Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VB - Esbjerg
Efter min mening har vi kun ½ angriber - og dermed mener jeg en 9'er. Vi har så heldigvis en masse offensive kanter og midtbanespillere som kan score i stedet. Så vi har et angreb, men vi mangler en angriber der kan spille en hel kamp. Forhåbentlig kommer Faghir yderligere op i gear, og forhåbentlig finder vi en yderligere, som kan konkurrere med Faghir, hvis han igen bliver skadet. Det var min holdning hidtil, og det er min holdning nu.
Reply
(21-08-2026, 09:07 PM)Jonathan Togo Wrote: Bider også mærke i at Nikolaj Larsen forærer et hjørnespark som ender med at blive til et mål, den mand laver mange fejl som koster mål. Det er sjovt og underholdende at se Vejle for tiden fordi vi scorer mange mål og vinder, vi skal dog blive meget bedre til at styre kampe og lukke af defensivt, vi kan ikke spille superliga på denne måde. I første halvleg manglede der intensitet, den del skal der være styr på. Vi kan ikke undvære Bach, han kan om nogen afgøre kampe, så han må ikke sælges. Derudover mangler vi en god 8’er og en substitut på 9’er positionen.

Igen, det er super underholdende, men nu må Nørgaard også få styr på den defensive organisation. Blev Duelund i øvrigt skadet?

Jeg er også i tvivl med duelund... Så god oberservation! Ja det er da underholdende at vi vinder med vilde kampe MEN MEN JEG ER ENIG I AT NØRGAARD SKAL I GANG! Nu kan vi ikke lege mere! nu skal vi mose!
Reply
(21-08-2026, 09:25 PM)Vindueknækkeren Wrote:
(21-08-2026, 09:07 PM)Jonathan Togo Wrote: Bider også mærke i at Nikolaj Larsen forærer et hjørnespark som ender med at blive til et mål, den mand laver mange fejl som koster mål. Det er sjovt og underholdende at se Vejle for tiden fordi vi scorer mange mål og vinder, vi skal dog blive meget bedre til at styre kampe og lukke af defensivt, vi kan ikke spille superliga på denne måde. I første halvleg manglede der intensitet, den del skal der være styr på. Vi kan ikke undvære Bach, han kan om nogen afgøre kampe, så han må ikke sælges. Derudover mangler vi en god 8’er og en substitut på 9’er positionen.

Igen, det er super underholdende, men nu må Nørgaard også få styr på den defensive organisation. Blev Duelund i øvrigt skadet?
Jeg er også i tvivl med duelund... Så god oberservation! Ja det er da underholdende at vi vinder med vilde kampe MEN MEN JEG ER ENIG I AT NØRGAARD SKAL I GANG! Nu kan vi ikke lege mere! nu skal vi mose!
Lignede krampe
Reply
(21-08-2026, 07:58 PM)SteenBiilmann Wrote: De to VB'ere er umarkerede?? Modstanderne markerer da ikke vores forsvarsspillere når vi forsvarer. Sorry men det er altså noget vrøvl. Deres to angribere står fri, og den ene scorer. Det er ringe forsvarsspil.

2. halvleg er totalt tivoli ping pong. Ingen ro på bolden, ingen synlig plan eller taktik. Vi mangler imo i høj grad en chef, en leder, på midtbanen. En mand der kan sætte tempo, og som også kan få ro på bolden og cirkulere den, når det bliver for hektisk og rodet. Manglen på ham, så vi tydeligt her i 2. halvleg, hvor det var totalt tjubang frem og tilbage uden nogen form for struktur eller overblik.

Skønt at vinde, men cifrene lyver. Vi kunne lige så godt have spillet uafgjort eller endda tabt. 

Isoleret set flere fine præstationer af f.eks. Camara og Duelund, men som hold fremstod vi uorganiserede og uden leder. Men det er 1. division, og så straffes den slags ikke så hårdt.

Ja, forsvarspillere  bliver også markeret på dødbolde, for at tage de bedste headere ud af spillet. De bliver derfor screenet og blokeret.

Fodbold er ikke bare kick'n'rush.
Reply
(21-08-2026, 03:05 PM)VB-stralis Wrote: slettet

(21-08-2026, 09:07 PM)Jonathan Togo Wrote: - Nikolaj Larsen forærer et hjørnespark - ender med at blive til et mål, den mand laver mange fejl - koster!
- sjovt og underholdende - vi scorer mange mål, vinder -vi skal blive meget bedre til at styre kampe og lukke af defensivt,
vi kan ikke spille superliga på denne måde.

I første halvleg manglede der intensitet, den del skal der være styr på. Vi kan ikke undvære Bach
- kan om nogen afgøre kampe, må ikke sælges. Derudover mangler vi en god 8’er og substitut på 9’eren.

MEN - nu må Nørgaard få styr på den defensive organisation! Blev Duelund i øvrigt skadet?
Meget enig - og Duelund fik 'kun' krampe. I begge ben dog! 
Nic Larsen kostede i dén grad et mål, virkeligt ringe at give EfB et hjørnespark, endda efter en upresset situation. 
Især da vi er så sårbare på dødbolde! Samme Larsen havde dog også flotte redninger!

