17-06-2026, 09:52 PM
Nej, det kan vi ikke, det vil være faktuelt forkert. Og hvis det var, er det en hel stribe bestående af 2 spillere?
|
Sæson 2026/2027
|
|
17-06-2026, 09:52 PM
Nej, det kan vi ikke, det vil være faktuelt forkert. Og hvis det var, er det en hel stribe bestående af 2 spillere?
17-06-2026, 10:12 PM
Enig med VBK og Victor - vi havde markant mange skadede spillere i sidste sæson, og en række af dem må også forventes/frygtes at være i høj risiko for at fortsætte skadesproblemerne. Inklusive Faghir og Duin. Men også de øvrige jeg har nævnt lidt længere oppe. Som VBK rigtigt spørger; Hvorfor skulle tingene pludselig ændre sig markant mht skader i VB?
Så kan vi - som vi har gjort tidligere herinde - diskutere i hvilken grad de mange skader skyldes glasben contra dårlig fysisk træning/opvarmning/pleje/restitution mm. Det er vel nok en kombination.
Må jo Udover at det er faktuelt forkert, Steen, så må du jo kunne fortælle dig
a) antallet af skader og hvilke skader (det må være afgørende format kunne have en kvalificeret debat herom) B) hvilken periode / antal kampe de har været væk pga reelle skader For det er simpelt hen et narrativ der tales op herinde på et faktuelt forkert grundlag. Ja vi har haft skader og nogle er også bekymrende, men det er selvfølgelig svært at nævne noget konkret, når man ikke selv har set det. Og så rammer man bare ofte forbi skiven. Men mener du seriøst (som du indirekte indikerer), at man er tilbøjelig til at have skader, hvis man har hals betændelse eller har været ude med et brækket ben pga fald fra trappestigen derhjemme? For sådan er debatten havnet.
17-06-2026, 10:36 PM
MS - det er jeg ganske enkelt bare ikke enig med dig i. Jeg fristes til at sige som du: Det er faktuelt forkert hvad du siger. Men det kommer der jo ikke noget konstruktiv dialog ud af. Så jeg nøjes med at konstatere som jeg har gjort herover.
Men Steen, du kan bare ikke bakke din påstand op åbenbart, men sandsynligvis netop fordi det er faktuelt forkert.
Men prøver igen hvis vi skal kvalificere debatten lidt mere end blot “far er sur” Hvilke spillere taler vi om og hvilke skader - perioder taler vi om? Og hvorfor mener du en halsbetændelse eller brækket ben diskvalificerer spillernes muligheder til at undgå skader Kan vi ikke som minimum blive enige om, at det højner debatten hvis vi inddrager de konkrete skader i vurderingen af spillernes generelle fysik frem for bare sige de er konstant skadet
17-06-2026, 10:56 PM
(This post was last modified: 17-06-2026, 11:00 PM by VB-stralis.)
M S - du må da osse være i stand til at huske, hvordan vi i perioder havde stribevis af skader af den ene, anden, tredje, fjerde m.fl. grund!?
Du må da selv kunne huske diskussionen om hvorfor!? Om det var fordi de var skrøbelige, forkert trænede eller kom for tidligt tilbage!? Vi håber da alle, at klubben undgår de mange skader - men naturligt frygter mange af os en gang 'da capo'! - Det er faktuelt tilfældet! ....(ps. - ja, jeg tror på rygtet om Lucas From - og véd, han har gjort det godt, mens han har været væk - har dog ikke fulgt ham tæt i EfB)
17-06-2026, 11:08 PM
MS - sorry, dit niveau gør at jeg ikke ønsker at debattere med dig. Du kan selv søge tilbage i trådene og se hvad der tidligere er blevet talt om - inklusive de mange skader. Der er også nævnt en del konkrete spillere.
Og så lige for god ordens skyld, så diskvalificerer du dig til redelig debat, hvis du skriver " hvorfor mener du en halsbetændelse eller brækket ben diskvalificerer spillernes muligheder til at undgå skader " - når jeg på absolut ingen måde har skrevet det. Det er bare så ødelæggende for dialog, hvis man direkte bruger stråmænd og lægger ord i andres mund. Nej tak til dét.
Tænkte nok et konkret svar eller reelt argument var for meget forlangt som i alle andre debatter med dig.
Og nej det er ikke en stråmand, når du vælger IKKE at kigge på konkret hvad spillernes fravær skyldes, når du skærer alt over en kam. Det er ikke kun dumt men også usagligt. Det stoppede i hvert fald debatten brat på et fornuftigt niveau.
17-06-2026, 11:20 PM
Ift. skader har nedenstående været væk større perioder i løbet af sæsonen:
Hetemi - hele sæsonen Damian V. Bryggen - hele sæsonen Tobias Lauridsen - 80-90 % af sæsonen Jelle Duin - ca. 75 % af sæsonen Faghir - 50-60 % af sæsonen Velkov - ca. 30 % af sæsonen Tobias Bach - ca. 35% af sæsonen Hjulsager - ca. 25% af sæsonen Amon? I mine øjne har det også været et hårdt år på skadesfronten, jeg har dog et håb om at en del af dem også har været på grund af uheldige omstændigheder. Lige gyldigt hvad er det dog meget vigtigt at vi får tilknyttet en 9’er, en CB og en offensiv midtbanespiller/8’er her er vi meget udsat.
17-06-2026, 11:21 PM
.. og så bare lige en understregning af at Hemmersam selv udtalte før ferien, at skadesfrekvensen skal mindskes, og der skal evalueres på årsagerne.
|
|
« Next Oldest | Next Newest »
|