Threads: 2
10-11-2025, 01:16 AM
(This post was last modified: 10-11-2025, 01:23 AM by VB-stralis.)
- "FCKs målmand har slet ikke styr på sine indgreb eller sit forsvar. De roder rundt dernede, men en målmand der kan sætte sit forsvar er vigtigt."
Sådan skriver en bruger på 'bold'.
- Meget rigtigt - Mon Kotarsky er blevet omtåget p.gr.a den megen farve, han har fået indopereret nær hjernen (i halsen). Det ser jo sygt ud!
'Ak, hvor forandret,' hedder én af Blichers noveller, som handler om en mand, som skuffet vender hjem til sin hjemegn fyldt med kærlighed og lykke.
Men tiden forandrer selv det mest forankrede og få ting er de samme efter to årtier. For os andre er forandringen efter en uge med nyt trænerteam
ligeledes forandret. Denne gang dog med modsat fortegn: Ah, hvor forandret! - Nu med kærlighed (Kielstrup) og lykke (holdet/points'ene)!
Hvor var det dog en fryd at oplever. Første sejr over FCC i 25 år! Og endnu vigtigere: Første VB-sejr i Suppen i over 3 mdr!
Og alle gjorde det godt - Ikke de mange justeringer på holdet, nok snarere omkring holdet. Stemningen, gejsten!
Vekic suveræn. - Flø, Velkov (ikke mindst), Lasse Nielsen (rette anfører), Chr Sørensen - alle steppede op.
Vestergaard (ekstremt vigtig fighter på midten), Enggaard, Bach, Lund, (alle ved at blive indspillet nu),
GG (i mine øjne MOM), Duelund, Chiakha (myreflittig)
- alle ser de ud til at være ved at falde til. Tak til Bisgaard/Kiel duoen - Tak til Hemmersam for (endeligt) at have lyttet til 'folkets røst'!
Better Late than Never!
Der er lang vej til redning - men med 51 points at spille om, i nedrykningsslaget endda adskillige 6-points-kampe - er 7 points til redning (godt 2 sejre)
jo intet at skrive hjem om. - Ét skridt ad gangen! Ét tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget, ikk!?
Threads: 9
Flere steder nævnes det at VB ikke kunne møde FCK på et bedre tidspunkt. De er nede i en bølgedal, de har mange skader og de spiller mange kampe lige nu. I det hele taget er de i en dårlig stand i øjeblikket og det kun er derfor vi kunne vinde over dem. Men det er som om det glemmes, at hvis der er et hold i Superligaen lige nu som er i en dårligere stand, så er det vel netop VB selv. Ok, vi spiller ikke europæiske kampe og har knap så mange landsholdsspillere, men sportsligt har det kørt endnu dårligere og vi har også skader.
Jeg vil hellere være i en FCK krise hvor man er nummer fire og taber i Chl league end være distanceret i bunden. Jeg vil omvendt sige at VB var den bedste modstander FCK kunne møde på nuværende tidspunkt. Det kan godt være det ikke swinger som Bjerringbro by night i FCK lige nu, men så må det da alt andet lige være godt at skulle møde et hold som åbenlyst er klasser under dem selv således de i det mindste kunne få en sejr selvom det nok ikke vil være efter en god kamp. De mente selv for nogen uger siden, at kampprogrammet var nådigt ved dem midt i en spillemæssig down periode med to hjemmekampe mod Viborg og Fredericia og en udekamp mod VB. Eneste lillebitte undskyldning jeg synes er valid for deres nederlag er, at vi havde skiftet på trænerposten og derfor var sværere for dem at forbedrede sig på modstanderen.
Og selvom Kielstrup ikke selv ville sige det og han - meget sympatisk i øvrigt - nærmest dedikerede sejren til Ivan Prelec, så er jeg ikke i tvivl om, at vi ikke havde vundet med netop Ivan på trænerbænken. Skiftet fik den ønskede effekt og vi fik tre tiltrængte point og en kærkommen opmuntring. Vi fik brudt endnu en negativ stime ved at slå FCK for første gang i 25 år. Ret uventet for mig. Jeg havde klart solgt den på forhånd for en uafgjort og ville nok have været tilfreds hvis bare jeg kunne se en ændring i spillet til det bedre. Nu fik vi mere eller mindre det hele. En sejr, god attitude, god fight, til tider fint spil og et clean sheet.
Nå, det var dog kun én sejr og tre point og den er ikke meget værd hvis den ikke følges op af flere gode kampe. Vi har et efterslæb men tre point mod FCK kompenserer for noget af det. På dette tidspunkt af sæsonen skulle vi helst have et pointgennemsnit på mindst 1 point. Vi har 10 point efter 15 kampe. 15 havde heller ikke været nok til at være over stregen men dog nok til at vi fuldt ud hang på et par af de andre hold.
Threads: 0
10-11-2025, 10:20 AM
(This post was last modified: 10-11-2025, 10:21 AM by VB-Koebenhavner.)
Det var et VB-mandkab, der hang bedre sammen end længe set. Kiel må kunne et eller andet med at sætte et hold op. Og så havde han faktisk lagt en TAKTIK efter det mandskab vi mødte. Bravo.
Flot kamp af vores 4 bagerste + Vekic og længere fremme på banen sloges alle så der stod gnister.
Midt i euforien vil jeg påpege, at pasningsspillet SKAL blive bedre.Vi har set i enkelte kampe ( OB og FCM hjemme og Silkeborg ude) hvor boldsikre, vi KAN være. I går var der mange bolde, der ikke ramte en medspiller og mod en skarpere modstander end de impotente løver, var det blevet straffet. Vi forhindrede også os selv i at blive sat i gode offensive situationer pgra de mange fejl.
