Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sommertransfervinduet 2026
Jeg starten tråden her ud med at tale om de spillere, der har kontraktudløb til sommer. 

Mikkel Hemmersam har lige udtalt i et live interview med Viaplay, at ved de spillere, der har udløb til sommer(som ikke har fundet nye klubber), der står det dem frit for, at finde nye klubber. Jeg kan ikke andet end tolke umiddelbart på hans udtalelse, at det betyder, at vi ikke kommer til at forlænge med de spillere:

AK47
Van Bruggen
Pitu
Lund(lejet)
Enggård(lejet)
Latsabidze
Astrup
Knudsen

Det kunne være en måde at slippe med en masse dødvægt, som bare tynger vores lønbudget. Vi har mange unge spillere på kanten af førsteholdet, som vil kunne få gavn af en masse spilletid i Betinia Liga i stedet.Yderligere forventer Hemmersam, at de spillere, der har kontrakt med klubben alle tager med ned i Betinia Ligaen og opfylder deres kontrakter(ikke overraskende). 
Tænker I også som jeg, at vi ikke kommer til at forlænge med nogen af de 8 spillere? 

https://www.viaplaysportnews.dk/sport/fo...-ztallINAQ

- Opdateret 11/5 -
Indtil videre fik jeg ret, da vi ikke forlængede med én eneste af dem, heldigvis. Havde virkeligt set frem til at se Van Bruggen spille igen, men det bliver ikke i denne omgang.
Reply
Ang. van Bruggen havde jeg den samme mening indtil i går, men så kom Gitz vel som en fuldgod erstatning?

Hemmersam udtaler i kampprogrammet, at det hold, der står klar til den nye sæson, skal være bedre, end det hold, vi har nu.

Det er i det mindste en god målsætning...Så må vi se, om det kan omsættes til praksis.
Reply
Til vores sidste kamp mod OB skal de spille uden deres målmand Myhra som fik rødt kort mod Randers. I stedet spiller Theo Sander formentlig. Han kom i hvert fald på banen. Men kunne Sander være et emne for VB til næste sæson? Er der nogen SL klub der kan bruge ham som første målmand? Jeg kan ikke lige se det og vi han fortsætte med at være andenmålmand? Vi har stadig Vekic men forventer han sælges. Haahr er væk og ham der var på bænken igår som reserve er vel næppe til førsteholdet lige nu.
Reply
(11-05-2026, 07:48 PM)Victor Wrote: Ang. van Bruggen havde jeg den samme mening indtil i går, men så kom Gitz vel som en fuldgod erstatning?

Hemmersam udtaler i kampprogrammet, at det hold, der står klar til den nye sæson, skal være bedre, end det hold, vi har nu.

Det er i det mindste en god målsætning...Så må vi se, om det kan omsættes til praksis.

Ja Victor - Gitz ser super spændende ud. Det synes jeg allerede han gjorde, da Gitz kom ind(mener det var på backen) i træningskampen mod AGF ude sidste sommer. Har egentligt ventet et år på at se ham spille mere, så det er fedt, at det endeligt lykkes nu. Nu hander tråden her om transfers, så jeg håber bestemt, vi kan holde på Gitz. Jeg tror, det er en af de 10, Hemmersam mener, der er salgspotentiale i. Han virker godt nok umiddelbart til at have en sygt vigtig pakke for vores centerforsvar. I og med han er en ledertype, som vi VIRKELIGT har manglet det seneste år i de svære tider. Håber han kan blive den nye Raul, men ved ikke hvor "dominerende", han er på banen, udover det blev nævnt et sted, at han dirigerede med flere af de andre mere erfarne spillere. Han virker mega lærenem, intelligent, analytisk stærk og kommunikativ stærk - også ud fra denne artikel fra hjemmesiden: 
https://vejle-boldklub.dk/18-aarig-start...-paa-etim/
Det er nogle afgørende mentale egenskaber, for at nå langt og altid vide hvordan man kan forbedre sit spil, så godt og hurtigt som muligt. 

Jeg tænker, vi skal have 5 centerforsvarere i alt til 1. division.
Gitz, Velkov, Nielsen og Gundelund har vi umiddelbart på pladsen. Jeg synes det ville være bedre at satse mere på unge og vil på en måde gerne af med Nielsen, men Gitz giver udtryk for, at Lasse Nielsen virkeligt var god til at lære fra sig og svare på spørgsmål under kampen mod Frede og har stor international erfaring, så det kunne være en idé at gå med Gitz og Nielsen som standard, så Gitz har en at læne sig op ad, for at lære mere. Gundelund og Velkov har tendens til skader, så vi skal nok have 5 stoppere klar til 1. division. VB virker ikke til at ville satse på Anton Klaster, så spørgsmålet er, om Stelman fra U-19 på 17 år, der næsten lige har været på U-17-landsholdet ville kunne bruges som 5. mand, ved skader - eller om vi er nødt til at købe en udefra til stopperpositionen? Vi har virkeligt ikke spillet godt i vores centerforsvar i denne sæson og har lukket alt for mange mål ind og lavet alt for mange fejl, generelt dernede. AGF har lukket 30 mål ind - vi har lukket 60 mål ind. Ikke godt nok
Reply
(11-05-2026, 08:30 PM)Tobias Jacobsen Wrote:
(11-05-2026, 07:48 PM)Victor Wrote: Ang. van Bruggen havde jeg den samme mening indtil i går, men så kom Gitz vel som en fuldgod erstatning?

