Threads: 13
Tak for info!
Det betyder, at han simpelthen er sat af holdet...Jeg ved ikke, om grunden er, at Lundrim har taget hans plads. Alligevel mener jeg, at han er et aktiv. Forstår ikke, hvorfor han er sat af. Doven til træning?
Threads: 3
(28-07-2026, 03:38 PM)Victor Wrote: Tak for info!
Det betyder, at han simpelthen er sat af holdet...Jeg ved ikke, om grunden er, at Lundrim har taget hans plads. Alligevel mener jeg, at han er et aktiv. Forstår ikke, hvorfor han er sat af. Doven til træning?
Han trænede fint med. No Problem. Mit bud er, at han bruges på den forkerte plads.
Men utroligt, hvis vi ikke kan bruge ham.Tænk på, hvilken kapacitet han var (er), da vi hentede ham.
Det samme med Bismarck. Jeg synes efterhånden, eksemplerne er mange på spillere, der er dalet i niveau hos os!
Threads: 15
(28-07-2026, 02:38 PM)Hannibal Wrote: (20-07-2026, 03:51 PM)Vindueknækkeren Wrote: (20-07-2026, 09:26 AM)Jonathan Togo Wrote: Enig! Reglerne er selvfølgelig lavet for at de skal følges og derfor går det selvfølgelig ikke at man bare omgår det ved at lave en fiktiv købs- og salgspris. DBU bør give dem en advarsel og indskærpe at de ikke må bruge denne praksis som lugter langt væk af noget vi selv kunne finde på under det gamle ejerskab.
Og det har intet som helst at gøre med at være dygtig, det handler direkte om omgåelse af regler, og det burde FCF holde sig for gode til.
Det er lovligt, fordi et permanent salg ikke tæller som en leje. Spilleren bliver Fredericia-spiller, og et senere tilbagekøb er en ny transfer.
Kan nu læse at fans af andre klubber,kommentere endnu en leje aftale mellem
FCM og Fredericia.på bold er der simpelthen opstået et nyt begreb der beskriver
Leje aftaler mellem de 2.
Det bliver nu kaldt en Etim-handel.
Så det er ihvertfald ikke kun her der er folk der synes at
Det virker lidt skummelt.
Og hvad så om det bliver kaldt en Etim handel. Jeg er da fløjtende ligeglad med hvad andre fans sidder og skriver på deres sofa hjemme i stuen. De har sgu nok bare ondt i røven ligesom dig og ikke kan anerkende at noget bare er klogt lavet.
Threads: 0
Er der en voksen til stede?
(28-07-2026, 05:52 PM)VB-stralis Wrote: (28-07-2026, 03:38 PM)Victor Wrote: Tak for info!
Han trænede fint med. No Problem. Mit bud er, at han bruges på den forkerte plads.
Men utroligt, hvis vi ikke kan bruge ham.Tænk på, hvilken kapacitet han var (er), da vi hentede ham.
Det samme med Bismarck. Jeg synes efterhånden, eksemplerne er mange på spillere, der er dalet i niveau hos os!
Hvilken plads synes du at AH skal spille og hvem synes du at han er bedre end? Jeg tror grunden til at han ikke er i truppen er, at han - af forskellige årsager - ikke har trænet kontinuerligt.
28-07-2026, 07:59 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 08:00 PM by VB-stralis.)
Der er jo mange muligheder. Forleden så vores midtbane således ud: Marcussen Gundelund Hetemi Bach.
Gunde ryger fredag nok ned på hb. Så kunne Tabatadze måske komme på fløjen (for Marcussen) , og Hjuls vsa. ham.
Tabatadze kunne være spændende at se - muligvis først som indhopper, hvis spillet bliver for langsomt.
Kampen fredag bliver vanvittigt vigtig. Mildest talt! - Tænk om vi kunne få en tændt Hjulsager i gang igen!
Threads: 1
(28-07-2026, 07:29 PM)pegro Wrote: (28-07-2026, 05:52 PM)VB-stralis Wrote: (28-07-2026, 03:38 PM)Victor Wrote: Tak for info!
Hvilken plads synes du at AH skal spille og hvem synes du at han er bedre end? Jeg tror grunden til at han ikke er i truppen er, at han - af forskellige årsager - ikke har trænet kontinuerligt.
Som jeg ser det er der kun plads til den ene af AH, Hetemi og Duelund på en tre mands midtbane, grunden er at de tre alle er forholdsvis langsomme og dårlige duelspillere, med begrænset hovedspil. Vi har derfor tre spillere hvor vi i mine øjne kun kan bruge en af gangen, i fredags brugte vi to, men her havde vi til tider svært ved at styre midtbanen mod en oprykker, vi var sårbare over for omstillinger og vi kunne kun spille bolden ud bag fra da vi typisk tabte duellerne om de høje bolde. Et lille håb kunne være at Bismark kunne være 8’eren som kunne få kabalen til at gå op, men jeg tror CN synes han er for udisciplineret. I den første kamp i foråret prøvede vi med “GG” på midten, da han både har farten og staturen, forsøget blev dog afbrudt da vi havde indkasseret flere mål i første halvleg. Jeg tror CN har en ny 8’er meget højt på sin ønskeliste, for at få lov til det skal der nok en anden spiller ud og her kunne jeg forestille mig at AH er mest oplagt, hvis han alligevel ikke brænder for 1. Division (denne del er dog udelukkende gisninger).
Jeg tror sagtens AH kan passe ind, men det vil i så fald være på bekostning af en af de to andre. Kan vi ikke beholde ham så håber jeg virkeligt ikke han skal til en anden 1. Divisionklub.
