Threads: 3
27-07-2026, 01:32 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 03:03 PM by VB-stralis.)
I anden tråd skriver DRB, at at der er gensidig interesse mellem HNK Rijeka og Vekic, og at et tilbud fra den spanske 2. division er blevet afvist,
da Rijeka er den foretrukne klub for Vekic.VB kræver tilsyneladende en høj kompensation, det medfører, at Rijeka er afhængige af at andre spillere sælges først, fx Toni Fruk, der pt. rygtes til Ajax og Hull. - Fingerskaden omtales også, dog uden bud på varighed.
Hvad der undrer lidt er, at VB ifølge Vekic's Instagramprofil lader ham (som har en pæn værdi) selvtræne i Slovenien.
Overværede i formiddag træningen. Hjulsager sad i fitnessrummet, og deltog igen(!) ikke i træningen. Derimod spillede han lørdag kamp med U19.
En fan konkluderede, at han må have drukket af en særlig kilde, der gjorde ham 20 år gammel ....
Mon han er kommet i uoverensstemmelser med klubben? - Hvad er der sket? For et års tid siden, var han blandt de allerbedste!
Tipsbladet gjorde os fornylig til kæmpefavoritter til oprykning. Spændt på at se deres forventninger i næste udmelding.
Ifølge LAM andetsteds er ejerne først villige til forstærkninger, når vi har solgt for € 4.000.000,- ! (mon ikke de hér tænker på Vekic og GG!?)
Dette kan sagtens risikere at blive svært nok. Uha, de andre tophold har jo forlængst lagt fra land! VB nu på en delt 4.plads (med AB, HIF, VFF).
Vi startede særdeles skuffende. Hvem skal have 'æren'?
Tønder og Hemmersam (trænervalg). Hemmersam og Nørgaard (spillervalg, spillestil). Nørgaard (spillerudtagelse, spillestil). Spillerne (gejst, tempo).
Ufatteligt at genansætte Prelec (sympatisk). Vi var længe om at reagere også anden gang. Ansættelsen af Nørgaard (sympatisk, 'Prelec 2', uden effekt).
Spillestilen: Alt for langsom. Forsigtig (læs: usikker) opbygning frem ad banen.
Startelleveren: Larsen (burde være ok, men var indimellem noget usikker)
- Bagkæden: Flø erstattet af en (purung) usikker Max Jensen. Velkov (usikker, uden selvytillid?). Nielsen (langsom, godkendt). CS (for let at overløbe).
Midtbanen: Hetemi god. Gundelund, Marcussen, Bach nogenlunde. - Men der mangler styring! Senere kom Vestergaard og GG ind, begge ringe.
Angrebet: Duin usynlig (ringe). Duelund godkendt. - Senere kom Faghir nogenlunde) og Bismarck ind (livlig), og lavede lidt ravage.
Uden forsvar går det ikke. Dur ikke, at vi skal op på 3 mål for at sejre. Midten uden styring dur ikke. Eller uden skarp angriber. Vi har lang vej foran os.
Nu er der ingen vej udenom: Sejr påkrævet i Køge. Efterfulgt af sejr i Nørreskoven ugen efter!
Threads: 13
27-07-2026, 02:24 PM
(This post was last modified: 27-07-2026, 02:26 PM by Victor.)
Hjulsager åbenbart smidt ned på U-19...det tyder ikke godt.
Ang. LAM og de 7 mio. Euro: Hvornår har LAM nogensinde haft ret i det, han skriver?
Threads: 0
27-07-2026, 02:55 PM
(This post was last modified: 27-07-2026, 02:59 PM by Niller.)
Selvfølgelig skal vi ikke sælge for 7 millioner euro for at klubben gider at købe nye spillere ind. Det er helt urealistisk og meget mere end der kræves i andre klubber. Ikke engang OB skal sælge for så mange penge, de skal kun sælge for 5 millioner euro om året. Og de har trods alt et noget større sportsligt budget de skal finansiere, nemlig 50-60 millioner kroner. ( https://campo.dk/2026/07/14/eksklusivt-s...i-2026-27/)
Og vi lå angiveligt sidste sæson med et sportsligt budget mellem 32-37 millioner kroner. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig...-i-2025-26
Derudover er der intet konkret der fortæller Hjulsager er smidt ned på u19. Det var vores reserver der spillede kamp i lørdag, hvor der også deltog mange U19 spillere. At han ikke deltog i træningen i dag, kan også skylde en mindre skade. Selvom det lugter af han skal væk, så er der ikke noget der endnu tyder på han er smidt på U19-holdet
27-07-2026, 03:02 PM
(This post was last modified: 27-07-2026, 03:10 PM by Hannibal.)
