Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FC Fredericia - VB (2-2)
RIP VB
FORZA VB 4EVER
Reply
Tak for denne gang i superligaen. Det var bare LANGT fra godt nok. Ganske få godkendte spillere gennem sæsonen, og de er sandsynligvis alle væk til sommer. Vekic, Flø, GG mere konkret.
Reply
(13-04-2026, 08:56 PM)SteenBiilmann Wrote: Tak for denne gang i superligaen. Det var bare LANGT fra godt nok. Ganske få godkendte spillere gennem sæsonen, og de er sandsynligvis alle væk til sommer. Vekic, Flø, GG mere konkret.

Og ingen af disse spillere har Hemmersam hentet.

Godt nok svært at se, hvilket positivt aftryk han har efterladt. 

Er det ikke tæt på, at det er svært at gøre det dårligere med Vejles budget in mente?
Reply
Mange fine facetter i spillet i dag, hvor vi dog mangler en mand som vi kan ramme dybt eller som kan noget i hovedspillet, derudover er vi simpelthen for dårlige til at forsvare vores felt, her er det særligt Valdemar Lund som endnu en gang ikke magter opgaven, jeg har før tænkt at et år i 1. Division ville kunne bygge ham op hvis vi kan få lov til at beholde ham, jeg begynder dog at frygte at vi ikke kan eliminere alle hans personlige fejl og at han derudover heller ikke er god nok i duelspillet. Christian Sørensen er desværre også ganske ordinær, laver mange fejl og tror ikke mere på at han kan sætte en mand eller indgå i overlap.

Hemmersam skal levere et næsten fejlfrit transfervindue, der skal sammensættes en bagkæde som både kan levere i 1. Division og Superligaen, der mangler højst sandsynligt 3-4 nye spiller, en ny målmand, to CB og en VB, med mindre vores Georgier er god nok (det vil jeg ikke afvise), vi bliver nødt til at hente nogle med kampform og der skal være en plan ift. at sluse Lasse Nielsen ud af startopstillingen.

Jeg synes CN sætter holdet fint op i dag, ift. sidste år mangler vi en German, Velkov og Damian, med de tre havde vi banket FCF, ingen tvivl om det..
Reply
(13-04-2026, 07:59 PM)SteenBiilmann Wrote: 1. halvleg: Vi er bange for at tage ansvar. Spiller bagud og sidelæns. TØR ikke. Spiller alibi-fodbold.
Helt fortjent bagud. 

Dette skyldes primært at vi ikke har hentet en angriber. Ikke i sommer, ikke i vinterpausen. Det koster nedrykning!

Tak for denne gang i superligaen. Bare LANGT fra godt nok. Ganske få godkendte spillere gennem sæsonen,
alle sandsynligvis væk til sommer. Vekic, Flø, GG fx.
Tak for det skrevne - meget enig. Niveauet simpelthen for lavt! Vi startede ganske fint, CS stod ganske nøgen foran mål,
misbrugte på det skammeligste. Så véd man, hvad klokken er slået. Efter et kvarter var gassen gået af VB ballonen.
VB nistede i dén grad momentum: Efter 45 min spillede vi rundt og rundt og rundt om Fredes falt, afslutning skulle tydeligvis ikke forsøges.

I 2. halvleg havde vi igen et. godt kvarter, inden gassen igen gik af ballonen. Derpå lige. Hullerne i VB's forsvar dukkede igen op!
Herefter blev det en åben slagudveksling og 2-2 var vel fair. Forskellen var, at Frede var tilfreds, VB var nede.
Ikke i teorien, men i praksis! Claus Nørgaard har skuffet: Ikke evnet at hente én eneste sejr. Uafgjort er no-go i vores situation!
Véd godt, at det især er holdet, der har fejlet - men flegmatiske Nørgard kan ikke gå ram forbi!
Trist, trist - VB har i dén grad skuffet: Holdet (spillerne), Hemmersam (ejerne?), Tønder (?).
VB evnede på ingen måde at samle et slagkraftigt mandskab. Suk ...
Reply
Uafgjort er Silkeborg nok mest tilfreds med.