Vi har, i mine øjne, i flere sæsoner kæmpet med balancen på holdet, noget skyldes at vi har manglet en god 8’er, noget andet skyldes at vi i lang tid har skulle stå med en lav bagkæde pga. en langsom Albentosa, eller LN det seneste år.
Ønskeliste:
CB med fart og overblik, måske Rasmus Lauridsen (Frederik Rieper hvis vi havde pengene)
Venstre back (med mindre Bach kan omskoles?)
8’er duelstærk og god omstillingsspiller (ultra vigtig)
9’er, enten Duin eller Faghir skal væk, vedkommende skal kunne true dybt, måske Milan Rasmussen?
28-07-2026, 08:48 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 08:49 PM by VB-stralis.)
En lille glædelig nyhed: Vi mødte også Gitz, som selv tror på, at han nærmer sig dén dag, hvor han igen kan træne med.
En beskeden yngling - og en god spiller, vi meget snart kan få brug for!
Meget enig i at det bliver lidt rigeligt med de tre små på midten (Lundrim, Duen og Hjuls). Men Duen kunne jo rykke frem,
da CN ikke synes at være vild med to angribere (Duin, Faghir) ad gangen.
Din Ønskesky kan jeg fuldt ud tilslutte mig, Togo!
28-07-2026, 09:55 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 10:00 PM by Niller.)
Når vi presser spiller vi nu mere en 4-4-2 end vi spiller med en tre mands midtbane. Duelund ligger sig altid på linje med vores angrebsspiller. Når vi så har bolden falder Duelund lidt længere ned i banen som 10’er, så det mere ligner en 3 mands midtbane, hvor de 2 andre midtbanespillere mere ligger som 6’ere
Hvis det var 3 mere sidestillede midtbanespillere vi spillede med, vil jeg være enig med jer i at det godt kunne blive for små/svage spillere centralt. Men når vi spiller som vi gør nu, så synes jeg fint man sagtens kan have Duelund og Hetemi samtidig
Jeg har dog som vi spiller pt svært ved at se Hjulsager gøre en forskel. Han er for svag defensivt til at tage Hetemi eller Gundelund plads. Og ikke dynamisk nok til at kunne tage Duelunds plads
Edit: Fedt Stralis med opdatering fra Gitz
En angriber jeg blev vild med sidst var da jeg så vores kamp mod Hillerød. Saman Jalaei var en vild spiller. Hurtigt og enormt driblestærk. Kunne både modtage og sætte sin modstander fra brede positioner og centralt i banen. Han koster godt nok nogle millioner, da Hillerød i vinters prissatte ham til 4 millioner kroner da Sønderjyske bød på ham
Threads: 1
28-07-2026, 10:25 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 10:28 PM by Jonathan Togo.)
(28-07-2026, 08:48 PM)VB-stralis Wrote: En lille glædelig nyhed: Vi mødte også Gitz, som selv tror på, at han nærmer sig dén dag, hvor han igen kan træne med.
En beskeden yngling - og en god spiller, vi meget snart kan få brug for!
Meget enig i at det bliver lidt rigeligt med de tre små på midten (Lundrim, Duen og Hjuls). Men Duen kunne jo rykke frem,
da CN ikke synes at være vild med to angribere (Duin, Faghir) ad gangen.
Din Ønskesky kan jeg fuldt ud tilslutte mig, Togo!
(28-07-2026, 09:55 PM)Niller Wrote: Når vi presser spiller vi nu mere en 4-4-2 end vi spiller med en tre mands midtbane. Duelund ligger sig altid på linje med vores angrebsspiller. Når vi så har bolden falder Duelund lidt længere ned i banen som 10’er, så det mere ligner en 3 mands midtbane, hvor de 2 andre midtbanespillere mere ligger som 6’ere
Hvis det var 3 mere sidestillede midtbanespillere vi spillede med, vil jeg være enig med jer i at det godt kunne blive for små/svage spillere centralt. Men når vi spiller som vi gør nu, så synes jeg fint man sagtens kan have Duelund og Hetemi samtidig
Jeg har dog som vi spiller pt svært ved at se Hjulsager gøre en forskel. Han er for svag defensivt til at tage Hetemi eller Gundelund plads. Og ikke dynamisk nok til at kunne tage Duelunds plads
Edit: Fedt Stralis med opdatering fra Gitz
En angriber jeg blev vild med sidst var da jeg så vores kamp mod Hillerød. Saman Jalaei var en vild spiller. Hurtigt og enormt driblestærk. Kunne både modtage og sætte sin modstander fra brede positioner og centralt i banen. Han koster godt nok nogle millioner, da Hillerød i vinters prissatte ham til 4 millioner kroner da Sønderjyske bød på ham
Jeg er overordnet set enig i dine betragtninger. Jeg har dog stadigvæk svært ved at få kabalen til at gå op på den centrale midtbane. Vi har prøvet Hetemi og Gundelund sammen flere gange over de seneste år og selvom jeg godt kan lide begge spillere, så er det som om at de har meget svært ved at dominere midtbanen kontinuerligt over mange spilminutter. Det bliver heller ikke bedre af at man sætter Mike Vestergaard ind i stedet for en af dem da det vil give et mere defensivt udtryk. For at kunne dominere har vi derfor brug for en type som kan dække et stort område og som er en trussel ved at komme i feltet. Her mener jeg vi har brug for en 8’er type som vil kunne gøre to af de andre markant bedre. I dette setup tror jeg også Hjulsager ville se langt bedre ud. Jeg er ude i en type ala Thomas Jørgensen (ikke at vi kan købe ham, men med streg under type) eller noget i den dur.
Spændende med dit bud på en angriber, jeg ved det er dyrt at rykke op, men det er endnu dyrere at blive nr. 3.
|