Jeg syntes at historien om spillersalg først,
Lyder meget rigtig.
Ejerkredsen har selv meldt ud i forbindelse med
Overtagelsen.at klubbens økonomi skal sikres ved
At man tager talenter op,som man sælger.
Min egen fortolkning er at spillersalg kommer
Før sportslig succes.
Ikke at man ikke ønsker sportslig succes men bare
At de ikke hovedløst hælder deres private penge i driften.
Når jeg skriver at det lyder rigtig,mener jeg ikke at det
Nødvendigvis er beløb på 7 millioner euro.der skal sælges for.
Threads: 13
Til Niller: Du har nok ret i det. Jeg fik bare flash back til tidligere, hvor sådan noget er sket.
27-07-2026, 04:32 PM
(This post was last modified: 28-07-2026, 03:06 PM by VB-stralis.)
Som jeg har hørt det, er det stensikkert, at ejerne forlanger spillersalg i størrelsesordenen 4 mio. Lyder voldsomt, ja.
Kan GG muligvis indbringe det halve? Og 'lidt' for Vekic - foruden Flø-salget.
Jysk købmandsskab: Sætte tæring efter næring! - Men farlig strategi: De andre hold kan være langt foran,
når vi engang kommer til penge. Desuden kan de interessante spillere være væk, og VB en uinteressant bundklub.
Jeg kan ikke tolke det anderledes, end at der enten er problemer med 'de andre' eller salg forude eller kroppen.
Det sidstnævnte er usandsynligt, eftersom AH spillede U19. Det tyder vist mest på kurrer på tråden.
ps. har rettet i tallet - der var 'kun' tale om € 4 mio,- - beklager!
27-07-2026, 05:20 PM
(This post was last modified: 27-07-2026, 05:23 PM by Niller.)
(27-07-2026, 04:32 PM)VB-stralis Wrote: Som jeg har hørt det, er det stensikkert, at ejerne forlanger spillersalg i dén størrelsesorden. Lyder voldsomt, ja.
Jysk købmandsskab: Sætte tæring efter næring! - Men farlig strategi: De andre hold kan være langt foran,
når vi engang kommer til penge. Desuden kan de interessante spillere være væk, og VB en uinteressant bundklub.
Jeg kan ikke tolke det anderledes, end at der enten er problemer med 'de andre' eller salg forude eller kroppen.
Det sidstnævnte er usandsynligt, eftersom AH spillede U19. Det tyder vist mest på kurrer på tråden.
Jeg vil nu meget tvivle på det tal du har hørt om de 7 millioner euro er korrekt. Hvis man fra bestyrelsen ville forvente et sådan beløb, så havde salget af Flø krævet en del flere penge. Desuden tvivler jeg på Gammelgaard ryger for mere end 20 millioner. Pt bliver Hyseni fra Sønderjyske rygtet til Brøndby for en pris på 18,5-26 millioner kroner, og han er 4 år yngre end GG.
Du kan jo ikke bare skrive at Hjulsager spillede med U19, når det ikke var en U19 kamp? Det var en reserve holds kamp, at påstå andet er jo bare at lyve. Også selvom der var mange U19 spillere med. Bismarck, Camara, Lille GG, store GG, Vestergaard, Lauritsen spillede også den kamp.
Ift Strategi, så har klubben jo valgt en strategi hvor en bæredygtig økonomi er en nødvendig forudsætning for at drive klubben fremad. En strategi vel alle superliga kører med pånær Horsens. Hvis man vil køre en anderledes strategi kræver det nogle ejere som ikke har noget imod at miste en masse penge i deres investeringer
(27-07-2026, 04:32 PM)VB-stralis Wrote: Som jeg har hørt det, er det stensikkert, at ejerne forlanger spillersalg i dén størrelsesorden. Lyder voldsomt, ja.
Det sidstnævnte er usandsynligt, eftersom AH spillede U19. Det tyder vist mest på kurrer på tråden. Jer er enig,alt hvad de nye har gjort og vist er at de forlanger spillersalg.