Ja Victor - Gitz ser super spændende ud. Det synes jeg allerede han gjorde, da Gitz kom ind(mener det var på backen) i træningskampen mod AGF ude sidste sommer. Har egentligt ventet et år på at se ham spille mere, så det er fedt, at det endeligt lykkes nu. Nu hander tråden her om transfers, så jeg håber bestemt, vi kan holde på Gitz. Jeg tror, det er en af de 10, Hemmersam mener, der er salgspotentiale i. Han virker godt nok umiddelbart til at have en sygt vigtig pakke for vores centerforsvar. I og med han er en ledertype, som vi VIRKELIGT har manglet det seneste år i de svære tider. Håber han kan blive den nye Raul, men ved ikke hvor "dominerende", han er på banen, udover det blev nævnt et sted, at han dirigerede med flere af de andre mere erfarne spillere. Han virker mega lærenem, intelligent, analytisk stærk og kommunikativ stærk - også ud fra denne artikel fra hjemmesiden: 
https://vejle-boldklub.dk/18-aarig-start...-paa-etim/
Det er nogle afgørende mentale egenskaber, for at nå langt og altid vide hvordan man kan forbedre sit spil, så godt og hurtigt som muligt. 

Jeg tænker, vi skal have 5 centerforsvarere i alt til 1. division.
Gitz, Velkov, Nielsen og Gundelund har vi umiddelbart på pladsen. Jeg synes det ville være bedre at satse mere på unge og vil på en måde gerne af med Nielsen, men Gitz giver udtryk for, at Lasse Nielsen virkeligt var god til at lære fra sig og svare på spørgsmål under kampen mod Frede og har stor international erfaring, så det kunne være en idé at gå med Gitz og Nielsen som standard, så Gitz har en at læne sig op ad, for at lære mere. Gundelund og Velkov har tendens til skader, så vi skal nok have 5 stoppere klar til 1. division. VB virker ikke til at ville satse på Anton Klaster, så spørgsmålet er, om Stelman fra U-19 på 17 år, der næsten lige har været på U-17-landsholdet ville kunne bruges som 5. mand, ved skader - eller om vi er nødt til at købe en udefra til stopperpositionen? Vi har virkeligt ikke spillet godt i vores centerforsvar i denne sæson og har lukket alt for mange mål ind og lavet alt for mange fejl, generelt dernede. AGF har lukket 30 mål ind - vi har lukket 60 mål ind. Ikke godt nok

Jeg har henover foråret set en del kampe fra Betinia Ligaen, for at få et indtryk af udviklingen, samt evt. kommende modstandere.

En af dem som jeg har bidt mærke i, er Hillerøds unge centerforsvarer William Glindtvad. Han har en voldsom fysik, og er altdominerende i luftspillet. Det er i min optik, en spiller med et potentiale til et højere niveau end den næstbedste række.

Han har for nuværende kontrakt til sommeren 2027, og såfremt Hillerød ikke rykker op, et bud på et realistisk transferemne for VB.

(https://www.transfermarkt.de/william-gli...er/1110414)

Gundelund ser jeg helst at vi anvender som enten højre back/wingback eller defensiv midtbanespiller, selvom han naturligvis kan udgøre en nødløsning i det  centrale forsvar. Stelman minder faktisk lidt om ham som type, hvis han på et tidspunkt rykkes op i førsteholdstruppen. For begge er højden en udfordring i forhold til centerforsvaret, men de kan tilgengæld dække de to andre pladser.
Reply
Ifølge Midtlyllands avis er Nikolai Larsen på vej fra SIF til VB.

Jeg har ikke adgang til artiklen, men det skulle være VB der er tale om:

https://midtjyllandsavis.dk/artikel/0e1a...QzODY2MDgz
Reply
Grindtvad lyder spændende - Larsen nej tak! Han har ikke stået godt i denne sæson.
Reply
Det må betyde, at de regner med at sælge Vekic. Men hvilken skade har han? Vil han være klar før næste sæson, så han kan sælges i sommervinduet?
Reply
(12-05-2026, 02:59 PM)Victor Wrote: Det må betyde, at de regner med at sælge Vekic. Men hvilken skade har han? Vil han være klar før næste sæson, så han kan sælges i sommervinduet?

Brækket finger
Reply
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig...lai-larsen

VB er interesseret i Nicolai Larsen fra Silkeborg. Vil være en fin tilgang synes jeg.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)