Denne sejr kan dog ikke overvurderes også fordi vi nu har 14 dage til at gøre vores hold endnu skarpere. Og vi har sendt et stærkt signal til de andre hold i ligaen
Vi skal holde op med at kigge på de andre hold udenfor top 4 og ærgre os over de forskellige resultater. Hvis VB vinder sine kampe i tilstrækkeligt omfang- jamen så bliver det et af de øvrige hold, der af eksperterne anses for "utænkelige nedrykkere", der alligevel må en tur ned. Og det er vel så ikke VB's problem,vel? :-)
Threads: 7
Ja, om det var Prelec-fyringen i sig selv, og det chok den har givet, eller Kiel-effekten ved jeg ikke. Dog hælder jeg til, at Kiel kan noget, uanset om han vil være ved det eller ej. Han har en klædelig ydmyghed, som gør ham meget sympatisk.
På en eller anden måde har han fået smidt noget tændvæske ind i spillernes kampvilje, som gav den vildskab, der var nødvendig for at opnå dette resultat.
Spillemæssigt bemærkede jeg, at vi prøvede med flere lange bolde, som i min bog er helt i orden. Hvis alt ender i små trekanter, er det røvkedeligt at se på. Forsvaret pressede også op, når de andre sværmede rundt ude foran feltet, og så var vi skarpe i kontraer.
Når det er 25 år siden, vi sidst har slået dem, var det en historisk sejr. Det kan i den grad bruges fremover!
Threads: 0
Dejlig kamp, dejlig sejr.
Og nu kan jeg ikke rigtig lide og skrive om dommerne, men her dagen efter en sejr, tør jeg godt.
Havde Tykgaard ikke utrolig mange fejlkald mht til hvem der rørte bolden sidst? Sjældent set så tydelige fejl lavet flere gange. Husker i hvert fald to indkast og et hjørne, der gik FCKs vej, selvom de tydeligt rørte den sidst.
(10-11-2025, 12:26 PM)xhofa Wrote: Dejlig kamp, dejlig sejr.
Og nu kan jeg ikke rigtig lide og skrive om dommerne, men her dagen efter en sejr, tør jeg godt.
Havde Tykgaard ikke utrolig mange fejlkald mht til hvem der rørte bolden sidst? Sjældent set så tydelige fejl lavet flere gange. Husker i hvert fald to indkast og et hjørne, der gik FCKs vej, selvom de tydeligt rørte den sidst.
Tilgengæld blev kampen fløjtet af efter præcis 6 minutters tillægstid, selvom FCK havde bolden midt på VBs banehalvdel. Men ok, de fik heller ikke lagt ret meget pres på.
En af de vigtigste detaljer fra gårsdagens kamp, er at der ikke var de graverende personlige fejl, som har kostet tidlige mål (eller udvisning) i foregående kampe.
Threads: 9
En anden detalje fra kampen var at vi ikke fik nogen gule kort. Ok, der blev kun givet et i hele kampen til Lerager, men det var også kendetegnende for VB i foråret under Kielstrup. Vi fik ikke mange kort og slet ingen røde kort. Under Prelec har vi i denne sæson allerede fået to røde. Det er selvfølgelig alt for tidligt at konkludere men alligevel lidt bemærkelsesværdigt synes jeg. Også i det hele taget at undgå advarsler i en kamp hvor der blev kæmpet for det. Siger nok også noget om FCK at de ikke var i stand til at presse VB'erne ud i situationer hvor det var nødvendigt at bruge ulovlige midler.
Jeg undrede mig også lidt over der ikke blev lagt yderligere tid til for de 6 minutters overtid blev annonceret mens Kotarski blev tilset da Chiakha scorede. Så ret beset burde der nok være lagt 1 eller 2 mere til. Men det gjorde mig ikke noget. Jeg var ikke sikker indtil der blev fløjtet af :-).
Threads: 7
En kommentar til dig, cz, og det er, at jeg er uenig med dig i, at vi sidst i Haderslev var en "jammerdal". Jeg synes, spillerne kæmpede vildt og jo var lige ved at få det ene point. Det var faktisk imponerende, taget i betragtning, at vi var nede med en mand i 60 min.
Ang. FCK i går var de overraskende dårlige: De lavede mange fejlafleveringer, som er overraskende for et hold, der befinder sig i CL's gruppespil og også stikninger, der gik ned over baglinien osv. De virkede lidt på spanden. Men at de var dårlige, er måske også vores fortjeneste.
Men vi var også lidt heldige - og dygtige (Vekic!) Og så sad vores scoringer helt ude ved stolpen... Vi havde stolpe ind i går. Det var på tide!
11-11-2025, 12:41 AM
(This post was last modified: 11-11-2025, 07:15 AM by VB-stralis.)
Jo, Tykgaard havde en del fejlkald mht hvem der rørte bolden sidst, inden den gik til indkast/hjørne.
Bl.a på et tidspunkt, hvor en FCK'er klart rører bolden sidst (ved stillingen 0-0 midt i 2. halvleg), forkert dømt FCK-hjørnespark,
kunne være blevet kampafgørende. Også bemærket af TV. Og flere gange dømte TYKgaard TYNDE frispark til FCK.
Men ellers ikke kampafgørende domme. FCK-venlig, men andre dommere set betydeligt værre.
Spillet ugen forinden var ganske forfærdeligt. Noget af det ringeste set længe. Både da vi spillede 11 vs 11 - og 10 vs 11. Intet hang sammen - men vi fightede godt.
På alle parametre var vi totalt nedspillet. I en længere periode var boldbesiddelsen 88 - 12 i SjE's favør. Skudstatistikken på mål var 27 - 3. Etc etc.
Heldigvis og forhåbentlig og tilsyneladende fortid. FCK-kampen tyder på det!
|