Biilmann skriver: - "Efter min mening har vi kun ½ angriber - dermed mener jeg en 9'er. Vi har så heldigvis en masse offensive
kanter, og midtbanespillere som kan score i stedet. Vi har et angreb, men mangler en angriber der kan spille en hel kamp. 
Forhåbentlig kommer Faghir yderligere op i gear, og forhåbentlig finder vi en yderligere, som kan konkurrere med ham,
hvis han igen bliver skadet. Det var min holdning hidtil, og er min holdning nu!"

Meget enig. Kun Faghir som reel 9'er, scorede et flot mål, og det var dét. Kunne holde 45 min! Vi mgl. en angriber, der kan spille en hel kamp!
En 9'er! Og en vb! - Nu håber jeg, CN snart finder ud af at bygge et forsvar op, der også kan ... FORSVARE!
Desuden er der for lidt styring fra midtbanen!

Vi fortsatte med samme konstellation som altid, og målene rasler ind! De nye spillere kommer nu - det skal kunne ses på banerne - NU!
Reply
Enig i, at tabellen er hyggelig/uhyggelig læsning. Hyggelig: Vi er nr. 1. Uhyggelig: Kun to hold har ladet flere mål gå ind. Det er ret vanvittigt af et tophold.
Det her går selvfølgelig ikke i længden - selvom det er gået indtil nu.

Chr. S er et dilemma: God fod, men indiskutabelt langsom. En hurtig kant - og han er sat. Jeg er usikker på, om han overhovedet er i stand til at spille sig op defensivt, eller om han skal på bænken. Langsomhed pga. alder er det svært at gøre noget ved.

Camara fantastisk. Burde have spillet fra start, mener jeg.

Faghir på vej frem, flot mål. Hvornår klarer han 95?

Bach lidt anonym, synes jeg. Men så står han der jo alligevel til allersidst!

Ros til Nørgaard taktisk: Vi sørger for at spille offensivt og at få mange folk i feltet. Det bliver til sidst afgørende.
Reply
Nu har jeg set deres 1-1 må igen, og jeg må bare sige at Sønderskov er totalt umarkeret. Han bevæger sig fra vores venstre side og over mod højre, skubber lidt til Velkov, og han (og Foss) står så helt og aldeles fri, og har tid og tonsvis af plads til at heade. Der er flere meter til nærmeste VB-spiller. Det må ikke ske, at to angribere så let får så meget plads inde i vores felt.
Både Velkov som modtager et skub fra Sønderskov, og Lund som ikke følger med Foss, er ikke nok oppe på dubberne. Der er ingen zonemarkering i området heller.
Og det må simpelthen ikke komme som en overraskelse for spillerne at der bliver skubbet og screenet.
Så det mål betragter jeg helt og aldeles som resultatet af sjusket og fejlslagent forsvarsspil.
Reply
Enig. Det mål fik de for nemt.
Reply
Mht de off-side kendelser. Hvor er det dog frustrerende at indkassere et tvivlsomt off-side mål (Sønderskov),
for senere at score for derpå at blive dømt tvivlsomt off-side (Bismarck).
(bragte minder om en AGF kamp i seneste sæson, hvor vi scorede (men dømt tvivlsomt off-side),
men tabte på et GF-mål kort efter (ikke dømt tvivlsomt off-side)).

Men især skuffende, at vi efter et sprudlende kvarter totalt mister momentum, tydeligt at det ville ende galt.
Skuffende ringe opdækning ved Sønderskovs mål.
Til gengæld flot kommet igen i 2. halvleg (pep-talk og Bismarck & Camara bragte liv). Og flot at kæmpe til sidste sekund!

Dog katastrofalt ringe forsvarsspil. Vi står trods status som rækkens duks med rækkens 3.ringeste forsvar!
Og så var vi endda heldige, at EfB formåede at brænde den ene direktør efter den anden!
NU MÅ der altså focuseres på dét forsvar også! Vi har hentet Larsson og Lasse N er klar. Der skal struktur hér.
Ser gerne snart Tabatadze (skadet pt) eller en anden eller en ny spiller på vb!
Flere gode aktioner af Nikolai Larsen - men det hjørnespark, der førte til mål nr 2 var altså fuldstændigt overflødigt!

Der er meget at rette op på! Spændende hvordan dét 'forsvar' undgår en snitter mod SIF på torsdag!
Reply
(22-08-2026, 10:31 AM)SteenBiilmann Wrote: Nu har jeg set deres 1-1 må igen, og jeg må bare sige at Sønderskov er totalt umarkeret. Han bevæger sig fra vores venstre side og over mod højre, skubber lidt til Velkov, og han (og Foss) står så helt og aldeles fri, og har tid og tonsvis af plads til at heade. Der er flere meter til nærmeste VB-spiller. Det må ikke ske, at to angribere så let får så meget plads inde i vores felt.
Både Velkov som modtager et skub fra Sønderskov, og Lund som ikke følger med Foss, er ikke nok oppe på dubberne. Der er ingen zonemarkering i området heller.
Og det må simpelthen ikke komme som en overraskelse for spillerne at der bliver skubbet og screenet.
Så det mål betragter jeg helt og aldeles som resultatet af sjusket og fejlslagent forsvarsspil.

Nørgaard mener, at han var offside og målet ikke skulle have stået.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)