helt galt!
(skal nok rose, hvis jeg ser noget at rose. Du ser mig som negativ. Nej, blot bekymret! - Jeg ser dig som naiv. Fred være med det!)
att Victor: Var der i kampprogrammet i fredags et-eller-andet interview med Tønder/Hemmersam/Nørgaard,
hvor der blev oplyst lidt om klubbens tanker/forventninger mht kommende sæson?
Hvis man gerne vil have ødelagt sit gode humør, skal man bare bruge et par minutter her på VB-Fanforum. Her er fyldt med grædekoner og hysteriske kællinger, som intet godt har at sige om hverken spillerne som underpræsterer, træneren som er uduelig eller ledelsen som tager alle de forkerte beslutninger. Der er ingen respekt for at alle, spillere, trænere og ledelse, gør deres bedste hver dag. Alligevel skal man herinde høre på alle mandagstrænerne, som ved præcis hvordan tingene skal gøres. Det er mildest talt uudholdeligt
Konstruktiv kritik er selvfølgelig ok, men kontruktiv kritik er positiv og støttende, identificerer både styrker og svagheder og tilbyder forbedringsmuligheder. Formålet med hovedparten af kritikken herinde er at bebrejde og nedgøre, mens konstruktiv kritik sigter mod at hjælpe modtageren med at udvikle sig.
Klubånd i solskin – troskab i regn
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Stralis bekymringer, og enhver må jo så i øvrigt have den tilgang til det, der pt. udfolder sig i klubben, som de nu føler for. Det er dog direkte latterligt at påstå, at den fuldt ud berettigede kritik, der bl.a. fremførtes efter AB-kampen er tegn på negativitet overfor klubben. Tværtimod!
Jeg må også forsigtigt gøre opmærksom på, at den kritik og bekymring en del af os har fremført både ved sidste sæsonstart, ved vintertransfervinduet og i det hele taget gennem sæsonen DESVÆRRE i den grad viste sig at holde stik. Ligesom det også forsigtigt må bemærkes, at de angreb vi modtog for at være alt for negative, helt væk fra vinduet osv kom fra stort set de samme fans, som nu igen mener. at vi er helt galt afmarcherede....bemærker det bare:-)
|