Det kan man være enig i er den rette strategi,eller man kan være uenig.
Et tænkt eksempel,Horsens ligger i vinter pausen der hvor vi gjorde på
Samme tidspunkt året før.med de samme angriber problemer som vi havde.
Tænker binnie eller hvad deres ejere nu hedder.
Jeg har smidt de penge i klubben jeg vil.
Eller tænker han jeg smider 20-25 millioner efter noget der kan lave mål.
Jeg tror han åbner pungen.
Så det jeg mener det er 2 forskellige måder at drive en fodbold klub på.
Vores bliver bare ikke drevet sådan.
Det håber jeg så er det bedste på den lange bane.
Kunne sku godt savne lidt binnie i vores klub.
Threads: 1
27-07-2026, 06:02 PM
(This post was last modified: 27-07-2026, 06:07 PM by Duffy_DK.)
Har nu gennemlæst pressemeddelsen fra da de nye ejere kom til igen - https://vejle-boldklub.dk/vejle-boldklub...le-haender og i kan godt tage det roligt, der kommer ikke ske væsentlige investeringer før end økonomien er i balance igen. Da Tønder generelt har svært ved at få balance i sagerne iflg. årsregnskaberne de sidste mange år, så er udsigten lang, med mindre ejerene ekstraordinært åbner pungen, hvilket ikke meget tyder på. VB har de seneste 4 år har haft underskud, samlet i alt. 29,5 mill. Sidst der var overskud var i 2021 - 8,2 mill.
Der er heldigvis en lille åbning - et ejerskab, der vil og kan investere i klubben, når det er nødvendigt
Citater fra pressemeddelsen:
" Parterne ejer i fællesskab selskabet og er enige om at drive selskabet med henblik på, at selskabets fodboldhold kan etablere sig permanent i den øverste række samt at sikre en økonomisk bæredygtig fodboldforretning, der er overskudsgivende på flere fronter. Selskabet anerkender og bekender sig til at være en betydningsfuld kulturinstitution, der tager socialt ansvar, ikke kun i ord, men først og fremmest i handling".
"- Vi har fået dygtige lokale investorer ind i klubben. Mennesker, der forstår det fællesskab, Vejle Boldklub skaber, og den afsmittende effekt på lokalsamfundet og oplandet, klubben har. Det betyder helt konkret, at vi nu får både tiden, roen og muligheden for at bygge klubben op på en måde, der er langtidsholdbar, fortæller Henrik Tønder og fortsætter:"
"Vejle Boldklub skal være en bæredygtig forretning på flere områder. Vi skal kunne sælge spillere for højere beløb, end vi har vænnet os til. Vi skal få det maksimale ud af den ikke uvæsentlige økonomi, vi har investeret i den sportslige afdeling, og det kræver et stærkt ejerskab, men også et ejerskab, der vil og kan investere i klubben, når det er nødvendigt, men i første omgang skal Vejle Boldklub simpelthen blive bedre til at få mere ud af det, vi har, fortæller Henrik Tønder."
"Vejle Boldklub har en gruppe af dygtige medarbejdere og en ledelse, der har udviklet klubben på kommercielle områder, i talentudviklingen, og på den position, Vejle Boldklub har i sit lokalsamfund. Det arbejde kan ikke fortsætte, hvis ikke den vigtigste og mest indtægtsgivende del i en fodboldklub, nemlig den sportslige sektor, ikke bliver stabil, kan skabe overskud og udvikles".
FORZA VB 4EVER - TØNDER RAUS - NØRGAARD RAUS
Der er jo ikke nogen reserveholdsturnering. Om det var med reserverne, eller U19 eller en blanding véd jeg ikke.
Var ikke deroppe, gengav blot hvad jeg havde hørt. Konklusionen var: Hjulsager var ikke udtaget til A-holdet/bænken,
og var ikke skadet, eftersom han spillede med de næstbedste. En del U19 spillere er jo også i A-truppen.
De overlapper. Det troede jeg var almen viden. Jeg ved heller ikke, om der var 40, 50, 60 eller 70% U-spillere.
Det kan man selv undersøge og regne på. (Utroligt så populært ordet 'lyve' er blevet i dette forum. Hmmm ....)
|