21-05-2026, 12:01 PM
Jamen du er da hjerteligt velkommen til at komme med din egen vurdering af årsagerne til de markant mange skader. Det er jo et debatforum. Så lad os endelig høre.
|
Sæson 2026/2027
|
|
21-05-2026, 12:01 PM
Jamen du er da hjerteligt velkommen til at komme med din egen vurdering af årsagerne til de markant mange skader. Det er jo et debatforum. Så lad os endelig høre.
21-05-2026, 01:53 PM
Jeg tror det er enormt svært at komme med at svar på årsagerne til det. Det er lidt umuligt at vide, når man ikke er tilstede i klubben og ikke kan undersøge det, samtidig med man ikke har den nødvendige uddannelse til finde et faktuelt svar.
Men jeg tænker og håber da de får undersøgt årsagen til det, så vi ikke ser ligeså mange skader næste sæson.
21-05-2026, 03:00 PM
(21-05-2026, 12:01 PM)SteenBiilmann Wrote: Jamen du er da hjerteligt velkommen til at komme med din egen vurdering af årsagerne til de markant mange skader. Det er jo et debatforum. Så lad os endelig høre. Jeg ved at f.eks. Jelle Duins fravær her i foråret har været på grund af problemer med achillessenen pga. kunststofbanen. De andre muskelskader er jeg ikke i stand til at vurdere, da JEG ikke er professor i fysiologi.
21-05-2026, 03:02 PM
Helt i orden. Jeg mener dog ikke at man behøver at være professor i fysiologi eller noget som helst andet, for at have en holdning til et emne i et debatforum. Men sådan er vi jo så forskellige.
Det er fair at have en holdning, men der er forskel på at synes noget og at kunne forklare årsagen til noget. Skader i opvarmning betyder ikke nødvendigvis at opvarmningen er problemet, det kan lige så godt være tilfældigt tidspunkt, overbelastning fra træningen op til, eller spillernes skadeshistorik.
Og med din egen logik, ville du ikke synes det var lidt mærkeligt, hvis du gik til lægen med en sygdom, og folk uden medicinsk viden debatterede om hvad de troede diagnosen var.
21-05-2026, 05:13 PM
Ingen af os véd selvsagt, hvad problemet er (har været) - men vi kan vel forvente, at klubben undersøger sagen.
Dén tanke, at der er noget i opvarmningen/træningen, der ikke er optimalt/fungerende, trænger sig i hvert fald på. Let overdrevet kan vi jo konstatere, at det næsten var mere overraskende, at en spiller var klar end det modsatte. Hetemi (korsbåndet), van Bruggen (achillessenen), Duin (skulderen) handlede om hændelige skader. Men i truppen optrådte jo den ene efter den anden skade. Skader optræder, men in casu VB var det jo nærmest 'helt sygt'! (for at bruge et 'moderne' udtryk ) Mistanken om at der er noget galt opstår da ....
21-05-2026, 05:51 PM
Helt enig, med man kan have en mistanke og det har jeg også selv. Jeg ser bare ikke det giver meget mening at vi debattere omkring hvad der forudsager skaderne, når vi ikke har så meget viden om det
21-05-2026, 08:25 PM
Der er ingen der tvinger dig eller andre til at deltage i debatten. Personligt mener jeg det er helt fair at vi har en dialog om hvad årsagerne kan være til de markant mange skader. Og den kan vi snildt have uden at du fortæller os at de bør vi ikke have. God aften til dig.
Det kan du have en god pointe i, selvom jeg dog stadig finder det lidt underligt.
Men god aften til dig også Steen :-)
31-05-2026, 10:00 PM
(This post was last modified: 31-05-2026, 10:02 PM by VB-stralis.)
Endnu en dom (kritik) fra Jesper Banke (artikel i dagens VAF): "VB satsede - og mistede livet
- VB valgte ikke at hente en angriber i januar, og det blev et fatalt sats i et forår, hvor skader, manglende mål og alt for få minutter fra de naturlige frontspillere endte med at koste dyrt." Præcis dét, vi andre råbte på i januar: ANGRIBERE! Utroligt at VB's ledere kunne være så naive: Trods en klar placering som nummer sjok lød det fra VB: "Vi tror på dem, vi har - nu er de sammenspillede!" De talte om Faghir, Duin, AK, Bismarck og Camara. Så vidt jeg husker, scorede de 5 spillere 3 mål - tilsammen! Man kan nu frygte, at vi skal høre den samme sang denne sommer. Håber det sandt for dyden ikke. Tror det heller ikke. Det er menneskeligt at fejle.Tåbeligt at fremture. - Håbet er ofte det sidste, man har. - KOM NU, VB! Overhalet af Haderslev, Horsens, Fredericia - mangler nu kun Kolding, før vi er områdets mindste! (- okay, FCF var muligvis en døgnflue....) |
|
« Next Oldest | Next Newest »
|