Jeg har set værre præstationer end den i dag trods alt. Fra min plads synes jeg ikke det var SÅ slemt igen, men mine standarder er nok også sat lavt efterhånden. Jeg gad dog godt vide hvorfor man startede med Bismark inde. Jeg synes ikke han har vist meget godt siden de første runder og et fint indhop i Farum. Men meget sigende hvor meget vi kæmper med at finde nogen på den position. Og var han ikke også tæt på at få et rødt kort?

Nå men - et par gode mål fik vi da. Og med deres friløber til sidst kunne det være blev til nul point.

Det kunne godt være de to nedrykkere vi så her til aften.
Reply
Det er bizart at se, at ingen har læst Camara og Bismark, hvor man løber hen på en fodboldbane. De virker så rådvilde, og det er en gåde, at de bliver ved med at få chancer.

Mikkel Hemmersam må meget gerne ryge på porten. Han har gjort det så skandaløst ringe. Man bør simpelthen kunne finde noget bedre og bygge op igen i 1. division.
Reply
(14-04-2026, 08:48 AM)DejviGlavevski Wrote: Det er bizart at se, at ingen har læst Camara og Bismark, hvor man løber hen på en fodboldbane. De virker så rådvilde, og det er en gåde, at de bliver ved med at få chancer.

Mikkel Hemmersam må meget gerne ryge på porten. Han har gjort det så skandaløst ringe. Man bør simpelthen kunne finde noget bedre og bygge op igen i 1. division.

jeg synes ligesom dig at Hemmersam har lavet et utal af fejldispositioner, hvoraf jeg dog også tror at Tønder har været involveret i en del af dem. Vi er dog samtidig oppe i mod andre klubber som har spillet den samme spillestil i flere år og hvor der har været markant mere stabilitet ift. trænere og trup. Jeg er skuffet over at Hemmersam har satset på massivt på skadede spillere, men jeg synes alligevel vi skal give ham 1-2 transfervinduer mere inden vi fælder den endelige dom. De to spillere du nævner er meget unge, har aldrig før spillet i Europa og har tilmed haft tre forskellige trænere på under et år, intet under at alt ikke sidder på skabet. Lad os hurtigst muligt acceptere vores skæbne og gøre holdet klar til 1. Division. Vores defensiv skal være markant bedre og så skal vi lære at score mål og køre sejre hjem. Truppen skal balanceres bedre, der er stadigvæk brug for en kombination af talenter, rutine og spillere i deres bedste alder, som jeg ser det tror jeg ikke at vi skal beholde både CS, Hjulsager, Duelund, LN og AK, her er der brug for nogle bedre ledere, der skal dog findes noget andet rutine, jeg håber vi kigger mod 1. Division og stjæler 3-4 spillere fra nogle af vores direkte konkurrenter med mindre budget. Det virker dog til vi har en harmonisk trup, denne del er det vigtigt vi bibeholder. Jeg håber stadigvæk vi forlænger med Damian og at Velkov vil med ned, derudover glæder jeg mig til at se Hetemi tilbage. 

det bliver et hårdt efterår, men måske lugter det allerede af Superliga om et år igen, vi har alle forudsætninger.
Reply
(14-04-2026, 08:48 AM)DejviGlavevski Wrote: Det er bizart at se, at ingen har læst Camara og Bismark, hvor man løber hen på en fodboldbane. De virker så rådvilde, og det er en gåde, at de bliver ved med at få chancer.

De er hvad ca 18 år, de er tilflytter fra et helt andet kontinent og de kan knap nok engelsk. Slap af og giv det tid. Der er en grund til at det hedder et projekt og husk at ting tager tid.
Reply
Ret sikker på, Velkov havde været på banen, så havde vi vundet den kamp. Han ville ikke blive viftet væk som Lund gjorde ved FCFs 2. mål. Hvis og hvis og hvis..... Mon ikke vi skal tre runder frem før vi med matematisk sikkerhed er rykket ned? Det vil passe med kampen mod FCK i parken - sidste gang i parken i mange, mange år...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)