Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sæson 2026/2027
(13-06-2026, 12:31 AM)VB-stralis Wrote:
(12-06-2026, 11:40 PM)Vindueknækkeren Wrote:
(12-06-2026, 10:40 PM)VB-stralis Wrote: Måske nogenlunde uændret. Hetemi har været væk et år. Gitz er ung og uerfaren. Men måske ...
Men stadig er vi langt fra ligaklassen .... (ikke mindst uden angribere!)

Er det dig der har filmet videoen af bip testen på debatgruppen?

Nej, det var én af de andre. det gør han jævnligt. Hvorfor, noget i vejen? Kan nævne det ved lejlighed.

Nej ville bare rose for at vi andre får noget indblik i træningen!
Reply
Ord er taknemmelige, og som VB-fan véd man efterhånden, at udtalelser derfra i dén grad skal tages med et gran salt.
Men et flot skudsmål af Claus Nørgaard af vores nye offensivspiller Gustav Markussen:

- "Markussen kan noget andet end vore øvrige offensivspillere: Han kan læse spillet, lave assists og sætte spillet op. Og så kan han lave mål!"

Lyder jo vældigt. Det kan vore egne altså ikke!? (men så undres man over, så lidt spilletid han fik senest i den lille klub 25 km mod sydøst!)
Reply
Big Grin 
(12-06-2026, 10:40 PM)VB-stralis Wrote: Måske nogenlunde uændret. Hetemi har været væk et år. Gitz er ung og uerfaren. Men måske ...
Men stadig er vi langt fra ligaklassen .... (ikke mindst uden angribere!)

He he,Jeg havde også lige efter par hvis”er
Reply
Altså, hvis Wahid og Duin viser sig ikke at være fodboldinvalide, er angrebsproblemet løst. Min tro på dette ligger dog på et lille sted. En ung mand, i starten af tyverne (Wahid), må ikke være skadet i månedsvis, med mindre der er tale om meget alvorlige skader (korsbånd osv.) Hvis der er tale om konstante overbelastningsskader på sener/muskler, som han ikke kan klare, er han i mine øjne fodboldinvalid. Det samme med Duin.

Konklusion: Vi skal have to angribere. Hvorfor en ikke er nok? Fordi den anden altid bliver skadet. Virkelighedens verden.
Reply
Trækker med glæde min skepsis tilbage. Men var det 2 mål, vi fik fra Faghir i seneste sæson? 0 mål fra Duin?
Faghir måtte udgå fra testen i forgårs som klart den første. Duin end ikke i stand til at stille op.

Så kan sportsdirektøren bruge nok så flotte ord. Klassespillere fx. Virkeligheden har hidtil vist noget andet.
Konklusion: Vi skal have to angribere. Svært at finde gode angribere, der vil spille i Betinia. Men det er vilkårene!
Fordi vi forsømte det i den forgangne sæson. - Men: Money talks!
Reply
Ift Duin skader, så er det slet ikke det samme som Faghir.

Som jeg har hørt det så var den første skade Duin fik mens hans var i klubben, noget der skete ved et rent uheld og ikke noget der kommer til at ske igen. Den holdte ham ude i lang tid. Hvad hans efterfølgende skader har været ved jeg dog ikke
Reply
Jeg kan se at Ransford Amoo ikke længere står på truplisten på klubbens hjemmeside. Ok, det ligner det er ved at blive vedligeholdt eller opdateret da flere portrætter af spillerne også er væk, men Amoo er helt væk. Jeg er helt sikker på han har været der tidligere. Nogen der ved om han var med en den famøse bip-test. Jeg kan forstå der er en del der har overblikket der  Big Grin
Reply
(15-06-2026, 04:29 PM)colazero Wrote: Jeg kan se at Ransford Amoo ikke længere står på truplisten på klubbens hjemmeside. Ok, det ligner det er ved at blive vedligeholdt eller opdateret da flere portrætter af spillerne også er væk, men Amoo er helt væk. Jeg er helt sikker på han har været der tidligere. Nogen der ved om han var med en den famøse bip-test. Jeg kan forstå der er en del der har overblikket der  Big Grin

Jeg kan i hvert fald se han har været tilstede ved træningen i dag, da de lagde billeder op fra træningen på instagram. Evt kan det være fordi truppen på hjemmesiden/appen ikke er helt opdateret, eller så kan det være han er tiltænkt en plads på U19 holdet
Reply
VAF skriver, at hele truppen er skadesfri, bortset fra at Vekic har en dårlig finger. Duin er syg, men det et jo ikke en skade.

Nørgaard var meget tilfreds. Det var som at se en flok kvier på græs i dag.
Reply
På en helt anden note så håber jeg at vi hurtigst muligt får solgt/hentet de nødvendige forstærkninger, jeg er dog bange for at det kan komme til at tage lang tid, bl.a. pga. VM som får det hele til at stå stille. 

Meget højt på min ønskeliste står en ny 8’er, som skal fylde noget på banen, være målfarlig og have nogle spilvisioner, han skal med andre ord være 1. Divisions svar på Declan Rice. Håbet kunne være at der sidder en ung spiller i en af de store klubber som trænger til at komme på græs, så vi kan hente vedkommende for et fornuftigt beløb. Vi manglede dog også denne spiller i sidste sæson, måske havde man troet Enggaard kunne løse opgaven? Som jeg forstår det bliv Bismarck også hentet ind til denne position, men det virker pt. til at man har mistet troen på hans taktiske kompetencer - er der nogen som tror han kan være løsningen? Jeg tror en central midtbane med Hetemi, Hjulsager og en stærk 8’er vil kunne dominere alle hold i 1. Division. Mike Vestergaard vil kunne bruges som substitut for Hetemi, hvis der er brug for mere stål i nogle kampe. 

Forsvarskæden er fin, vi skal dog være sikre på at Gitz kan stå distancen i Superligaen, for her har vi ikke tid til at spille en ny CB ind og LN er for gammel til den tid, ellers kunne det være frækt at hente Frederik Reiber? 

Vi er godt dækket ind på fløjene, selv hvis vi sælger GG, vi har dog brug for en ekstra angriber som kan løbe dybt og som scorer +15 mål på en sæson (Duin & Faghir bliver stensikkert skadet). Nogen snakker om at B93 har en spiller som lever op til ovenstående? 

Duelund og Gundelund vil give en masse stabilitet til holdet og vil sikkert få en del spilletid selvom de ikke er selvskrevne til startopstillingen. 

Ud: Vekic, GG (skal sælges), Tobias Lauridsen (måske udlejes?), Amon. 
Ind: 8’er, 9’er, måske ny CB, afklar om Giorgi kan blive klar til Superligaen næste sæson, ellers sælg og find ny VB. 

Det bliver en dyr trup i 1. Division, men kan vi gøre ovenstående kommer vi til at flyve tilbage i Superligaen. Jeg er spændt på om Hemmersam kan løse de, relativt få, udfordringer. Hans evne til at finde den rigtige 8’er bliver udslagsgivende ift. hvor godt vi kommer til at klare os næste år i Superligaen- fundamentet skal lægges nu!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)