Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Træningskampe sommer 2026
(28-06-2026, 08:25 AM)Victor Wrote: VAF skriver, at "Gitz udgik skadet under træningen". Hvad har det med en kummefryser at gøre?

Men der sker så meget med nye træningsformer. Måske er det allernyeste, at man som led i styrketræningen slæber på kummefrysere fra den ene ende af banen til den anden, hvad ved jeg.

I misser fuldstændigt pointen. Havde sådan set ikke forventet andet af stralis, der mest af alt bare opsøger konflikt.

Hvem manglede EfB i dagens kamp?

Pointen er at vi intet kender til skade eller årsag. Og har sku en del at sige, for at vide om det er et problem der stammer fra den måde man gør det på i Vejle, eller om det er hændeligt uheld.
Reply
Nu var det altså M S, der nævnte problematikken vedrørende en kummefryser. Ikke jeg - jeg kommenterede blot.

Nogle prøvede at bortforklare 2. halvleg med, at det jo var varmt. Sagen er, at dette gjaldt for begge hold. Derfor 2x drikkepause.
Nogle mente, at det kunne være pga. de mange reserver, vi stillede med. Det gjorde Esbjerg så også.
Okay, overdrivelse fremmer forståelsen, men - EfB stillede uden Mikael Maden, Peter Bjur og Noah Strandby.
VB stillede op uden andre skadede end Gitz (allerede langtidsskadet).

Jeg tillader mig fortfarende at mene, at 3 mål indkasseret på 25 minutter er under al kritik (bringer minder om hjemmekampen vs FCF).
Reply
Bekræftede denne kamp ikke bare:
  • Vi skal have en hurtig og boldsikker kvalitetsspiller til midterforsvaret tilføjet til truppen
  • Vi mangler stadig en spidsangriber, der har bevist sig og som ikke har en kæmpe skadeshistorik
  • Vi skal have suppleret med en midtbanespiller som back up for de tidligere skadesplagede Bisse, Due, Hjul og for den sags skyld Hetemi

Og meget gerne mens der stadig er noget at vælge imellem og så der er tid til at spille dem ind inden sæsonstart
Reply
(28-06-2026, 11:38 AM)VB-stralis Wrote: Nu var det altså M S, der nævnte problematikken vedrørende en kummefryser. Ikke jeg - jeg kommenterede blot 

Og selvom det blev skåret ud i pap formåede du modsat McLovit ikke at fange pointen, skal det forståes? Jeg henviser derfor til McLovits indlæg. 1-0 til ham.

Tip. Det handler stadig ikke om en kummefryser ?
Reply
DU nævnte en kummefryser (far out). Jeg spillede bare med på din leg. Nu skåret ud i pap (det var altså Victor, du forvirrede).
Min pointe var (er), at VB stadig ser ud til at lide af de samme børnesygdomme (usikkert forsvar/uskarpt angreb).
Skærer det lige ud i pap (meget enig med ovenstående skribent):

* Vi skal have en hurtig og boldsikker kvalitetsspiller til midterforsvaret tilføjet til truppen
* Vi mangler stadig en spidsangriber, der har bevist sig og som ikke har en kæmpe skadeshistorik
* Vi skal have suppleret med en midtbanespiller som back up for de tidligere skadesplagede Bisse, Due, Hjul og Hetemi

Især bagkæden og angrebet trænger til forstærkninger. Efter min bedste overbevisning er en klasseforsvarer lige på trapperne!
Reply
2-2 mod Randers. Vi førte 2-0 men smed det til sidst. Har ikke set kampen som i overhovedet og burde ikke være irriteret over vi ikke vandt. Men er det lidt alligevel :-).
Reply
Velkov og LN scorede. Måske mangler vi en angriber?
Reply
Til gengæld er det tydeligt vi er markant forstærket i år på midtbanen efter Hetemis “tilgang”
Reply
Endnu en træningskamp der blev gjort svær pga. vejrforholdene. I dag blæste der en voldsom vind der gav hvert hold en halvleg med ekstrem medvind/modvind. 

VB stillede: Larsen - Flø, Nielsen, Velkov, Sørensen - Marcussen, Gundelund, Hetemi, Tabatadze - Faghir, Bismark

Randers havde medvind i første halvleg og det betød at de kunne lægge et godt tryk på uden dog for alvor at blive farlige. VB havde ikke meget at byde ind med offensivt i 1. halvleg før til allersidst hvor Wahid til gengæld også kom til en stor chance. I to omgange blev hans afslutning blokeret. Til gengæld var Hetemi en vigtig spiller, da der ikke kunne losses lange bolde - der skulle spilles ud pga. den ekstreme modvind. Det mestrede han. 

2. halvleg blev væsentlig mere interessant set med VB briller. Ind kom Duelund, Bach og Vestergaard for Faghir, Tabatadze og Hetemi. Nu havde VB medvind og kunne holde et tryk på Randers der havde svært ved at cleare boldene væk pga. vinden. Duelund var i hopla og serverede mere eller mindre 100 % chancer til Bismark, Marcussen og GG der dog alle brændte på det skammeligste. 

De to mål kom efter hjørnespark. Først Velkov og sidenhen Lasse Nielsen. Fortjent 2-0 føring. 

Til sidst gik der sommerkamp i den med indskiftninger af nogle unge drenge. Jakob Sørensen og Gundelund udgjorde herefter midterforsvaret og det sejlede. Det er første gang jeg ser Jakob Sørensen i aktion og han har meget lang vej til 1. holdet. Jeg gætter på at han får 0 minutter i den kommende sæson. Virkelig en sløj indsats. Generelt storskuffede de unge spillere. I bedste fald byder de ind med intet. I værste fald - som med Jakob Sørensen - så koster de. Han gav bl.a. en friløber væk i dag hvor Larsen heldigvis flot reddede. Puha - der skal virkelig hentes forstærkning ind til når skader og karantæner rammer vores stoppere. 

+ i bogen til: 
Larsen 
Duelund
Hetemi
Velkov/Nielsen - gav nærmest intet væk. 

- i bogen til:
de unge drenge der kom ind til sidst. 

Resten godkendt uden at være prangende.
Reply
Meget enig. Vi spillede en godkendt 1. halvleg og havde trods hård modvind (og dommer Uslu) fint styr på kampen.
I grunden også den største del af anden. Indtil der gik sommerkamp i den. Førte 2-0 og havde afgjort chancer til mere,
indtil der skulles 'spilles socialt': Ind med et hav af unge spillere og strukturen gik totalt i opløsning. Præcis som mod EfB.

Jeg citerer: Sommerkamp med indskiftninger af nogle drenge. Da vi rykkede rundt, sejlede det - intet lært i Esbjerg!
Jakob Sørensen og Gundelund i midterforsvaret - det sejlede. Igen: Hvad laver Sørensen på dét hold? Har intet at gøre der!
Det eneste, jeg kan se, er, at Nørgaard vil vise ledelsen, at vi uden forstærkninger er - totalt prisgivet!
En sløj indsats og de unge svigtede totalt! De koster, ja. Stop dette 'eksperiment' (aka kamikazeudspil)!

Puha - det ser forfærdeligt ud på den reservebænk! Og Uha - og ABSOLUT INTET LÆRT I ESBJERG!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)